Hoi iedereen,
Weet iemand of het mogelijk is een 1.6 diesel te laten chippen en zo ja wat levert het op.
En een eventuele dubbele sportuitlaat op een v50 1.6 weet iemand of dit mogelijk is.
Chip tuning en Sportuitlaat
- Stefanv50
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 01:19
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
www.heicosportiv.de
- eugene
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
- Locatie: Merkelbeek
Bij Rica op de site staat dat het mogleijk is:
http://www.rica.nl/index.php?phmu=21&pctt=14
Dubbele sportuiltaat lijkt me ook mogelijk, maar zou zo snel niet weten waar.
Bijvoorbeeld European Tuning zal je hier waarschijnlijk wel aan kunnen helpen....
http://www.rica.nl/index.php?phmu=21&pctt=14
Dubbele sportuiltaat lijkt me ook mogelijk, maar zou zo snel niet weten waar.
Bijvoorbeeld European Tuning zal je hier waarschijnlijk wel aan kunnen helpen....
If it's not blown, it sucks....
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Voor dubbele sportuitlaat kijk eens bij:http://www.heicosportiv.de/
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
Je gaat toch geen 1.6 diesel chippen, waarom heb je dan niet gelijk een 1.8 D genomen. De winst die je boekt met het chippen van een 1.6D is nihil, en weegt daarom niet op tegen de kosten.
Ik raad het je af, zal eerst eens beginnen met een openluchtfilter.
Pas dan wel op met je LMM. Vaak zijn inlegfilters oliehoudend en daar kunnen LMM slecht tegen.
Ik raad het je af, zal eerst eens beginnen met een openluchtfilter.
Pas dan wel op met je LMM. Vaak zijn inlegfilters oliehoudend en daar kunnen LMM slecht tegen.
"Spee rijdt altijd mee"
- VolvoRuijs
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.03.2005 - 19:35
Ik wist niet dat er een 1.8D was!!..Je gaat toch geen 1.6 diesel chippen, waarom heb je dan niet gelijk een 1.8 D genomen
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Hele domme vraag misschien, maar wat is LMM??? Dit omdat ik posts t.a.v. filters nogal volg omdat ik zelf naar een open filter wil..... 

Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Vvijftig zei:
Ben je niet in de war met de 2.0D het gaat hier om een diesel he.
Daar bestaat zover ik weet geen 1.8 van bij volvo in de v50.
Je gaat toch geen 1.6 diesel chippen, waarom heb je dan niet gelijk een 1.8 D genomen. De winst die je boekt met het chippen van een 1.6D is nihil, en weegt daarom niet op tegen de kosten.
Ben je niet in de war met de 2.0D het gaat hier om een diesel he.
Daar bestaat zover ik weet geen 1.8 van bij volvo in de v50.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
Dat is toch wat kort door de bocht lijkt mij. Het chippen kost (ex. garantie) 922,25 euro, terwijl het prijsverschil tussen de 2.0D en de 1.6D 2000 euro is.Vvijftig schreef:Je gaat toch geen 1.6 diesel chippen, waarom heb je dan niet gelijk een 1.8 D genomen. De winst die je boekt met het chippen van een 1.6D is nihil, en weegt daarom niet op tegen de kosten.
Qua koppel redt ook de gechipte 1.6D het niet (Rica claimed 292 Nm tegen 320 Nm standaard voor de 2.0D) maar je krijgt wel meer vermogen (143 pk tegen 136 voor de standaard 2.0D). Je krijgt dan voor de helft van het geld vergelijkbare power.
Verder is het enige verschil dat de tweeliter een 6-bak meekrijgt, maar de 1.6 heeft dan weer een 62 liter brandstoftank.
Het is het overwegen wel waard denk ik, als je bereid bent voor 1000 euro voordeel je garantie op het spel te zetten

