Nieuw bij de Volvo Familie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Rippie V70 schreef:
« chrisje » :« agria32 » :
Olie voor de stuurbekractiging is groen, hoort iig groen te zijn.


Ik dacht altijd te menen dat het rood moest zijn ?


Weet niemand hier een antwoord op?
Groen!!! Met rode is het snel afgelopen met je stuurbekrachtiging!

Kroon oil specs

Typische standaardanalyses
Kleur GROEN
Dichtheid bij 15 °C, kg/l 0,829
Viscositeit -20 °C, mm²/s 230
Viscositeit 40 °C, mm²/s 18,70
Viscositeit 100 °C, mm²/s 6,00
Viscositeitindex > 300
Vlampunt COC, °C 154
Vloeipunt, °C -55


Productspecificatie
VW TL 52146 (level)
Peugeot B712710 (level)
Volvo STD 1273,36 (level)
DIN 51524, T2
ISO 730, MAN M3289 (level)
Oke je hebt gelijk, ik had ook nog voor onze andere auto's gekeken, en daar was het rood, dus vandaar me vraag. Weer wat geleerd.

Nu maar weer On topic
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

AlexV70 schreef:
chucky777 schreef:Dus toch de versleten platen.......
Ik hou jullie op de hoogte.......
Ga hier wel even op zoek met Zoek.
Alleen een plaat vervangen is voor de toekomst waarschijnlijk zonde van het geld.
Het dualmassvliegwiel en de koppelingscilinder zijn ook 2 belangrijke dingen bij jouw koppeling.
Thanks,

Ik zit nu bij een garage die mijn vorige auto ook een nieuwe koppeling heeft gegeven. Toen hebben ze ook deskundig naar het vliegwiel e.d gekeken. Ben benieuwd of inderdaad het 2massavliegwiel ook vervangen gaat worden....,
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

Carfreak schreef:Welke garage in Almelo praten we over? (een nieuwsgierige Almerloer)
V-Max
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Welkom! En alles komt goed :-)
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

blastaway schreef:Welkom! En alles komt goed :-)
Dank, ha ha..., jazeker!
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

En voor de liefhebbers......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Mooi!! 8)
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

Nu heb ik de reparatie laten uitvoeren en schrok toch wel behoorlijk.
Niet alleen van het bedrag, maar er komt nog meer achterweg...

Het 2 massa vliegwiel was volgens de monteur"aan barrels" en dus is het complete setje erin gegooid. Ook kwam mijn gevoel helemaal uit, dat de vorige eigenaar wel moest weten vd grote operatie, alleen is het zo balen, dat ik zelf dit niet gemerkt heb, tijdens de proefrit. Anders had ik meer kunnen onderhandelen over de prijs, of over de onderdelen.

Omdat de garage alleen de koppelingsset in huis had, hebben ze niet alles aangepakt. Ook was er een aandrijfaslager, die zijn beste tijd heeft gehad. Ook nog een motorsteunrubber moet vervangen worden en een tweetal(?) draagarmrubbers zorgen ook voor slechter weggedrag.

al met al heeft alleen de koppeling-operatie mij 18 honderdjes lichter gemaakt en als de bank me straks weer groen licht geeft, dan maar de 2e operatie.......
zucht...

Het is niet een best begin, als je net een V70 aanschaft....
Ik geniet voor de rest wel vd auto en het is de bedoeling dat ik LAAAAANG kan rijden voor de volgende koppeling er in moet.......

Toch vraag ik mij af, of dit het 2e koppelingsset set is in deze V70, of is het al vaker vervangen? Het is een gevoelig onderdeel heb ik wel gelezen... Ik kan het niet terug vinden uit het onderhoud van deze Volvo......., ik heb ook niet de complete geschiedenis....
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

volgens de km stand zal dit wel de eerste reparatie zijn

(of het moet zijn dat de wagen een a) slechte chauffeur had b) een zware aanhanger getrokken heeft)

bovendien is het ergens 'normaal' dat een koppeling het sneller begeeft bij een nieuwe eigenaar door de na 270000km plots een andere rijstijl(iedereen ontkoppelt namelijk op een andere manier
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gast

Wat heeft die garagehouder hier nog aan meegedaan? "Beetje garantie" toch?
Want € 1800,- voor vervangen van de complete koppeling is niet direct goedkoop te noemen.
Tussen de 4- en 600 euro te duur. :? Zeker als het geen Volvo-dealer is.
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

AlexV70 schreef:Wat heeft die garagehouder hier nog aan meegedaan? "Beetje garantie" toch?
Want € 1800,- voor vervangen van de complete koppeling is niet direct goedkoop te noemen.
Tussen de 4- en 600 euro te duur. :? Zeker als het geen Volvo-dealer is.
De garage waarbij ik de Volvo heb gekocht, doet niet aan onderhoud, maar aan tuning. De garage waarbij ik de koppeling heb laten doen, heeft 9 uur gesleuteld aan deze volvo. Nu moet ik zeggen, dat zij praktisch alleen VAG-motoren doen (seat/audi/skoda/VW). Als uitzondering een keer deze Volvo.

