Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.01.2011 - 21:59
door Richard
Nog even een vraagje, kunnen de achterlichten van een bouwjaar 95 ook op die van mij uit 94. Het verschil dat ik zo zie is dat die van 95 een lange witte balk hebben en die van mij een klein wit blokje.

Geplaatst: 21.01.2011 - 22:15
door Kootje
Dat past! Enige verschil is het kleurverschil van de knippers (tot '95 oranje en vanaf '95 wit).

Geplaatst: 21.01.2011 - 23:42
door Richard
Ok, bedankt.

Geplaatst: 22.01.2011 - 13:01
door V480-S60
En denk erom Richard, na plaatsen van een nieuwe unit. De randen rondom goed afkitten. was bij de 480 niet gedaan. Dus lekken als een dolle.
Succes.

Geplaatst: 22.01.2011 - 13:23
door Richard
Ja, ik ben nog op zoek naar van die zwarte kit die ze orgineel bij deze unit ook gebruikt hebben. Die is na al die tijd nog steeds kneedbaar en plakt nog. Dus dat wil ik er eigenlijk weer onder.

Geplaatst: 24.01.2011 - 00:45
door ellesse
Ik heb ook regelmatig ongewenst water achterin... :(

Op basis van de suggesties hierboven een paar testjes gedaan, maar via de kofferdeksel en/of de lampunits komt geen druppel naar binnen. Gelukkig maar!

Het slaat blijkbaar via de binnenkant van de wielkasten naar binnen aan de achterkant tussen de plastic beschermplaten en waar de wielkasten aan de achterbak vastzitten. Het meeste loopt netjes via de afvoer in de reservewielbak weer naar buiten, maar het is niet goed...

Geplaatst: 24.01.2011 - 12:23
door wpee
Misschien zelfs door de ventilatie openingen links en rechts in de schermen. Daar hangen van die rubber flappen voor maar afdichten zoen ze niet.
Ik heb ook zo'n probleem namelijk.

Toevoeging, bij komt het vanuit de spatbord randen. Eigenlijk ter hoogte van de lip waarbij het spatscherm aan de carrosserie bevestigd is. Dus niet de bumper met het spatscherm achter het wiel. Precies in het hoekje dus.
Dan loopt het onder de rubber (dempingslaag onde rde mat) door naar achteren waar ik het zag.

Ik denk dat het komt door vocht en vorst. Dus even met lasapparaat dichtlassen.

Geplaatst: 26.01.2011 - 18:58
door Roxanne
Ik heb de originele kit bij de dealer gehaald.
Moest wel even besteld worden.....

Mijn kofferbak was trouwens nat van een lekkende antenne..... Ook leuk.
Nieuwe erop gezet maar het helpt niet.
Dus ga ook maar met kit aan de gang.....

Geplaatst: 26.01.2011 - 19:53
door leip11
heb je de nieuwe antenne er goed op gezet. het rubber kan nog al makkelijk verdraaien waardoor het lijkt alsof hij goed zit maar toch niet.

Geplaatst: 26.01.2011 - 20:32
door Roxanne
Ja hij zit er echt goed op. Maar is ook alweer helemaal verroest.
Dus het zal ook wel aan de kwaliteit liggen......

Geplaatst: 30.01.2011 - 00:03
door wpee
Vandaag 4 uur zitten lassen.
Plaats delict: linker achter spatbord, precies op de naad van spatbord naar kofferbak en gat tot aan de houder van de achterbumper. (niet de buitenrand dus, da's 5 jaar gelden al gedaan) 3 stukken plaat op maat gemaakt en ingelast. Daarna flink met naden-kit de kleine kieren ingepakt, ingemeukt met MOTIP bodyshoot aan de buitenkant en de binnenkant ingewaxed. Hopelijk houdtie het nog even. Rechts ook barst spoortjes zichtbaar, deze pak ik aan met warmer weer, nu even dicht gekit.
Dit krij g je dus door vriesweer en water, de kieren worden door het ijs opengedrukt.

Update: ook achter de aansluiting van de trekhaak lijkt een gat te zitten, van de zomer eens open maken. Ik kwam er achter toen ik ook hier wat wax achter de houder in de kofferbak spoot, het kwam na een half uur op de vloer terecht.

Geplaatst: 10.02.2011 - 22:08
door Richard
Ik heb ander lichtunits voor de 440 maar moet ze er nog op zetten. Ik moet alleen nog kit hebben om de unit mee af te dichten. Iemand een idee waar ik dat kan krijgen?

Geplaatst: 10.02.2011 - 22:29
door Guidooo
Is dat spul niet gewoon bij de bouwmarkt te krijgen? Of andere dhz zaak, moet toch wel kit te krijgen zijn die jij zoekt?

Geplaatst: 10.02.2011 - 22:34
door Richard
Ik heb bij de bouwmarkt al gekeken maar kan het niet vinden. Waar de unit nu mee afgekit is is zwarte kit. maar deze blijft flexibel en plakkerig. Lijkt me de beste kit hiervoor omdat het soepel blijft.

Geplaatst: 10.02.2011 - 22:56
door wpee
Heuts, nadenkit van Rhilan gebruik ik.

Geplaatst: 12.02.2011 - 15:38
door sleutelaar
bij mij kwam het water in de achterbak (mijn 460) via de achterlichten. Toen uiteraard alles dicht gekit.

Geplaatst: 19.02.2011 - 14:33
door wpee
Na intensief zoekwerk gisteren avond met wat gieters water, bleken toch weer beide achterlichten te lekken. Paar jaar geleden ook al verholpen, toen met tocht-tape afgeplakt, schijnbaar gaat deze ook weer lekken omdat de veerkracht wel zal verdwijnen.
Dus vanmorgen maar weer een halve tube siliconen kit ertegenaan. Eerste schoonmaken, dan er tegen drukken, terugtrekken om te kijken of er overal genoeg zat, extra kit bij spuiten en monteren.
Zo, hopelijk kunnen we er weer tegenaan.

Geplaatst: 19.02.2011 - 15:06
door Iroll
Gebruik voor je auto nooit badkamer siliconenkit, dat is alleen geschikt voor RVS. Die zooi hard uit mbv azijn-of mierenzuur te herkennen aan dat smerige penetrante geurtje. En zoals je weet is zuur en staal geen goed huwelijk! Veel beter is om voor je achterlichten een niet uithardende kit te gebruiken, speciaal voor de carrosserie. Dan kan je ze later ook nog in een stuk loskrijgen.

Geplaatst: 24.02.2011 - 12:31
door harry89
Ook ik heb dit probleem.
Daarom vind ik dit ook een meesterlijk topic aangezien ik een aantal mogelijke lekpunten heb gelezen waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

Bon !!!

Geplaatst: 24.02.2011 - 21:20
door Richard
Nou, ik heb een nieuw achterlicht gemonteerd en afgekit. nu kijken of het nu opgelost is. Iedereen bedankt voor de hulp.