Ik vermoed dat een slechte tin verbinding de reden van deze koolstof aanslag is. In de elektronica een veel voorkomende fout.Als de stromen te hoog waren zouden eerder de contacten slecht worden door vonkvorming bij openen of sluiten ervan.
Hoe dan ook, operatie geslaagd.
Problemen Verlichting? CEM!
- hvt
- 5th Gear member
Kijk dit zijn leuke reparaties.
Weinig kosten, veel resultaat.
Laatst mijn satelliet ontvanger gerepareerd, door een handje vol condensatoren te vervangen.
5 euro materiaal en uurtje hobbyen met de soldeerbout.
Laatst mijn satelliet ontvanger gerepareerd, door een handje vol condensatoren te vervangen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 1st Gear member
Ja dat lijkt me ook, thx. Binnenkort weer de Xenon set aansluiten.loely schreef: Ik vermoed dat een slechte tin verbinding de reden van deze koolstof aanslag is. In de elektronica een veel voorkomende fout.Als de stromen te hoog waren zouden eerder de contacten slecht worden door vonkvorming bij openen of sluiten ervan.
Hoe dan ook, operatie geslaagd.
-
- 1st Gear member
Ja ik hou ook wel van dit soort fixes.hvt schreef: Kijk dit zijn leuke reparaties.

Hier ook het voedingsprintje van een Humax PVR van wat nieuwe elco's voorzien en het ding doet het daar al weer een jaar of 3 mee. Was een veel voorkomend euvel en de meeste van die apparaten zullen wel bij het vuil zijn gezet. Een groot voordeel van het internet is de snelle diagnose en oplossingen. En als je dan een beetje handig bent is het ook zo gemaakt.
Laatst gewijzigd door burger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
Inderdaad een leuke reparatie en mooi dat je foto's hebt gemaakt en geplaatst. Bij mij deed het linker dimlicht het niet meer. Gemeten op de lamp en die gaf 0V aan, zonder lamp wel een kleine 12V. Via dit topic in combinatie met het UK Volvo forum twee van deze (Panasonic JSM 1125) relais besteld bij Conrad en dit weekend binnen 20 minuutjes vervangen an alles werkt weer prima! Kosten €8,- voornamelijk door de verzendkosten 

Volvo V40 1.9D (2005)
-
- 1st Gear member
Aha, ik had bij Conrad nog wel even gekeken naar geschikte vervangende relais met juiste pinbezetting, maar er denk ik even overheen gekeken. Enfin, toen liep ik bij Ali tegen 5 stuks voor 2$ aan en dat leek me ook prima