De koppeling was het duurste niet, het 2 massa vliegwiel was zo'n 700 ex btw. Ik heb de koppelingsplaten a 250 vergoed gekregen van de 1e garage.

Al met al Alex, denk je dat het veels te duur is?

@Philken : Ik denk het ook dat een koppeling sneller begeeft met ineens een andere rijstijl, echter heb ik slechts 200 km gereden, toen kwam ik erachter. Mijn rijstijl kun je beschrijven als "rustig", vergeleken bij een gemiddelde rijder.....eeehhhh, komt er op neer, dat ik zeer spaarzaam rijd, helemaal als het motortje koud is :D. Ik denk niet dat mijn rijstijl heeft bijgedragen aan de slechte werking vd koppeling!
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

chucky777 schreef:
AlexV70 schreef:Wat heeft die garagehouder hier nog aan meegedaan? "Beetje garantie" toch?
Want € 1800,- voor vervangen van de complete koppeling is niet direct goedkoop te noemen.
Tussen de 4- en 600 euro te duur. :? Zeker als het geen Volvo-dealer is.
De garage waarbij ik de Volvo heb gekocht, doet niet aan onderhoud, maar aan tuning. De garage waarbij ik de koppeling heb laten doen, heeft 9 uur gesleuteld aan deze volvo. Nu moet ik zeggen, dat zij praktisch alleen VAG-motoren doen (seat/audi/skoda/VW). Als uitzondering een keer deze Volvo.

De koppeling was het duurste niet, het 2 massa vliegwiel was zo'n 700 ex btw. Ik heb de koppelingsplaten a 250 vergoed gekregen van de 1e garage.

Al met al Alex, denk je dat het veels te duur is?

@Philken : Ik denk het ook dat een koppeling sneller begeeft met ineens een andere rijstijl, echter heb ik slechts 200 km gereden, toen kwam ik erachter. Mijn rijstijl kun je beschrijven als "rustig", vergeleken bij een gemiddelde rijder.....eeehhhh, komt er op neer, dat ik zeer spaarzaam rijd, helemaal als het motortje koud is :D. Ik denk niet dat mijn rijstijl heeft bijgedragen aan de slechte werking vd koppeling!
was niet slecht bedoeld hoor, ik zocht alleen naar de meest voor de hand liggende redenen waarom een koppeling het begeeft

bimassavliegwiel is idd énorm duur, op mijn BMW racerke (met S50 blok) kwam het goedkoper uit om een 'normaal' vliegwiel te steken met sportkoppeling dan alleen een nieuw bimassavliegwiel
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

chucky777 schreef:@Philken : Ik denk het ook dat een koppeling sneller begeeft met ineens een andere rijstijl, echter heb ik slechts 200 km gereden, toen kwam ik erachter. Mijn rijstijl kun je beschrijven als "rustig", vergeleken bij een gemiddelde rijder.....eeehhhh, komt er op neer, dat ik zeer spaarzaam rijd, helemaal als het motortje koud is :D. Ik denk niet dat mijn rijstijl heeft bijgedragen aan de slechte werking vd koppeling!
was niet slecht bedoeld hoor, ik zocht alleen naar de meest voor de hand liggende redenen waarom een koppeling het begeeft

bimassavliegwiel is idd énorm duur, op mijn BMW racerke (met S50 blok) kwam het goedkoper uit om een 'normaal' vliegwiel te steken met sportkoppeling dan alleen een nieuw bimassavliegwiel[/quote]





:) Het is goed dat je aangeeft wat je denkt, wie weet was het een mogelijkheid!

Is het dan ook mogelijk een 'normaal' vliegwiel te plaatsen in de V70?
Gast

In februari 2008 de volgende "aanbieding" gehad voor een complete nieuwe set:
* Dualmassvliegwiel
* Druklager/hydraulische cilinder (= één)
* Koppelingsplaat + drukgroep
voor: € 925,- incl. BTW. (later nog wel goed kopere aanbiedingen gehad, prijzen zijn iig niet gestegen)
9 uren sleutelen is volgens @ramon&ramon vrij lang, volgens hem 5 à 6 uurtjes, maar goed met 9 uur kom ik totaal op ongeveer € 1450,-
Denk ik dat het veel te duur is? Ja eigenlijk wel. :cry:
Belangrijker is dat ze het goed hebben gedaan.
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

AlexV70 schreef:In februari 2008 de volgende "aanbieding" gehad voor een complete nieuwe set:
* Dualmassvliegwiel
* Druklager/hydraulische cilinder (= één)
* Koppelingsplaat + drukgroep
voor: € 925,- incl. BTW. (later nog wel goed kopere aanbiedingen gehad, prijzen zijn iig niet gestegen)
9 uren sleutelen is volgens @ramon&ramon vrij lang, volgens hem 5 à 6 uurtjes, maar goed met 9 uur kom ik totaal op ongeveer € 1450,-
Denk ik dat het veel te duur is? Ja eigenlijk wel. :cry:
Belangrijker is dat ze het goed hebben gedaan.
Bedankt voor je terugkoppeling..

