Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.01.2011 - 23:33
door isla
Autoweek is niet direkt pro-Duits, maar meer pro VAG. Lees op het forum de kommentaren maar eens van de Opel rijders op de recente test van AW met de Corsa en de Polo.
Wat betreft de Q5, ik heb deze ook op mijn short list gehad. Toen ik bij de dealer was, was er helaas geen demo beschikbaar voor een proefrit, wel een 2 jr oude occasion met 68.000 km op de teller. Wat een rammel en stuiterbak was dat, ongekend. Ook het schakelen was vreselijk, dan ben ik toch wel erg blij met de geartronic.
Geplaatst: 08.01.2011 - 08:26
door Autogek
isla schreef:Autoweek is niet direkt pro-Duits, maar meer pro VAG. Lees op het forum de kommentaren maar eens van de Opel rijders op de recente test van AW met de Corsa en de Polo.
Wat betreft de Q5, ik heb deze ook op mijn short list gehad. Toen ik bij de dealer was, was er helaas geen demo beschikbaar voor een proefrit, wel een 2 jr oude occasion met 68.000 km op de teller. Wat een rammel en stuiterbak was dat, ongekend. Ook het schakelen was vreselijk, dan ben ik toch wel erg blij met de geartronic.
M.b.t. de geartronic kan ik het echt niet met je eens zijn. Ik heb een 211pk benzine met s tronic gereden en die is toch echt vele malen fijner en soepeler en heeft veel minder verlies in de bak dan de geartronic.
Ik heb ook de powershift gereden in de 2.0t die kan het in mijn optiek ook niet halen bij de s tronic van audi.
Geplaatst: 08.01.2011 - 21:01
door Driving_Volvo
Een automaat kan men niet met een bak met dubbele koppeling vergelijken. En, dat spul is wel leuk en aardig, maar hoe lang gaan deze bakken mee ?!
Ik denk dat de Powershift bakken van Getrag langer gaan volhouden omdat ze niet het maximum eruit halen.
Geplaatst: 20.01.2011 - 08:08
door Alchemist
Driving_Volvo schreef:Een automaat kan men niet met een bak met dubbele koppeling vergelijken. En, dat spul is wel leuk en aardig, maar hoe lang gaan deze bakken mee ?!
Op 't forum worden al zat problemen gemeld...
GT is idd niet 't zelfde als powershift, maar:
GT vergeleken met bijv. gewone BMW automaat verliest de GT toch echt. GT is ouderwets koppelvretend en brandstofslurpend. Dat doet BMW dan toch echt beter, hun automaten zijn zuiniger dan handbakken ipv gulziger!
Geplaatst: 20.01.2011 - 19:39
door kmser
Qua interieur moet de XC 60 niet onderdoen voor een X3 of Q5. We zijn met reden overgestapt naar een XC60 vanuit een X3.
En we hebben bewust geen automaat genomen.
En een XC60 concurreert zeker met de bmw en de audi en niet met de hyundai etc.