Nogmaals, het kost niet veel, maar als jij het lekker om de 5 jaar wilt doen moet je dat vooral doen!
Geplaatst: 12.04.2011 - 12:20
door 945i
Jah...zeker.
Geplaatst: 14.04.2011 - 15:46
door Steve81
Ik heb net bij het onderhoud alle schijven en blokken laten vervangen alsmede de remolie.
Deze kwam op 10€ +btw voor dot 4. Het goedkoopste onderdeel van het factuur...
Geplaatst: 31.05.2011 - 17:12
door bpc
De rest hebben ze bij het arbeidsloon gedaan : )
Geplaatst: 31.05.2011 - 19:47
door Battlecruiser
Ik heb vorig jaar bij mijn oude Benz van 1978 gemerkt hoe dat voelt: oude remvloeistof.
Die vloeistof was al in geen tig jaar meer vervangen.
Plotseling zonder enige aanleiding gaat je rempedaal ineens naar de bodem. Je remt dan wel, alleen een stukje minder goed. Je schrikt je alleen rot.
Met wat pompend remmen komt na een tijdje het normale gevoel in je pedaal weer terug.
Nadat je dit een paar keer hebt meegemaakt, wil je écht wel je remvloeistof vervangen...
Geplaatst: 31.05.2011 - 22:11
door MartijnC70T5
Ik laat elk jaar gewoon mn remolie,olie,bougie's,oliefilter, brandstoffilter, interieurfilter, mulitriem en ga zo maar door vervangen.
Onzin? ja eigenlijk wel maar het is maar net wat je zelf wil.
Je kan het boekje aanhouden of het vaker doen voor je eigen gevoel of toch dat beetje extra
Geplaatst: 13.06.2011 - 22:34
door FrankS60
Ik kwam de volgende text tegen en moest denken aan dit topic. Het zal er niet voor niks staan.
Guidelines for brake fluid replacement
It is recommended that the brake fluid is replaced every 45, 000 km (30, 000 miles) or every other year. The fluid must be replaced annually on cars driven in conditions requiring hard and frequent braking, such as driving in mountains or tropical climates with high humidity.
Background
The oil must be replaced because it is hygroscopic (the fluid absorbs water molecules from the air). This absorption of water occurs through the brake hoses and brake fluid reservoir. These components are rubber and plastic respectively and are not completely sealed against water molecules. An increased water content in the brake fluid dramatically reduces its boiling point and causes corrosion in the brake system components. This results in damage to the brake system. Braking performance deteriorates markedly.
Geplaatst: 14.06.2011 - 00:03
door ducbertus
grootste probleem is de corrosievorming en dus het functioneren van de ABS e.d.
zo als reeds aangehaald in de voorgaande reacties, het kost geen drol, maar kan wel levens redden.
mijn V70 TDI kreeg met de laatste APK de opmerking "droogtescheuren in remleidingen". dus tijd voor een goodridge RVS-teflon leidingset en de remolie vervangen.
op mijn motoren heb ik doorzichtige reservoirs zodat ik eventuele verkleuringen snel opmerk en de remvloeistof kan vervangen.
Geplaatst: 14.06.2011 - 00:09
door 945i
Die droogtescheurtjes in je remleidingen hebben niks met de remvloeistof te maken.
Het geld voor de RVS-teflon leidingen had je ook beter in je zak gehouden trouwens.
In je auto zit trouwens ook een doorzichtig reservoir.
Geplaatst: 14.06.2011 - 00:14
door ducbertus
van die droogtescheurtjes en de relatie met verouderde remvloeistof klopt, 945.
RVS remleidingen kosten op Ebay iets van €80, en gun me nou die lol.
Geplaatst: 14.06.2011 - 00:16
door 945i
Ach ja, het bekt wel lekker idd.
Geplaatst: 15.06.2011 - 22:33
door toppertje
remvloeistof heeft het op een motor ook zwaarder dan de gemiddelde
straatauto.
Geplaatst: 16.06.2011 - 10:18
door Iroll
Die Goodridge rvs remleidingen geven een veel prettiger rem respons en je hebt minder kracht nodig. Ik heb ze en onder mijn 1800ES en mijn 480 en ik merkte bij beide een enorm verschil vergeleken met de rubberen versie. Is ruimschoots de licht hogere prijs waard tov de originele slangen die ik toch moest vervangen vanwege droogte scheurtjes. Voor mijn 480 was ik bijv. slechts €15 meer kwijt bij onze forum sponsor
Geplaatst: 16.06.2011 - 10:29
door 945i
Of kwam dat omdat hij nu echt goed ontlucht was.......
Geplaatst: 16.06.2011 - 10:39
door Iroll
945i schreef:Of kwam dat omdat hij nu echt goed ontlucht was.......
Je mag wel denken dat ik gek ben, maar ik ben het niet
Geplaatst: 16.06.2011 - 10:47
door 945i
Nee hoor, dat denk ik zeker (!) niet.
Ik heb eens een remproef gedaan op Zandvoort tijdens een Subaru dag, met een WRX meegedaan aan een proef waarbij je een afgezet stuk over 100 meter met pilonnen om de 10 meter, moest proberen zo laat mogelijk te remmen om precies aan het einde tot stilstand te komen.
Mijn conclusie was en is, een auto kan meer als dat je in eerste instantie denkt en vooral durft.
Je begint bij 55 meter te remmen (vanaf 100 km/h), maar aan het einde merk je dat het bij 35 meter ook lukt.
Iedereen zou eigenlijk moeten testen wat de remweg is van zijn/haar auto.
Geplaatst: 16.06.2011 - 11:45
door Iroll
Helemaal mee eens. Het zou ook een goed idee zijn als een slipcursus onderdeel zou worden van de rij opleiding. En een paar motorrijlessen volgen om de bochtentechniek beter onder de knie te krijgen en anders te leren kijken en anticiperen. Daar wordt je een betere en zelfverzekerder auto bestuurder van, dat zou volgens mij heel wat ongelukken door paniek reacties kunnen voorkomen.