Volvo S90 gekocht, nu met originele SC-805 erin!
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Een starre as was toen ook al niet modern hoor. Een mercedes 190E had al multilink. Een Honda Civic of Suzuki Swift zelfs al. En als je wel de multilink bedoelt: die is slechts mondjesmaat geleverd op de latere bouwjaren van de 760, maar multilink ophanging zat ook niet op de gehele 900 serie. En zo brengt u het wel.
Volvo 940 SE
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45
De Volvo had toentertijd de ´modernste´starre achteras (zo ken ik er ook nog wel een paar).
Uit een bepaalde kijkhoek mbt veiligheid en robuustheid is er daar zelfs nog wel wat voor te zeggen.
Mbt een ´dure´sedan was Volvo wel één van de uitzonderingen, de 760 sedan werd vanaf type 1988 standaard geleverd met de ´moderne´ multilink achteras, met jawel ... ETC, Electronic Traction Control.
De station nog niet, omdat die waarschijnlijk met het laad gewicht, Volvo de starre versie beter vond.
De Granada Tournier (station) had toen al een onafhankelijke achteras (om een ´vergelijkbare´ auto te noemen).
Maar ok, in plaats van 9serie had ik beter 960 kunnen typen ...
Uit een bepaalde kijkhoek mbt veiligheid en robuustheid is er daar zelfs nog wel wat voor te zeggen.
Mbt een ´dure´sedan was Volvo wel één van de uitzonderingen, de 760 sedan werd vanaf type 1988 standaard geleverd met de ´moderne´ multilink achteras, met jawel ... ETC, Electronic Traction Control.
De station nog niet, omdat die waarschijnlijk met het laad gewicht, Volvo de starre versie beter vond.
De Granada Tournier (station) had toen al een onafhankelijke achteras (om een ´vergelijkbare´ auto te noemen).
Maar ok, in plaats van 9serie had ik beter 960 kunnen typen ...

- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Nee. de tweede serie V70 (die van ons uit 2002) had de boel fijn voor elkaar zeg! Wél onafhankelijk, maar op de richels op snelweg 31 in Duitsland stapte hij bij 160-170 km/u fijn elke keer achter opzij! Dat heb ik met de 940's nog nooit meegemaakt! Een 960/v-S90 gedraagt zich trouwens wél voorbeeldig, en die heeft een (semi-) onafhankelijke achteras.
Conclusie: een goede starre as kan beter zijn dan een slechte onafhankelijke.
En nee, de dempers en draaipunten waren prima in orde, ik ben daar een ontzettende pietlut in. Moet ook wel als je harder rijdt dan gemiddeld.
Mijn Volvo-specialist die de auto in onderhoud had en zelf rally's rijdt sprak me niet tegen....
Conclusie: een goede starre as kan beter zijn dan een slechte onafhankelijke.
En nee, de dempers en draaipunten waren prima in orde, ik ben daar een ontzettende pietlut in. Moet ook wel als je harder rijdt dan gemiddeld.
Mijn Volvo-specialist die de auto in onderhoud had en zelf rally's rijdt sprak me niet tegen....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Maar eens even een oud topic van mezelf omhoog halen. Ik heb nog steeds die gekke Combo maar ben nu echt van plan om die op te ruimen. De roestduivel slaat steeds meer toe (en hij is van 2000!!). Ben er alleen nog steeds niet uit wat het moet gaan worden, wegenbelastingvrij is geen vereiste. Zeker niet omdat de wat nieuwere versies toch wel wat goedkoper zijn en het is een 2e auto naast de S80. Ik zie op Marktplaats ook vrij veel 240's van rond '92 te koop staan. Een mooie 245 is ook geen verkeerde keuze denk ik. Ga de aankomende weken maar eens goed het internet nasnuffelen. Ik zit te denken om voor de aanschaf maximaal zo'n 3000 á 4000 euro uit te trekken, daar moet toch wel wat moois voor te vinden zijn.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12906
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Succes!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
pas op, als je daar mee gaat rijden wil je nooit meer iets anders. Heerlijke auto's!! En nog een nette ook volgens mij, met het beste wiel. Voor ik mijn 850 kocht eens gekeken naar een S90 met dezelfde wielen maar dan in Nautic met donker interieur. Toen ik die jaren later weer tegenkwam, begon het weer te jeuken.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Als hij niet belastingvrij hoeft te zijn en je rijdt maar 8000 per jaar, dan zou ik deze graag willen hebben.lingsper schreef:Deze: http://link.marktplaats.nl/554171611 lijkt me ook wel wat.
Hij lust natuurlijk wel wat in de brandstof en wegenbelasting, maar daar krijg je wel heel veel voor terug