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
Ja inderdaad je hebt gelijk, ik had niet verwacht dat het vermogen winst zo hoog zal zijn.danielk schreef:Dat is toch wat kort door de bocht lijkt mij. Het chippen kost (ex. garantie) 922,25 euro, terwijl het prijsverschil tussen de 2.0D en de 1.6D 2000 euro is.Vvijftig schreef:Je gaat toch geen 1.6 diesel chippen, waarom heb je dan niet gelijk een 1.8 D genomen. De winst die je boekt met het chippen van een 1.6D is nihil, en weegt daarom niet op tegen de kosten.
Qua koppel redt ook de gechipte 1.6D het niet (Rica claimed 292 Nm tegen 320 Nm standaard voor de 2.0D) maar je krijgt wel meer vermogen (143 pk tegen 136 voor de standaard 2.0D). Je krijgt dan voor de helft van het geld vergelijkbare power.
Verder is het enige verschil dat de tweeliter een 6-bak meekrijgt, maar de 1.6 heeft dan weer een 62 liter brandstoftank.
Het is het overwegen wel waard denk ik, als je bereid bent voor 1000 euro voordeel je garantie op het spel te zetten
Is inderdaad toch het overwegen waard lijkt mij, zal inderdaad wel een garantie bij doen..
"Spee rijdt altijd mee"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
Blijkbaar valt er uit die PSA-diesels behoorlijk wat extra vermogen te peuteren. Mijn 2.0D levert nu 184 pk, wat een winst is van maar liefst 48 pk (35%) Qua koppel wordt het lastiger, omdat de aandrijflijn (met name versnellingsbak) niet meer dan 400 Nm aan schijnt te kunnen. Ik zit nu op iets meer dan 380 Nm, wat een winst is van 19% ten opzichte van de standaard-uitvoering. Ik ben wel de 'overboost' functie kwijt 
Ik ben echter ook al tuners tegengekomen (http://www.ziptuning.nl/chiptuning_volvo.htm) die 85 Nm extra beloven (waarmee je dus op 405 Nm zou komen)
Die laatste tuner heeft de 1.6D van Volvo niet in de lijst staat, maar wel de (gelijke) 1.6D van Peugeot. Daarvoor beloven ze 145 pk en een koppel van 310 Nm.
Ik rij nu sinds mei vorig jaar met tuning en ik heb nog geen negatieve gevolgen ondervonden (storingen etc.) Wel heb ik het idee dat de hele aandrijflijn het soms wel moeilijk heeft met het hoge vermogen, bij fors optrekken komen er wat ratelende geluiden uit het vooronder. Bij de 40k beurt die er nu aan zit te komen zal wel blijken hoe erg koppeling e.d. versleten zijn.
Als ik mijn zomerbanden er weer onder heb ga ik bij onze Oosterburen de topsnelheid eens testen

Ik ben echter ook al tuners tegengekomen (http://www.ziptuning.nl/chiptuning_volvo.htm) die 85 Nm extra beloven (waarmee je dus op 405 Nm zou komen)
Die laatste tuner heeft de 1.6D van Volvo niet in de lijst staat, maar wel de (gelijke) 1.6D van Peugeot. Daarvoor beloven ze 145 pk en een koppel van 310 Nm.
Ik rij nu sinds mei vorig jaar met tuning en ik heb nog geen negatieve gevolgen ondervonden (storingen etc.) Wel heb ik het idee dat de hele aandrijflijn het soms wel moeilijk heeft met het hoge vermogen, bij fors optrekken komen er wat ratelende geluiden uit het vooronder. Bij de 40k beurt die er nu aan zit te komen zal wel blijken hoe erg koppeling e.d. versleten zijn.
Als ik mijn zomerbanden er weer onder heb ga ik bij onze Oosterburen de topsnelheid eens testen

-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
mm, topsnelheid is niet boeiend.danielk schreef: Mijn 2.0D levert nu 184 pk, ......
Als ik mijn zomerbanden er weer onder heb ga ik bij onze Oosterburen de topsnelheid eens testen
het is interesanter om een keertje de vermogenbank opgaan om te zien of ie die paardjes en NewtonMeters ook daadwerkelijk geeft.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 10:48
Ik heb na lang nadenken ervoor gekozen de 2.4 ipv de 2.4i te bestellen en te laten tunen bij Rica.
Ik heb prive een 2.4i en die bevalt prima, vind het trouwens wel zo´n beetje het minimum vermogen wat ie moet hebben. Maar heb dus lang getwijfeld om m´n zakelijke auto te bestellen.
Ik heb er goede berichten over gehoord en kan dus ook niet wachten, de auto komt eind april en de afspraak bij Rica staat voor eerste week Mei.
Rica zegt dat je 175pk en 235nm krijgt iets meer dus dan de 2.4i maar het zijn in basis dezelfde motoren er is dus niets aan de hand. Het enige verschil tussen de 2.4 en 2.4i is de bakverhoudingen maar dat is vrijwel niet merkbaar na het chippen.
-------------------------------------------------------------------------------------
V50 2.4i Momentum/Titanium grey/ Winter Line / Estate Line / 17" Sculptor
Ik heb prive een 2.4i en die bevalt prima, vind het trouwens wel zo´n beetje het minimum vermogen wat ie moet hebben. Maar heb dus lang getwijfeld om m´n zakelijke auto te bestellen.
Ik heb er goede berichten over gehoord en kan dus ook niet wachten, de auto komt eind april en de afspraak bij Rica staat voor eerste week Mei.
Rica zegt dat je 175pk en 235nm krijgt iets meer dus dan de 2.4i maar het zijn in basis dezelfde motoren er is dus niets aan de hand. Het enige verschil tussen de 2.4 en 2.4i is de bakverhoudingen maar dat is vrijwel niet merkbaar na het chippen.
-------------------------------------------------------------------------------------
V50 2.4i Momentum/Titanium grey/ Winter Line / Estate Line / 17" Sculptor
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een laag belaste motor heeft doorgaans een erg lang leven.
Volvo for life