Kan het niet verklaren, maar nog steeds een heel raar verhaal. Ik zou de achtergrond hierbij wel willen weten. Alleen softwarematig aanpassen naar 250pk is gewoon heel onwaarschijnlijk. De heren van Fasttech zitten hier ook wel eens op het forum, ik ben benieuwd wat die te melden hebben.
EDIT: Zou je trouwens de foto's even willen verkleinen?
Geplaatst: 06.02.2011 - 21:07
door Matthias
Mijn auto gaat binnenkort naar de dealer voor een beurt, zal ik gelijk vragen of zij chiptuning bij mijn auto verantwoord vinden. Of dat ik dan een verhoogd risico loop op allerlei vage toestanden.
BSR en Hartog vind ik te duur. Neig nog steeds naar Rica maar moet dan wel één of andere niet tevreden geld terug mogelijkheid zien te bedingen. Verder vind ik de CHIP4POWER aanbieding van 300euro ook niet verkeerd. Dat zijn ook wel ervaren jongens als ik hun site mag geloven.
Verder heb ik wel wat aan de informatie die op het forum wordt gespuiwd, alleen jammer dat je veel tegenstrijdige dingen leest. ::?
Uiteindelijk wordt het een kwestie van een beslissing maken en zelf ondervinden hoe het uitpakt.
Geplaatst: 06.02.2011 - 23:45
door OracleDBA
Ook een leuke overweging: ik HAD chiptuning op mijn T5 maar heb de motor weer standaard getuned. Ik was te vaak bezig met het "voelen" van het extra koppel en PK's en raakte daaraan gewend. Terwijl de standaard 250 PK's er ook niet om liegen... Het heeft mij 700 euro gekost, een dure les zal ik maar zeggen.
Geplaatst: 20.03.2011 - 23:49
door elianmars
derre schreef:Vraag me af wat je koppeling gaat doen met die kmstand en dan in een keer klap meer koppel ..
Aangezien bij een t5 vaak de koppeling gaat slippen tussen de 150 en 2 ton ..
Mijn koppeling heeft er op het moment genoeg van. Begint te slippen. Kilometerstand is 192.000.
Misschien had het zonder de tuning wat langer geduurd voordat de koppeling zou moeten worden vervangen, maar zoals ik het lees, is het dus "standaard" dat de koppeling rond deze kilometerstand op is?
Nieuwe koppeling is besteld en dat gaat wat anders worden dan wat er nu in ligt
Geplaatst: 21.03.2011 - 00:06
door elianmars
crz schreef:
FrankS60 schreef:Of fasttech, wel een eind rijden voor je maar ook zeer kundig en veel ervaring met Volvo's! Ook leuk als je echt meer vermogen wil, de combinatiedeal van Fasttech met een 3 inch downpipe of zelfs complete sportuitlaat. Krijg je helemaal een dik koppel onderin en een serieuze vermogenstoename. Over al dit soort zaken is al veel geschreven op het forum dus dat moet je kunnen vinden
Ga vooral niet naar Fasttech. Dat zijn prutsers van de bovenste plank. Beweren de meest geweldige performanceboosts en in de werkelijkheid krijg je een Rica-ervaring (veel minder pk's dan opgegeven) en je betaalt een niet gering bedrag voor waardeloze tuning.
crz schreef:Ik lees hier al weken verhalen over tuning waar ik sterke bedenkingen bij heb, maar bij het fasttech verhaal schoot me mijn lunch bijna in het verkeerde keelgat. Het is enkel een waarschuwing, wat je ermee doet moet je zelf weten.
Mini Cooper S, getuned door fasttech, enkel softwarematig, zou 250pk hebben. Werd zoek gereden door een andere getunede MCS. Kwam de zogenoemde 250pk MCS op een andere bank, je raadt het al, haalde bij lange het door fasttech beloofde vermogen niet.
Neem aan dat jij dezelfde bank hebt gehad?
Ik heb net het hele topic over de bewuste wagen doorgelezen (ja, alle 106 pagina's!! :shock: ) en lees helemaal niks over zoek gereden worden of verhalen over veel minder vermogen op een andere bank.
Wat probeer je hiermee in hemelsnaam te bereiken?? :roll:
@FrankS60: de wagen was niet standaard, toen deze naar Fasttech ging. Er lag onder andere een andere nokkenas en andere intercooler in.
Na nog meer aanpassingen (o.a. uitlaat), ligt het vermogen van de wagen nóg hoger, zie
Dit is gemeten op een speciale rollenbankmeeting van deze Miniclub. Bij, jawel, Fasttech......
Geplaatst: 21.03.2011 - 19:12
door Philken
enige wat ik over chiptuning kwijt wil is dat je eerst zelf een goed gevoel moet hebben na een gesprek met degene die je auto tuned
ik heb indertijd(VOLVO 850 T5 voor't circuit, 850R,V70Rclassic en een S60 2;4d) laten tunen bij Rica omdat deze enorm hoog aangeschreven stond/staat in Volvo middens, tevens maakte ik dezelfde dag een afspraak om het vermogen te testen op een GOEDE testbank(maw met voldoende M3 aan blazers) en steeds had ik meer vermogen dan opgegeven door Rica, ik vroeg wel om het onderste NIET uit de kan te halen...(en ik had zekerheid ,voor amper een 50€ extra)
nu heb ik voor mijn R al eens rondgevraagd en bij sommige heb ik toch wel vraagtekens op de manier van werken, alhoewel ze dicht in mijn buurt zitten (& nee ik ga geen namen noemen)
heb ook al een antwoord gekregen waardoor ik kon besluiten dat deze die het antwoord serieus met zijn vak bezig is en indien de R wordt getuned, het bij deze zal zijn(ondertussen is mijn schoonbroer zijn X5 3.0d(...) hertuned bij hem omdat hij vond dat deze te nerveus en schokkerig reed, heeft nu iets minder piekvermogen maar meer koppel maar is in de praktijk vééél sneller
de ene gaat A fantastisch vinden, de andere B en zo hebben we 26 letters in het alfabet en gaan zo'n discussie blijven bestaan
Geplaatst: 21.03.2011 - 20:18
door rene69
Topic starter reageert al lang niet meer.
