Pagina 2 van 9
Geplaatst: 27.12.2010 - 13:26
door Michael Oud
Een starre as was toen ook al niet modern hoor. Een mercedes 190E had al multilink. Een Honda Civic of Suzuki Swift zelfs al. En als je wel de multilink bedoelt: die is slechts mondjesmaat geleverd op de latere bouwjaren van de 760, maar multilink ophanging zat ook niet op de gehele 900 serie. En zo brengt u het wel.
Geplaatst: 27.12.2010 - 14:06
door Ghia
De Volvo had toentertijd de ´modernste´starre achteras (zo ken ik er ook nog wel een paar).
Uit een bepaalde kijkhoek mbt veiligheid en robuustheid is er daar zelfs nog wel wat voor te zeggen.
Mbt een ´dure´sedan was Volvo wel één van de uitzonderingen, de 760 sedan werd vanaf type 1988 standaard geleverd met de ´moderne´ multilink achteras, met jawel ... ETC, Electronic Traction Control.
De station nog niet, omdat die waarschijnlijk met het laad gewicht, Volvo de starre versie beter vond.
De Granada Tournier (station) had toen al een onafhankelijke achteras (om een ´vergelijkbare´ auto te noemen).
Maar ok, in plaats van 9serie had ik beter 960 kunnen typen ...

Geplaatst: 28.12.2010 - 16:24
door whitehorsekart
Nee. de tweede serie V70 (die van ons uit 2002) had de boel fijn voor elkaar zeg! Wél onafhankelijk, maar op de richels op snelweg 31 in Duitsland stapte hij bij 160-170 km/u fijn elke keer achter opzij! Dat heb ik met de 940's nog nooit meegemaakt! Een 960/v-S90 gedraagt zich trouwens wél voorbeeldig, en die heeft een (semi-) onafhankelijke achteras.
Conclusie: een goede starre as kan beter zijn dan een slechte onafhankelijke.
En nee, de dempers en draaipunten waren prima in orde, ik ben daar een ontzettende pietlut in. Moet ook wel als je harder rijdt dan gemiddeld.
Mijn Volvo-specialist die de auto in onderhoud had en zelf rally's rijdt sprak me niet tegen....
Geplaatst: 23.04.2012 - 21:58
door Gast
Maar eens even een oud topic van mezelf omhoog halen. Ik heb nog steeds die gekke Combo maar ben nu echt van plan om die op te ruimen. De roestduivel slaat steeds meer toe (en hij is van 2000!!). Ben er alleen nog steeds niet uit wat het moet gaan worden, wegenbelastingvrij is geen vereiste. Zeker niet omdat de wat nieuwere versies toch wel wat goedkoper zijn en het is een 2e auto naast de S80. Ik zie op Marktplaats ook vrij veel 240's van rond '92 te koop staan. Een mooie 245 is ook geen verkeerde keuze denk ik. Ga de aankomende weken maar eens goed het internet nasnuffelen. Ik zit te denken om voor de aanschaf maximaal zo'n 3000 á 4000 euro uit te trekken, daar moet toch wel wat moois voor te vinden zijn.
Geplaatst: 23.04.2012 - 22:19
door Bart
Succes!
Geplaatst: 26.04.2012 - 08:59
door Gast
Geplaatst: 26.04.2012 - 09:20
door Walter
pas op, als je daar mee gaat rijden wil je nooit meer iets anders. Heerlijke auto's!! En nog een nette ook volgens mij, met het beste wiel. Voor ik mijn 850 kocht eens gekeken naar een S90 met dezelfde wielen maar dan in Nautic met donker interieur. Toen ik die jaren later weer tegenkwam, begon het weer te jeuken.
S90
Geplaatst: 26.04.2012 - 11:01
door Henkjan0
Als hij niet belastingvrij hoeft te zijn en je rijdt maar 8000 per jaar, dan zou ik deze graag willen hebben.
Hij lust natuurlijk wel wat in de brandstof en wegenbelasting, maar daar krijg je wel heel veel voor terug

