@toppertje
Ik heb geen idee, dat kan ik nog proberen uit te sluiten.
@oceanracer
Het moet allemaal wel binnen een weekend klussen blijven :p. Zulk soort dingen voor het eerst doen is altijd een gepruts. Ik hoop hier dan ook veel aan informatie in te winnen.
Piepend/schurend geluid bij optrekken vanuit stilstand
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
En om je andere vraag nog even te beantwoorden. Die koppeling er uithalen is inderdaad een #@$%^% klus.
Om de bak er uit te krijgen moet het subframe zakken, ik heb dat zelf nooit gedaan bij een S60/V70 Je kan dat misschien het beste gaan vragen aan de monteurs die hier wel eens rondhangen, een en ander staat trouwens wel beschreven in VADIS
EDIT: Ik ga daarbij uit van een D5, misschien gaat het bij jouw auto wel makkelijker
Om de bak er uit te krijgen moet het subframe zakken, ik heb dat zelf nooit gedaan bij een S60/V70 Je kan dat misschien het beste gaan vragen aan de monteurs die hier wel eens rondhangen, een en ander staat trouwens wel beschreven in VADIS
EDIT: Ik ga daarbij uit van een D5, misschien gaat het bij jouw auto wel makkelijker
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Van dat subframe laten zakken, dat had ik al begrepen. Ik zal me eens met VADIS orienteren, binnenkort gaan we de S60 op de brug zetten, eens goed kijken hoe het een en ander er uit ziet. Hopelijk met dan al een halve handleiding erbij.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Aan de Linker kant moeten de bouten vh subframe eruit rechts alleen oplossen, zodat het subframe ong 15cm kan zakken.
Je zal ook moeten beschikken over een beugel waarmee je de motor aan de versn.bak zijde kan ophangen omdat de achterste motor/versn.bak steun verwijderd moet worden.
Ook moeten de aandrijfassen los maar voordat je deze de-monteert moeten ze geborgd worden zodat de homokineetkopp. niet uitelkaar schieten, zie foto (heb ik van het forum hier)

Uploaded with ImageShack.us
Verder heb je geen speciaal gereedschap nodig
Je zal ook moeten beschikken over een beugel waarmee je de motor aan de versn.bak zijde kan ophangen omdat de achterste motor/versn.bak steun verwijderd moet worden.
Ook moeten de aandrijfassen los maar voordat je deze de-monteert moeten ze geborgd worden zodat de homokineetkopp. niet uitelkaar schieten, zie foto (heb ik van het forum hier)

Uploaded with ImageShack.us
Verder heb je geen speciaal gereedschap nodig
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Aangezien de auto waarschijnlijk op een brug gaat staan, is het dan niet logischer de motor te ondersteunen vanaf de onderkant?
Ik kan me niet helemaal visualiseren wat je met zo'n beugel bedoeld.
Bedankt voor de tips!
Ik kan me niet helemaal visualiseren wat je met zo'n beugel bedoeld.
Bedankt voor de tips!
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Nee van bovenaf is handiger omdat je toch met de brug omhoog en omlaag wil, tijdens het de-monteren (de motor blijft dan mooi hangen) bovendien staat de bok waarmee je de motor van onderaf wil ondersteunen behoorlijk in de weg.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Voor het monteren van de drukgroep heb je ook nog een special tool nodig. Het Haynes manual beschrijft wel een manier om het met een zelfgemaakt tool te doen, maar dat is niet echt heel duidelijk.
Het is allemaal bij elkaar geen simpel klusje.
Het is allemaal bij elkaar geen simpel klusje.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Vandaag is de remmerij nagekeken. Zogenaamde ankerschijf (of iets dergelijks) stond te ver na voren en zou contact hebben gemaakt met de remschijf (er waren sporen te zien). Deze zijn helemaal terug geduwd zodat dit niet meer kan voorkomen.
Wanneer ik dan morgen weer hetzelfde geluid gehoor, is de remmerij uitgesloten (1x APK check en 1x specefiek checken).
Waar bestellen jullie trouwens de onderdelen voor je volvo? Je hebt een aantal aanbieders en sommige daarvan zelfs uit Duitsland. Heeft iemand aanraders wat betreft prijs kwaliteit verhouding?
Wanneer ik dan morgen weer hetzelfde geluid gehoor, is de remmerij uitgesloten (1x APK check en 1x specefiek checken).
Waar bestellen jullie trouwens de onderdelen voor je volvo? Je hebt een aantal aanbieders en sommige daarvan zelfs uit Duitsland. Heeft iemand aanraders wat betreft prijs kwaliteit verhouding?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem