Pagina 2 van 8

Geplaatst: 15.02.2007 - 21:45
door drowel
Ik heb eerst ook een xc90 d5 163 pk gehad... niks aan gezeur gehad van de dealer... deze heeft het zelf geregeld! Hij word inderdaad zuiniger, en het verschil is echt DUIDELIJK merkbaar!

Geplaatst: 15.02.2007 - 23:43
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 16.02.2007 - 07:49
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:
NOS schreef:Als je chipt, bij wie dan ook, verlies je je garantie....
Wat een onzin, ik heb volledige dealergarantie op een getunde auto (inclusief dealerverklaring). De auto is door een extern bedrijf getuned.
dat getuigt van geloof van een tuner in zijn product, pirma zaak! toch is een dealergarantie nog geen Volvogarantie, denk dat NOS daarop doelt

Geplaatst: 16.02.2007 - 07:53
door IkeV70
bart simpson schreef:
VolvoXC70 schreef:dat getuigt van geloof van een tuner in zijn product, pirma zaak! toch is een dealergarantie nog geen Volvogarantie, denk dat NOS daarop doelt
Wat is in de praktijk het verschil?

Geplaatst: 16.02.2007 - 09:22
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 16.02.2007 - 11:07
door bart simpson
IkeV70 schreef:
bart simpson schreef:
VolvoXC70 schreef:dat getuigt van geloof van een tuner in zijn product, pirma zaak! toch is een dealergarantie nog geen Volvogarantie, denk dat NOS daarop doelt
Wat is in de praktijk het verschil?
Dat je voor tuninggerelateerde schade aan je Volvo bij specifiek die dealer moet teruggaan waar je die tuning hebt laten uitvoeren, een andere dealer gaat zeer waarschijnlijk niets voor je doen, dat lijkt me een behoorlijk verschil, Volvo componenten en Volvo aanpassingen hebben ook Volvogarantie in heel Europa, toch wel lekker als je onderweg bent.

Geplaatst: 16.02.2007 - 11:20
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:
bart simpson schreef:
...toch is een dealergarantie nog geen Volvogarantie, denk dat NOS daarop doelt
Zo kan ik ook nog wel 10 garantievormen verzinnen :shock:
daar heb je gelijk in, toch worden dit soort problemen te vaak bij een dealer aangeboden als zijnde Volvogarantie.

Geplaatst: 17.02.2007 - 18:02
door Harrie
Fab

Indien je chiptuning wilt toepassen om een caravan te kunnen trekken , kan ik je zeggen dat dit niet noodzakelijk is. Mijn D5 trekt de caravan (1300 kg )alsof er niets achter hangt .

Harrie

Geplaatst: 17.02.2007 - 19:51
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 17.02.2007 - 21:09
door Harrie
Uiteraard zal 400kg meer massa iets uitmaken , echter de vraag was of chippen nodig is om een caravan te trekken .Ik denk dat een D5 in een XC90 ook potentieel genoeg heeft om zonder chippen een caravan te trekken.

Harrie

Geplaatst: 22.02.2007 - 22:51
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 23.02.2007 - 07:08
door bart simpson
Vergeet trouwens nooit de "verplichte" oliekoeler te (laten) monteren als je een trekhaak neemt...

Geplaatst: 25.02.2007 - 07:53
door Douwe
Ik heb nu 2 chips naar de k.... gereden. Van de fabrikant krijg ik iedere keer een nieuwe terug, maar of ik m er nog in wil hebben is een andere vraag.

Geplaatst: 25.02.2007 - 08:11
door bart simpson
Neem een 185pk D5 met 6 bak automaat en geniet ervan, een XC90 is nu eenmaal geen GTi-tje, mensen die met een koppel van 400Nm niet blij zijn worden nooit meer blij.

Geplaatst: 27.02.2007 - 19:25
door JW240
laatst met een gechipte XC90 (oude d5) een aanhanger met een gecrashte 940 opgehaald. 400 km. Deed het perfect, ook ind e 'bergen' in Duitsland. Zelfs zonder chipping moet dat goed gaan.
(dus 2 ton aan de trekhaak.. 1450 kg 940 en de kar weegt ook een dikke 500 kg)

Tsja, of het het allemaal houd, gechipt of niet.... tijd zal het uitwijzen. Met gezond verstand gaat het wel goed denk ik. Niet te laag in de toeren afwringen, goed warmrijden, goede olie, niet te lang continu vol gas etc...