.
Geplaatst: 26.04.2012 - 12:39
door Gast
Is een mooi zusje voor m'n S80, zelfde kleur ongeveer!
volvo
Geplaatst: 26.04.2012 - 12:58
door Henkjan0
Maar als het hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer is, dan is een belastingvrije op LPG of diesel wel een stuk goedkoper op de wat langere termijn. Met een S90 betaal je al gauw 800,- wb. per jaar op benzine en belastingvrij betaal je helemaal niets ook niet op LPG of diesel :shock:.
En als je hem een beetje bijhoudt, dan zal die ook zekers niet in waarde verminderen...
Geplaatst: 26.04.2012 - 13:15
door Gast
Deze:
http://link.marktplaats.nl/550461291 is vergelijkbaar, iets ouder wat minder kilometers. Staat alleen bij een handelaar te koop. Probleem is dat ik morgen voor een weekje met vakantie ga dus het zal nog even een weekje moeten wachten...
Re: volvo
Geplaatst: 26.04.2012 - 13:16
door Gast
Henkjan0 schreef:Maar als het hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer is, dan is een belastingvrije op LPG of diesel wel een stuk goedkoper op de wat langere termijn. Met een S90 betaal je al gauw 800,- wb. per jaar op benzine en belastingvrij betaal je helemaal niets ook niet op LPG of diesel :shock:.
En als je hem een beetje bijhoudt, dan zal die ook zekers niet in waarde verminderen...
Daarom ook geen overhaaste beslissingen! Ik heb al een S80 2.9 en de kosten zijn vergelijkbaar, zelfde gewicht en zelfde motor. Ik ben alleen wel helemaal weg van zo'n S90, een stuk stijlvolller dan een S80. Zal wel mooi staan op m'n oprit!
Geplaatst: 26.04.2012 - 13:21
door Henkjan0
Zekers! En het zijn de laatste achterwielaandrijvers...
Bovendien zijn ze nu voor een appel en een ei te koop vanwege de incourantie :shock: .
Prettige vakantie

Re: volvo
Geplaatst: 26.04.2012 - 15:16
door wim de jong
Henkjan0 schreef:.......Met een S90 betaal je al gauw 800,- wb. per jaar op benzine en belastingvrij betaal je helemaal niets ook niet op LPG of diesel :shock:.
Niet helemaal waar.......je betaalt voor een benzine wagen geen belasting, als deze ouder is dan 30 jaar.
Rijdt je wel ouder dan 30 jaar, maar op LPG of diesel, betaal je ook geen belasting, maar wel de brandstof toeslag, zowel voor diesel als LPG.
Bron:
http://weblog.diks.nl/auto-belastingvri ... Dgodv1YKEQ
en:
http://www.oldtimernederland.nl/info/mo ... sting.html
en:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... belasting/
En je vindt geen S of V90 ouder dan 30 jaar, deze zijn allemaal jonger (eind 90 jaren zijn ze geproduceerd.)
Een 940 kan al niet, en een 740 zit misschien in de overgangsregeling.....
een auto ouder dan 1982 dus.
Geplaatst: 26.04.2012 - 20:28
door arjan_de_jong
Auto's tot 1986 zijn voledig belastingvrij ook op LPG en diesel. Daarna geld idd 30 jaar (en dan betaal je voor LPG en diesel nog steeds) met daartussen de overgangsregel.
Geplaatst: 29.04.2012 - 09:47
door jan weemering
Kijk eens naar deze
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=210681939 met een paar honderd euro aan bpm erbij heb je iets bijzonders voor de deur staan, en wellicht kan er van de vraagprijs nog wat af
Geplaatst: 30.04.2012 - 11:13
door Gast
Ziet er heel goed uit, gewicht is echter wel 1700 kg...
Ik zag ook deze V90, is dat nou duur voor zo'n auto?
http://link.marktplaats.nl/554091252
Geplaatst: 30.04.2012 - 11:27
door jan weemering
massa ledig voertuig 1525 kg
massa rijklaar 1625 kg
Geplaatst: 30.04.2012 - 11:32
door jan weemering
ik vind het niet erg duur.
de V90 is een populaire station die steeds zeldzamer wordt in het straatbeeld mede omdat de meeste als werkpaard zijn gebruikt.
LET WEL OP BIJ AANKOOP!!!
Airco vind ik een zwakke broeder en ook de stuurbekrachting wil wel eens wat olie lekken.
Geplaatst: 30.04.2012 - 11:39
door Henkjan0
Ik vind 4450,- veel te duur; door z'n gewicht en brandstofconsumptie valt deze auto inmiddels in de categorie "(super-)incourant" en daarom worden ze links en rechts al bijna weggegeven. Het feit dat een auto bij een dealer te koop staat zegt ook niet zo veel; is gewoon op enig moment ingeruild voor een andere...
Wat de verlengde auto betreft geldt hetzelfde verhaal, tenzij je de extra ruimte echt nodig hebt natuurijk.
De verhoudingen van de carosserie lijken hier ook nogal uit hun verband gerukt :shock:.
<mods edit: stukje weggehaald>