Nog even dit;boring,slag ,en cilinderinhoud van de D3 2liter diesel,zijn exakt gelijk aan die van,de vroegere 2litervijfcilinder benzinemotor.
Grtn
2.4 motoren van VW ????
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
- Locatie: Zuid Holland
Nou, het is me helemaal duidelijk ! Bedankt voor de info...
( ben zelf geen VW fan...
)
( ben zelf geen VW fan...

In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 12.09.2008 - 16:24
- Locatie: mol
In de nieuwe D3 motor ligt zelfs de krukas van een 5 cil benzine van volvo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14
Op andere discussies ben ik er niet goed wijzer van geworden.
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
In jouw geval : De software. Mechanisch identiek.Op andere discussies ben ik er niet goed wijzer van geworden.
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De niet commonrail diesel is van Audi en de D5 commonrail is van Volvo..
De audi vijf cilinder heeft een normale brandstofpomp en de D5 een hogedrukpomp met een injectorrail..
De audi vijf cilinder heeft een normale brandstofpomp en de D5 een hogedrukpomp met een injectorrail..
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
het zelfde als die :pukeright: ford feucus boys op het autoweek forum de Focus ST :pukeleft: aan het bespreken waren en die dachten dat Ford de t-5 motor had bedacht en niet eens wisten dat het een Volvo motor is!
jaja :propellerhead:
jaja :propellerhead:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ach, er is ook een Renault forum geweest waar men beweerde dat de vijfcilinders van Renault waren omdat de motoren uit de 400 ook van Renault waren en de 170 pk ook in de Safrane lag. Dus dan was alles Renault.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14
Sorry, was ik vergeten te vermelden.hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Wat ik al zei dus : Verschil in software, Blok is mechanisch gelijk aan de 163PK sterke D5 (Motorcode D5244T).Citeer:hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Sorry, was ik vergeten te vermelden.
MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Zoals Rippie V70 al schreef, de 2.4D 2004 en D5 2004 Zijn identiek op de software na. o.a. bij tuning bedrijf Rica kan je de D5 software tabellen laten laden in jouw 2.4D waarmee de motor zich als een D5 gaat gedragen.rjb schreef:Sorry, was ik vergeten te vermelden.hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Code: Selecteer alles
Specifications Max Power Max Torque
Standard 130 hp @ 4000 rpm 280 Nm @ 1750 rpm
Standard 163 hp @ 3900 rpm 340 Nm @ 2250 rpm
This car is supplied with a detuned reduced output specification from the factory. The RICA OEM ECM upgrade consists of a software upgrade package which upgrades the performance to the higher output factory specification.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14
Vergeef me mijn onwetendheid.
Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??
Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Dat je een paar honderd euro lichter bent, 33PK en 60Nm meer hebt. Sneller kan optrekken en (mischien) een hoger top hebt. Als je er naar gaat rijden wordt hij niet zuiniger. Als je dezelfde rijstijl behoud zou hij zuiniger moeten worden, maar dat is wel marginaal.Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??
Ze kunnen hem ook naar 193PK en 435Nm tunen, maar daar gaat je bak, koppeling en dualmass vliegwiel eerder van stuk.
De dealers doen dit niet
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Vooral meer power, maar als je niet het idee hebt dat je nu power te kort komt is het behoorlijk zinloos.
Ga je de extra power wel aanspreken dan gaat het verbruik natuurlijk omhoog en spreek je de extra power voortdurend aan dan gaat de boel ook iets sneller slijten.
Het upgraden begint zo wie zo met de inlevering van €363.75 EUR + VAT en daar kan je b.v. ook 4 nieuwe banden voor kopen.
Ga je de extra power wel aanspreken dan gaat het verbruik natuurlijk omhoog en spreek je de extra power voortdurend aan dan gaat de boel ook iets sneller slijten.
Het upgraden begint zo wie zo met de inlevering van €363.75 EUR + VAT en daar kan je b.v. ook 4 nieuwe banden voor kopen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14
Ik ben absoluut geen racer. Ik rijd erg veel kilometers maar op mijn gemak.
Als je er bij mij de turbo uit zou halen, zou ik het misschien niet eens merken
Ben wel geneigd erg veel in de lagere toerentallen te rijden.
maximaal 2500 +/-
m.a.w. het blijft bij mij dus een 2.4 en zal geen D5 worden.
Als je er bij mij de turbo uit zou halen, zou ik het misschien niet eens merken

Ben wel geneigd erg veel in de lagere toerentallen te rijden.
maximaal 2500 +/-
m.a.w. het blijft bij mij dus een 2.4 en zal geen D5 worden.
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998