Iemand die ik ken rijd vaak door duitsland, lange afstanden. bijna continu vol gas met zijn gechipte XC90. motor doet het nog goed (al meer dan 100K km). Zegt niet alles, maar geeft wel aan dat het wat kan hebben.

Geplaatst: 28.02.2007 - 22:55
door AGB
Na een hele reeks auto's probleemloos met "Rica" te hebben gehad is het bij mijn XC90 niet probleemloos geweest. De motor kan het prima hebben. De Bak heeft echter moeite met het extra voorhande koppel. Zeker met een sleurhut in 35 graden plus en in de heuvels. Dit probleem zit voornamelijk in het ontbreken van een externe bakkoeler.
jl. zaterdag kreeg ik de bak weer in storing. Na wat inhaalakties rond de grensovergang Fussen was het eindelijk op de snelweg in de kickdown naar de 200 te veel van het goede.
btw t6zen kennen dit probleem door het hoge koppel veelvuldig.

Allemaal leuk lief en aardig maar.....

Geplaatst: 10.03.2007 - 21:10
door Zeke
Ja hallo, allemaal wel leuk lief en aardig dat gepraat over chippen of niet
maar ik kan nu (eindelijk) uit eigen ervaring zeggen dat een XC90 D5GT
185pk schreeuwt om meer PK's, 185 is gewoon te weinig voor een wagen
met dit gewicht. Wanneer je 140kmh op de autobahn doet en wilt snel een
voorganger inhalen dan is dat gewoon simpelweg een hele risicovolle
onderneming. Vanaf deze snelheid is absoluut de fut uit het hele verhaal.

Hij of zij die wil beweren dat dit niet het geval is heeft simpelweg zelf dit
nog nooit ondernomen of ervaren. Dit is iets wat ik beslist keihard durf te
stellen en graag aan een twijfelaar wil demonstreren aangezien ik op nog
geen 10 min. van de autobahn woon. Een XC90 is idd geen GTI achtige
auto maar absoluut onder-gemotoriseerd.

Groet Bert.

Geplaatst: 10.03.2007 - 21:17
door bart simpson
Het snel even in willen gaan halen is met een auto die leeg 2100kg´s weegt ueberhaupt
een risicovolle onderneming, als je aan die 185pk´s zo ernstig tekort komt heb je de mogelijk
de verkeerde auto (het verkeerde merk) gekocht.....
(ik haal met een caravan erachter trouwens nooit in met 140km/uur)

Re: Allemaal leuk lief en aardig maar.....

Geplaatst: 10.03.2007 - 22:28
door Emiel
Zeke schreef:een XC90 D5GT
185pk schreeuwt om meer PK's, 185 is gewoon te weinig...

Hij of zij die wil beweren dat dit niet het geval is heeft simpelweg zelf dit
nog nooit ondernomen of ervaren....

Een XC90 is idd geen GTI achtige auto maar absoluut onder-gemotoriseerd....
Afbeelding

Pfffffffffffffff

Geplaatst: 11.03.2007 - 10:08
door Zeke
bart simpson schreef:Het snel even in willen gaan halen is met een auto die leeg 2100kg´s weegt ueberhaupt
een risicovolle onderneming, als je aan die 185pk´s zo ernstig tekort komt heb je de mogelijk
de verkeerde auto (het verkeerde merk) gekocht.....
(ik haal met een caravan erachter trouwens nooit in met 140km/uur)
Wat jij wil Bart, wat jij wil.... het is echt niet mijn bedoeling om Volvo af
te vallen maar, in mijn beleving..., komt de diesel die Volvo voor de XC90
beschikbaar heeft gewoon te kort. En daag me nu niet uit lijst met auto's
van een dergelijk gewicht te gaan opsommen die wel op een normale
manier kunnen inhalen bij dergelijke snelheden (en dit ook nog veilig
kunnen doen natuurlijk). Je weet beste dat die er zat zijn.... Maar oké,
ik wil best toegeven dat ik deze auto heb gekozen omdat de V70 mij
steeds in de verleiding bracht veel te hard te rijden. Nu gaat dat niet
meer zo eenvoudig waarbij ik wel wilde opmerken dat het naar mijn
smaak net iets te veel van het slechte is. Maar dat zal volgendeweek
wel verholpen zijn.... Als ik alle eigenschappen van de XC90 optel is
dit echt een geweldige auto en voor mij, na volgendeweek, echt geen
verkeerde keuze geweest.

Groet, Bert.

P.s. Waar schrijf ik dat ik met een caravan rij, ik heb nieteens een caravan?