Pagina 2 van 3
Geplaatst: 20.03.2006 - 17:58
door Richard
Als je hem maar laag belast wel ja

Geplaatst: 20.03.2006 - 19:17
door NOS
maar hoe zit het met de versnellingsbak? als die acher de 170pk zwaarder is dan achter de 140pk dan heb je op den duur een probleem
Geplaatst: 29.03.2006 - 13:25
door bart simpson
Bij het ontwerpen van een motor (maar ook van een versnellingsbak) laat een fabrikant die motor (en bak) lange tijd proefdraaien, er worden duurzaamheidstesten gedaan onder extreme omstandigheden (Death Valley met +50gr C en Lapland met -40gr C) er worden subtiele aanpassingen gemaakt in overbrengingsverhoudingen om een en ander optimaal op elkaar af te stemmen en als echt alles "klopt" en het is een duurzaam geheel gaat het de markt op en staat een autofabrikant er volledig achter.
Nu komt er een tuner met een laptop, die veranderd wat parameters en er komt wat (soms heel veel) meer vermogen uit, duurzaamheidstests of iets wat er op lijkt zijn er in het geheel niet gedaan en jij mag gaan ervaren of deze "verlichte technicus" het bij het rechte eind had of niet, draait het spul op enig moment overbelast in de soep zal hij daarvoor iig geen verantwoordelijkheid wensen te nemen.
Geplaatst: 31.03.2006 - 14:52
door mcwk
Ik verwacht geen bakproblemen. Iets andere verhouding in 3 en 5 met name om het brandstof verbruik te drukken. Qua vermogen moet het makkelijk lukken, het is geen diesel in van 280nm naar 400nm gaat of iets dergelijks. Denk dat je eerder met turbo´s dit soort problemen tegenkomt (levensduur en bakproblemen). Houd jullie op de hoogte...
Geplaatst: 23.04.2006 - 10:25
door Peter
En wat betreft die sportuitlaat: ziet er echt vet uit.

Geplaatst: 23.04.2006 - 10:31
door Paul
Is dat jouw auto?
Geplaatst: 26.04.2006 - 11:06
door Peter
Nee, alles is hetzelfde, behalve die dubbele uitlaat. Staat wel op het verlanglijstje. Maar ja, sinterklaas laat nog even op zich wachten.
Geplaatst: 26.04.2006 - 15:49
door mcwk
Waar en voor hoeveel zou je zo´n sportuitlaat eronder kunnen laten zetten. Houd me aanbevolen.
Geplaatst: 26.04.2006 - 18:41
door buddo
mcwk schreef:Waar en voor hoeveel zou je zo´n sportuitlaat eronder kunnen laten zetten. Houd me aanbevolen.
Bij EPS in Hoogezand, meerdere soorten/maten en met of zonder demper. Vanaf prijs voor een S60 voor 700 Euro (uitlaat, montage en bumper aanpassen). Garantie verschilt van 3 jaar tot levenslang. Zie ook mijn topic bij S60.
Heico kan ook, maar dan ben je erg duur uit!
Geplaatst: 28.04.2006 - 16:11
door Vvijftig
Ik vind het persoonlijk niet mooi, ik vind het mooier als een uitlaat geintegreerd is in de bumper, en er niet zoals deze onderaaan bungelen.
Smaken verschillen natuurlijk!!
Geplaatst: 14.05.2006 - 09:52
door Stefanv50
Nou dat chippen laat ik maar uit mijn hoofd heb al zoveel negatieve berichten gehoord, en moet eerlijk zeggen vind hem eigenlijk snel zat.
Gisteren van vlissingen naar breda gereden en tikte net de 200 aan moet ik wel eerlijk zeggen berg af en wind mee.
maar een dubbel uitlaat lijkt me erg mooi.
iemand nog meer tips???
Geplaatst: 14.05.2006 - 10:00
door Stefanv50
nog wat foto`s gevonden
Geplaatst: 14.05.2006 - 10:01
door Stefanv50
echt mooi
Geplaatst: 03.09.2006 - 01:36
door eXite
Ik heb mijn 1.6D ook laten chippen en kan niet anders zeggen dan dat hij gaat als de brandweer! Er staat 54dkm op de teller en afgezien van een krakend koppelingspedaal is er niets aan de hand met de auto. Ik rijd er normaal ook gewoon rustig mee, maar af en toe is het toch leuk om even goed hard weg te trekken.
Mijn ervaring is dat het chippen een gigantische vermogenstoename heeft opgeleverd. Ik heb de auto niet op de testbank gehad, maar ik trek bij nat wegdek een wheelspin in de 2e versnelling zodra ik bij de 2000rpm kom. Enige nadeel wat ik heb geconstateerd is dat er bij dergelijke maneuvres te weinig lucht door de turbo wordt aangeleverd, waardoor de auto goed rookt als hij helemaal door wordt getrokken in de 2e versnelling.
18 september wordt er een dubbele sportuitlaat van heico ondergezet en ik overweeg om een sportfilter te installeren, ook om zo de rookuitstoot te verminderen.
Any thoughts on the smoke?
Geplaatst: 28.09.2006 - 00:14
door eXite
Zoals beloofd:

Geplaatst: 28.09.2006 - 09:15
door danielk
Die dubbele uitlaat is wel heel mooi, veel mooier dan de vreemd uitstekende Volvo-oplossing.
Geplaatst: 24.11.2007 - 13:52
door B@ssie
Ik zou zoiets plaatsen maar dan moet ik zeker en achterste lip ook vervangen van de bumper.
Om dat uitlaat tot zijn recht te komen.

Geplaatst: 24.11.2007 - 15:43
door sjarelke
danielk,
Hoe zit het ondertussen met jouw gechipte motor; nog geen problemen gehad met aandrijving (versnellingsbak en / of koppeling?).
Ik heb juist een s40 2.0d besteld; maar mijn garagist raadt af om motor te laten chiptunen tot 180 pk (tot 160 is geen probleem zei hij) omdat deze onderdelen er niet bestand zouden tegen zijn en veel sneller verslijten?
(i.t.t. de D5 motor die probleemloos tot over 200pk kan gechipt worden)
Dank voor je feedback,
Jesse
Geplaatst: 24.11.2007 - 22:46
door xc90t6
Edgar en Patri (en iets hebben hun 1.6D laten chippen. Zie hun ervaring.
Geplaatst: 25.11.2007 - 18:16
door pieter007
zelf heb ik een originele achterspoiler liggen (gewoon zwarte )
met uitsparing voor dubbele uitlaat , ben bezeg met onderhandelingen
voor dubbele uitlaat van bastuck .