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Maar als het hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer is, dan is een belastingvrije op LPG of diesel wel een stuk goedkoper op de wat langere termijn. Met een S90 betaal je al gauw 800,- wb. per jaar op benzine en belastingvrij betaal je helemaal niets ook niet op LPG of diesel :shock:.
En als je hem een beetje bijhoudt, dan zal die ook zekers niet in waarde verminderen...
En als je hem een beetje bijhoudt, dan zal die ook zekers niet in waarde verminderen...
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Deze: http://link.marktplaats.nl/550461291 is vergelijkbaar, iets ouder wat minder kilometers. Staat alleen bij een handelaar te koop. Probleem is dat ik morgen voor een weekje met vakantie ga dus het zal nog even een weekje moeten wachten...
Daarom ook geen overhaaste beslissingen! Ik heb al een S80 2.9 en de kosten zijn vergelijkbaar, zelfde gewicht en zelfde motor. Ik ben alleen wel helemaal weg van zo'n S90, een stuk stijlvolller dan een S80. Zal wel mooi staan op m'n oprit!Henkjan0 schreef:Maar als het hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer is, dan is een belastingvrije op LPG of diesel wel een stuk goedkoper op de wat langere termijn. Met een S90 betaal je al gauw 800,- wb. per jaar op benzine en belastingvrij betaal je helemaal niets ook niet op LPG of diesel :shock:.
En als je hem een beetje bijhoudt, dan zal die ook zekers niet in waarde verminderen...
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Zekers! En het zijn de laatste achterwielaandrijvers...
Bovendien zijn ze nu voor een appel en een ei te koop vanwege de incourantie :shock: .
Prettige vakantie
Bovendien zijn ze nu voor een appel en een ei te koop vanwege de incourantie :shock: .
Prettige vakantie

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Niet helemaal waar.......je betaalt voor een benzine wagen geen belasting, als deze ouder is dan 30 jaar.Henkjan0 schreef:.......Met een S90 betaal je al gauw 800,- wb. per jaar op benzine en belastingvrij betaal je helemaal niets ook niet op LPG of diesel :shock:.
Rijdt je wel ouder dan 30 jaar, maar op LPG of diesel, betaal je ook geen belasting, maar wel de brandstof toeslag, zowel voor diesel als LPG.
Bron: http://weblog.diks.nl/auto-belastingvri ... Dgodv1YKEQ
en: http://www.oldtimernederland.nl/info/mo ... sting.html
en: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... belasting/
En je vindt geen S of V90 ouder dan 30 jaar, deze zijn allemaal jonger (eind 90 jaren zijn ze geproduceerd.)
Een 940 kan al niet, en een 740 zit misschien in de overgangsregeling.....
een auto ouder dan 1982 dus.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Auto's tot 1986 zijn voledig belastingvrij ook op LPG en diesel. Daarna geld idd 30 jaar (en dan betaal je voor LPG en diesel nog steeds) met daartussen de overgangsregel.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Kijk eens naar deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=210681939 met een paar honderd euro aan bpm erbij heb je iets bijzonders voor de deur staan, en wellicht kan er van de vraagprijs nog wat af
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Ziet er heel goed uit, gewicht is echter wel 1700 kg...
Ik zag ook deze V90, is dat nou duur voor zo'n auto?
http://link.marktplaats.nl/554091252
Ik zag ook deze V90, is dat nou duur voor zo'n auto?
http://link.marktplaats.nl/554091252
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
massa ledig voertuig 1525 kglingsper schreef:Ziet er heel goed uit, gewicht is echter wel 1700 kg...
Ik zag ook deze V90, is dat nou duur voor zo'n auto?
http://link.marktplaats.nl/554091252
massa rijklaar 1625 kg
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ik vind het niet erg duur.lingsper schreef:Ziet er heel goed uit, gewicht is echter wel 1700 kg...
Ik zag ook deze V90, is dat nou duur voor zo'n auto?
http://link.marktplaats.nl/554091252
de V90 is een populaire station die steeds zeldzamer wordt in het straatbeeld mede omdat de meeste als werkpaard zijn gebruikt.
LET WEL OP BIJ AANKOOP!!!
Airco vind ik een zwakke broeder en ook de stuurbekrachting wil wel eens wat olie lekken.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Ik vind 4450,- veel te duur; door z'n gewicht en brandstofconsumptie valt deze auto inmiddels in de categorie "(super-)incourant" en daarom worden ze links en rechts al bijna weggegeven. Het feit dat een auto bij een dealer te koop staat zegt ook niet zo veel; is gewoon op enig moment ingeruild voor een andere...
Wat de verlengde auto betreft geldt hetzelfde verhaal, tenzij je de extra ruimte echt nodig hebt natuurijk.
De verhoudingen van de carosserie lijken hier ook nogal uit hun verband gerukt :shock:.
<mods edit: stukje weggehaald>
Wat de verlengde auto betreft geldt hetzelfde verhaal, tenzij je de extra ruimte echt nodig hebt natuurijk.
De verhoudingen van de carosserie lijken hier ook nogal uit hun verband gerukt :shock:.
<mods edit: stukje weggehaald>
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!