Het was voor ons tijd voor een nieuwe stap. We hadden een audi a4 avant tdi uit 1999. Met 3 kids begint ie voor je gevoel steeds kleiner te worden.
Na heel wat avondjes zoeken en heel veel reviews te lezen, kwam al snel de V70 naar boven. Wat een prachtige auto!
Wat ik minstens zo belangrijk vind, is de motor die erin zit. En zoals beschreven was, loopt ie wel heel erg mooi. Km's zijn ook geen probleem.
Er waren praktisch 3 dingen waar je op moet letten: massa vliegwiel, verstuivers en radiateur...., als ik mij niet vergis.
Nu heb ik er 1 gevonden in Almelo, een zwarte uit 2002, waar 30dkm per jaar mee is gereden, voor de snelle rekenaar 270 dkm. Na een proefrit had ik al besloten deze te kopen, vrouw en kids ook unaniem voor.
Doordat ik veel vertrouwen had in de auto en garage, hoefde ik geen garantie. We hebben 'm ondertussen een week en in de 250 gemaakte km's genoot ik van de gemaakte keus. Wat een wagen....., de quote 'Volvo for life' brandde al aardig in mijn blauwprint..., totdat...
Gisteren reed ik met een vriend van me en liet hem even achter genieten op de linker stoel. De motor was goed warm en ik knikte dat ie wel wat gas kon geven. Waarschijnlijk was mijn manier van gasgeven anders, maar vanaf 2500 toeren schoot ie ineens door...???
Zo ook in de 4e.
De auto schakelt en rijdt verder perfect, maar duidelijk is dat de koppeling aan zijn einde was. Ik baalde natuurlijk gelijk dat ik deze niet in de proefrit was tegenkomen. Waarschijnlijk uit respect voor deze machine heb ik 'm toen net niet hard genoeg belast.
Vandaag overigens, kwam er een probleempje bij, bij de beruchte rotondes, die ik 3/4 nam, kwam er een hard zoemend geluid bij. Met behulp van dit forum, was al snel duidelijk dat het niveau van stuurbekrachtiging-olie onder minimum bevond. Gelijk zag ik het lekje onder het reservoir waar de rubberen slang begint, en dit wordt morgen gelijk verholpen, 1 probleem minder.....
Met lood in mijn schoenen de laptop maar gepakt en de garage een email gestuurd(gisteren). Vrij snel kreeg ik antwoord op mijn vraag of hij nog iets voor mij kon betekenen. Hij gaf aan, dat hij iig de koppelingsset wilde vergoeden. En let wel, hij hoefde dit niet aan te bieden, maar deed het wel. Hij gaf aan dat hij dit vervelend vond, maar zelf nog niet had opgemerkt. Liefst had hij 'm even terug gehad, om dit te zelf te zien, maar hij wist dat ik op bijna 2 uren afstand zit en dus niet om de hoek.
Al met al, loopt dit verhaal waarschijnlijk met een sisser af. Het zal me nog wel iets gaan kosten, maar hey, dat is natuurlijk ook aan mijzelf te wijten, ik nam geen garantie of een dekra keuring. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar ik wil volop gaan genieten van deze Zweedse gigant.
Ik had alleen nog wel een paar vragen aan jullie:
- Ik zag de kleur van mijn stuurbekr. olie, deze was grijs/zwart. Wat voor kleur hoort dit te zijn?
- Kunnen jullie mij helpen in het vinden van een garage? Liefst geen volvo dealer, want ik wil nog wel op vakantie komende zomer...
Ik las op dit forum, dat het voor voor een ervaren (volvo) monteur in ongeveer 5 uren erop zit(zonder tegenslag). Ik woon in Leeuwarden, liefst dus niet 1 in Maastricht

Alle info is welkom, alvast bedankt!
Oh ja, de foto's zal ik er snel opzetten, dat scheelt weer een vraag voor jullie!