Allemachtig, dit is nogal wat. Totaal ben ik 1875 euro kwijt voor iets wat rond de 925 euro had kunnen kosten..... :?

Net wat je zegt, als het maar goed is gebeurd en ik heb het gevoel, dat ze altijd goede dingen hebben gedaan.
Nu alleen begin ik wel wat een nare bijsmaak te krijgen.....
Qua uurloon rekent de garage 45 ex btw per uur = 9x45 = 405 ex= een kleine 500 incl btw. 1875-500 = 1375 aan onderdelen......

Kan het toevallig zo zijn, dat bijv. @ramon&ramon de onderdelen veel goedkoper weet in te kopen......
Gast

Waarschijnlijk hebben ze je de volledige bruto prijs laten betalen.
Ik ga er dan wel vanuit dat je ook idd alle genoemde onderdelen gemonteerd hebt gekregen.....
In feite hebben je de "vergoeding" voor de koppelingsplaten zelf betaald. Niet vreemd in (garantie) autoland.
Dus goed afspraken maken van te voren, voorkomt verrassingen.

Die korting had je zelf ook bij rem/koppelingsspecialist kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

@AlexV70;

Bedankt voor je info.
Je bent duidelijk meer ervaren in dit soort dingen als ik ben, daarom probeer ik na deze rekening zoveel mogelijk te leren van de beslissingen die ik heb gedaan. Ik zoek niet naar redenen, om bij mijn garage geld terug te krijgen. Ik ben inderdaad verantwoordelijk voor deze beslissingen, die ik gedaan heb.

Wel heb ik de verstandhouding met mijn garage om ervaringen uit te wisselen. Als ik hoor dat de reparaties zoals die van mij voor de helft worden aangeboden, dan wil ik kunnen onderbouwen waarom dat zo is. Het lijkt me voor een garage ook leerzaam om hier hun voordeel mee te doen.

Maar om meer te weten hierover, ben ik erg nieuwsgierig naar hoe een offerte is opgebouwd, die @ramon&ramon uitgeeft(al een PM naar gestuurd).

Met alle respect, maar ook al betaal ik de bruto prijs voor alle onderdelen, dat kan uiteindelijk nooit op bijna (netto)het dubbele uitkomen?

Kun je me vertellen, waar de verschillen kunnen zitten?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

De koppeling van mijn wagen moet ook vervangen worden. Prijsopgave van de dealer: 1200 euro inclusief montage. En dat is zonder het vliegwiel. Prijs van het vliegwiel ruim 800 euro......

Nu is het zo dat in mijn wagen ook de koppeling van de Ford Focus RS mk2 past (Volvo motor). Ik heb de complete koppelingset plus dual mass vliegwiel aangeschaft voor 770 euro. Dat is dus goedkoper dan alleen het vliegwiel bij Volvo.
Op de koppeling van Ford staan de letters V O L V O.......
Druklager, ook van Volvo.

Wie snapt het nog?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
chucky777
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:57
Locatie: Leeuwarden

elianmars schreef:De koppeling van mijn wagen moet ook vervangen worden. Prijsopgave van de dealer: 1200 euro inclusief montage. En dat is zonder het vliegwiel. Prijs van het vliegwiel ruim 800 euro......

Nu is het zo dat in mijn wagen ook de koppeling van de Ford Focus RS mk2 past (Volvo motor). Ik heb de complete koppelingset plus dual mass vliegwiel aangeschaft voor 770 euro. Dat is dus goedkoper dan alleen het vliegwiel bij Volvo.
Op de koppeling van Ford staan de letters V O L V O.......
Druklager, ook van Volvo.

Wie snapt het nog?
Ha ha ha, de wereld op z'n kop.......
Past deze koppelingsset dan ook op de D5 motor vd V70 (2002)?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

chucky777 schreef:
elianmars schreef:De koppeling van mijn wagen moet ook vervangen worden. Prijsopgave van de dealer: 1200 euro inclusief montage. En dat is zonder het vliegwiel. Prijs van het vliegwiel ruim 800 euro......

Nu is het zo dat in mijn wagen ook de koppeling van de Ford Focus RS mk2 past (Volvo motor). Ik heb de complete koppelingset plus dual mass vliegwiel aangeschaft voor 770 euro. Dat is dus goedkoper dan alleen het vliegwiel bij Volvo.
Op de koppeling van Ford staan de letters V O L V O.......
Druklager, ook van Volvo.

Wie snapt het nog?
Ha ha ha, de wereld op z'n kop.......
Past deze koppelingsset dan ook op de D5 motor vd V70 (2002)?
Nee, volgens mij niet.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”