Geplaatst: 22.03.2011 - 00:04
door oddball
En toch vind ik dit een interessant topic.
Geplaatst: 09.07.2011 - 20:36
door crackedtooth
elianmars schreef:
derre schreef:Vraag me af wat je koppeling gaat doen met die kmstand en dan in een keer klap meer koppel ..
Aangezien bij een t5 vaak de koppeling gaat slippen tussen de 150 en 2 ton ..
Mijn koppeling heeft er op het moment genoeg van. Begint te slippen. Kilometerstand is 192.000.
Misschien had het zonder de tuning wat langer geduurd voordat de koppeling zou moeten worden vervangen, maar zoals ik het lees, is het dus "standaard" dat de koppeling rond deze kilometerstand op is?
Nieuwe koppeling is besteld en dat gaat wat anders worden dan wat er nu in ligt
Elian?
wat dan?
Geplaatst: 09.07.2011 - 21:06
door V70 classic
crackedtooth schreef:
elianmars schreef:
derre schreef:Vraag me af wat je koppeling gaat doen met die kmstand en dan in een keer klap meer koppel ..
Aangezien bij een t5 vaak de koppeling gaat slippen tussen de 150 en 2 ton ..
Mijn koppeling heeft er op het moment genoeg van. Begint te slippen. Kilometerstand is 192.000.
Misschien had het zonder de tuning wat langer geduurd voordat de koppeling zou moeten worden vervangen, maar zoals ik het lees, is het dus "standaard" dat de koppeling rond deze kilometerstand op is?
Nieuwe koppeling is besteld en dat gaat wat anders worden dan wat er nu in ligt
Elian?
wat dan?
Ford RS
grts Ronald
Geplaatst: 09.07.2011 - 21:12
door crackedtooth
de koppeling van een Ford RS ? of switch je totaal van merk?
Geplaatst: 09.07.2011 - 22:03
door V70 classic
crackedtooth schreef:de koppeling van een Ford RS ? of switch je totaal van merk?
Enkel de koppeling
Is overgens gewoon een org. volvokoppeling.
Maar is alleen in die ford geleverd.
Kan wat meer koppel aan.
grts
Geplaatst: 10.07.2011 - 08:40
door crackedtooth
V70 classic schreef:
crackedtooth schreef:de koppeling van een Ford RS ? of switch je totaal van merk?
Enkel de koppeling
Is overgens gewoon een org. volvokoppeling.
Maar is alleen in die ford geleverd.
Kan wat meer koppel aan.
grts
zelf ook rica v70 T5 met 165dkm ondertussen.... dus goed om te weten tegen die tijd dat die van mij gaat slippen
Geplaatst: 10.07.2011 - 13:00
door Philken
Als mijn koppeling aan vervanging toe is, komt er ook een single mass vliegwiel in
Geplaatst: 10.07.2011 - 15:20
door crackedtooth
Philken schreef:Als mijn koppeling aan vervanging toe is, komt er ook een single mass vliegwiel in
ook van RS ?
Geplaatst: 10.07.2011 - 16:04
door Philken
crackedtooth schreef:
Philken schreef:Als mijn koppeling aan vervanging toe is, komt er ook een single mass vliegwiel in
ook van RS ?
neen, is niet origineel als ik me goed herinner jkan je die bestellen bij Vivaperformance
Volgens Volvo is het beter om het dualmass vliegwiel ook te vervangen samen met de koppeling en een single mass is goedkoper en heeft bovendien nog enkele voordelen(sneller in toeren, toeren blijven niet 'hangen' bij het schakelen(beter voor de koppeling wegens minder slip)
Re: Chiptuning Volvo S60 T5
Geplaatst: 19.07.2011 - 14:35
door crackedtooth
Matthias schreef:Heren,
Ik ben in het bezit van een Volvo S60 T5 (bj 2002, 185.000km) en zit er aan te denken om hem te chippen. Er zijn echter een aantal vragen waar ik nog tegen aan loop en waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
- Rijd ik na chiptuning wel goedkoper aangezien het beter is om euro 98 te tanken en dit duurder is dan euro 95? (waardoor de kostenbesparing door het mindere verbruik eigenlijk wegvalt)
- Neem ik niet een te groot risico om problemen met mijn auto te krijgen als ik hem chip?
- Ik zie twee opties om mijn auto te chippen:
1) Bij een standaard bedrijf (bijv. chip4power) kosten 300 euro 250pk-->300pk en 330nm -->420nm.
2) Bij RICA kosten 600 euro 250pk-->310pk en 330nm --> 430nm
hebben jullie ervaring met 1 van beide opties?
Ik hoor graag als jullie tips voor me hebben. BVD.
PPC of softloader erg fijn om evt terug te zetten
Zelf geen moment spijt gehad van aanpassingen.
Ben nu bezig V70 R te importeren
Mijn T5 is RICA
Zou zelf RICA of BSR gaan, aantal zweden te spreken over MTE.
Blijft lastige keuze, maar neem bekend bedrijf.