Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18.02.2011 - 07:58
door SuperKnutsel
Maus-met-Volvo schreef:Eh, sportieve rijden? In essentie rijdt je een volvo toch voor het comfort? Oké, je hebt de R maar dat is toch nog geen sportwagen, dan zou ik wel een BMW kopen, da's denk ik een sportieve auto. Wat wèl altijd fijn is als je een auto voelt. Ik bedoel dan dat je in je rug en kont voelt wat die auto gaat doen, dus in dat opzicht een stabi en verlagingsset oké. Maar om nou direct een race set up vor je volvo te kiezen, nee, daar geloof ik niet in want dan is het geen volvo meer...
Ik ga voor de tussenweg, beetje comfort maar toch sportief :wink:

Geplaatst: 18.02.2011 - 09:30
door Maus-met-Volvo
Ik ga voor de tussenweg, beetje comfort maar toch sportief :wink:
Was niet persoonlijk bedoeld hoor, maar het ging mij meer om de discussie in het algemeen. Veel mensen draven nogal eens door met hun wensen; als je een porsche wilt moet je mijn inziens geen Volvo kopen om daar dan de ultieme porsche estate van te willen maken :roll:

Geplaatst: 18.02.2011 - 14:30
door SuperKnutsel
Maus-met-Volvo schreef:
Ik ga voor de tussenweg, beetje comfort maar toch sportief :wink:
Was niet persoonlijk bedoeld hoor, maar het ging mij meer om de discussie in het algemeen. Veel mensen draven nogal eens door met hun wensen; als je een porsche wilt moet je mijn inziens geen Volvo kopen om daar dan de ultieme porsche estate van te willen maken :roll:
Ben ik met je eens maar als je nog ideen hebt om die "tussenweg" te bewerkstelligen dan hou ik me aanbevolen.

Geplaatst: 18.02.2011 - 18:52
door Maus-met-Volvo
Ikheb geen ervaring met verlagen maar ik heb via een ander forum, het volvo 850 forum, gehoord dat de Lesjöfors veren het comfort behoud, maar wel véél strakker stuurt. Je moet op dit forum eens zoeken naar Sjors855, die rijd met een V70 classic met die genoemde veren. Hij heeft ok gechiptuned dus hij weet ook hoe de auto dan op vermogen reageert.

Succes!

Geplaatst: 20.02.2011 - 20:53
door SuperKnutsel
Ben nu via Google een adresje aan het zoeken waar ik voor een mooi prijsje Konti Sport schokbrekers kan scoren, maar daarbij word weer een vraag opgeworpen.................

Een olie gevulde of gasgevulde schokbreker, snap het verschil wel maar niet in werking :oops: iemand van jullie wel???

En wat voor veren set pak je daar nu bij..................H&R 30mm verlaging?

Geplaatst: 21.02.2011 - 16:07
door SuperKnutsel
Ben er uit:

* Setje Gele Koni Sport schokbrekers (verstelbaar)
* Setje Eibach veren
* Veerpootbrug

Geplaatst: 21.02.2011 - 18:32
door FrankS60
Je weet niet wat je mee gaat maken vwb wegligging. Alsof je een hele andere auto hebt gekocht.

Geplaatst: 21.02.2011 - 19:10
door SuperKnutsel
FrankS60 schreef:Je weet niet wat je mee gaat maken vwb wegligging. Alsof je een hele andere auto hebt gekocht.
Ik hoop het Frank, is toch weer een kleine investering :evil:
Laat je het weten als ze er onder zitten !!

Nog bedankt voor je info :wink:

Geplaatst: 21.02.2011 - 19:16
door toppertje
SuperKnutsel schreef:Ben er uit:

* Setje Gele Koni Sport schokbrekers (verstelbaar)
* Setje Eibach veren
* Veerpootbrug
je gaat me toch niet vertellen dat je bij zo,n setup geen IPD/powerflex
rubbers gaat gebruiken?

Geplaatst: 21.02.2011 - 19:44
door FrankS60
Hah eigenlijk heeft Toppertje daar wel een punt... Een setje Powerflex bussen vooraan in de draagarmen bijvoorbeeld zorgen voor een duidelijk strakkere stuurrespons.

Overigens, als je alles los hebt hangen, probeer om een setje nieuwe veerpootlagers op standby te hebben aangezien die ook wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Zeker met die nieuwe setup zet je daar ook weer wat meer kracht op.

Deze rubberen veerschotels heb je dan ook in je handen en die zijn ook vrij regelmatig stuk. Er zit een metalen bus in gegoten en die scheurt uit. Resultaat is een heel naar "klonk" geluid af en toe en een minder strak sturende auto. Neem in ieder geval een goed merk van die dingen, er staat flink kracht op en het uitbouwen om ze te vervangen is dusdanig veel werk dat je beter gelijk een goede kunt monteren. Dus minimaal origineel, en anders IPD HD.

Geplaatst: 21.02.2011 - 19:45
door SuperKnutsel
toppertje schreef:
SuperKnutsel schreef:Ben er uit:

* Setje Gele Koni Sport schokbrekers (verstelbaar)
* Setje Eibach veren
* Veerpootbrug
je gaat me toch niet vertellen dat je bij zo,n setup geen IPD/powerflex
rubbers gaat gebruiken?
Zitten er al onder, behalve op mijn bovenste motorsteun en mijn draagarmen...................het moet ook niet te hard worden!!

Bovenste motorsteun rubber is net vernieuwd voor origineel zo ook mijn draagarmen.

Zit er wel over te denken om die originele motorsteunbalk die er op zit (jou foto) te voorzien van powerflex en dan komt er een veerpootsteun bij via showoff imports

Geplaatst: 21.02.2011 - 19:47
door SuperKnutsel
FrankS60 schreef:Hah eigenlijk heeft Toppertje daar wel een punt... Een setje Powerflex bussen vooraan in de draagarmen bijvoorbeeld zorgen voor een duidelijk strakkere stuurrespons.

Overigens, als je alles los hebt hangen, probeer om een setje nieuwe veerpootlagers op standby te hebben aangezien die ook wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Zeker met die nieuwe setup zet je daar ook weer wat meer kracht op.

Deze rubberen veerschotels heb je dan ook in je handen en die zijn ook vrij regelmatig stuk. Er zit een metalen bus in gegoten en die scheurt uit. Resultaat is een heel naar "klonk" geluid af en toe en een minder strak sturende auto. Neem in ieder geval een goed merk van die dingen, er staat flink kracht op en het uitbouwen om ze te vervangen is dusdanig veel werk dat je beter gelijk een goede kunt monteren. Dus minimaal origineel, en anders IPD HD.
Veerpootlagers heb ik ook al vernieuwd!! had verwacht dat mogelijk zou bijdragen aan het oplossen van mijn probleem.............helaas. nu dus de volgende stap.

Geplaatst: 21.02.2011 - 20:02
door SuperKnutsel
Kan er natuurlijk ook die IPD conversie kit voor de motorsteunbalk op zetten?

Is wel 105 euro...............Pfttttt