Ben benieuwd hoe die eruit ziet op foto's
De auto is gekocht! zie p. 2
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
gefeliciteerd 
Ben benieuwd hoe die eruit ziet op foto's
Ben benieuwd hoe die eruit ziet op foto's
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Foto's komen later! Wellicht morgen
nu even geen tijd, moet overal heen vliegen en opdraven.
In de wasstraat is trouwens wel het kapje op het achterportier links eraf gesleurd
en de dakstrips zijn alvast een beetje kaal gemaakt. Die waren afbladderend zwart, nu zijn ze zwart met lichte stukken waar ooit verf zat 
Maargoed beter dan de golf 6 voor me die z'n achterruitenwisser van de grond mocht oprapen
In de wasstraat is trouwens wel het kapje op het achterportier links eraf gesleurd
Maargoed beter dan de golf 6 voor me die z'n achterruitenwisser van de grond mocht oprapen
-
sven-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Niet lullig bedoeld, maar als je echt heel erg om (de lak van) je auto geeft was je 'm zelf en ga je niet door de wasstraat. Ook dat "wassen met lappen" dat je steeds meer hoort is geen goed alternatief voor zelf wassen (wat overigens ook met beleid en juiste spullen moet worden gedaan, daar niet van.)
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Nou ja, lak was al redelijk verpest, op de spoiler is een deel van de blanke lak eraf, langs de naden ook, de dakstrips vallen de verf ervan af, dus het ging me puur even om de ranzigheid, zwarte troep op de velgen, een waxbeurt die hij wel mocht gebruiken en de bodemreiniging.
De lak is nou eenmaal niet echt in mooie staat, en dan kan ik het deel dat nog goed is wel heel glanzend poetsen, als de rest vervallen is ziet dat er ook niet uit
De lak is nou eenmaal niet echt in mooie staat, en dan kan ik het deel dat nog goed is wel heel glanzend poetsen, als de rest vervallen is ziet dat er ook niet uit
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Nou een ding is wel zeker: hij zuipt! Afgelopen dagen zo'n 500km gereden, en er ging net weer iets van 55 liter in, na voornamelijk snelwegkilometers. Dan rijd ik ook wel tussen de 125 en 135 gemiddeld, maar toch.
Heb vandaag de nieuwe autoradio (Sony GT25, €44) erin gezet, maar op hoger volume kraakten de speakers nogal. Toen naar de winkel gereden en een setje Pioneer TS-G1013I 10cm 3weg speakers gekocht voor €59, die achterin in die klepjes/uitsparingen naast de hoedenplank gezet, nu klinkt ie pas echt mooi! Wellicht in de toekomst nog zo'n setje voor in de voorportieren
De langverwachte foto's komen zo, eerst even eten
Heb vandaag de nieuwe autoradio (Sony GT25, €44) erin gezet, maar op hoger volume kraakten de speakers nogal. Toen naar de winkel gereden en een setje Pioneer TS-G1013I 10cm 3weg speakers gekocht voor €59, die achterin in die klepjes/uitsparingen naast de hoedenplank gezet, nu klinkt ie pas echt mooi! Wellicht in de toekomst nog zo'n setje voor in de voorportieren
De langverwachte foto's komen zo, eerst even eten
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg



Speakers rechts en links naast de hoedenplank

Halfleren achterbank met armsteun

Halfleren voorstoelen met armsteun

De 'middenconsole' met airco, stoelverwarming en nieuwe radio

Tenslotte het instrumentenpaneel

-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Ohja, een aantal dingen vielen mij nog op:
1) de airco word niet echt heel koud meer. Wel fris, maar niet koud waarvan je de rillingen krijgt.
2) de benzinemeter is niet echt accuraat. Zo gaf hij twee dagen geleden aan meer dan leeg te zijn en er bleek nog 8 liter in te zitten. Ook ging het 'tanken' lampje vandaag steeds uit als ik een keer optrok, en aan als ik even de motor afzette en weer startte.
3) Olietemperatuursensor is ook niet echt accuraat. Hij twijfelt een beetje tussen in het midden en iets daarboven. Of de motor word echt ietsje warmer dan het midden, maar dan zakt hij wel een paar tellen later terug terwijl ik niks anders doe.
4) kilometerteller schommelt een beetje rond de 40-60, daartussen. hij 'vibreert' als het ware een beetje. Stel ik rijd 110 dan blijft de naald volkomen stil omhoog wijzen.
1) de airco word niet echt heel koud meer. Wel fris, maar niet koud waarvan je de rillingen krijgt.
2) de benzinemeter is niet echt accuraat. Zo gaf hij twee dagen geleden aan meer dan leeg te zijn en er bleek nog 8 liter in te zitten. Ook ging het 'tanken' lampje vandaag steeds uit als ik een keer optrok, en aan als ik even de motor afzette en weer startte.
3) Olietemperatuursensor is ook niet echt accuraat. Hij twijfelt een beetje tussen in het midden en iets daarboven. Of de motor word echt ietsje warmer dan het midden, maar dan zakt hij wel een paar tellen later terug terwijl ik niks anders doe.
4) kilometerteller schommelt een beetje rond de 40-60, daartussen. hij 'vibreert' als het ware een beetje. Stel ik rijd 110 dan blijft de naald volkomen stil omhoog wijzen.
-
-DAVY-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 29.01.2010 - 17:09
- Locatie: Gorssel
punt 2: Dat klopt gewoon,want dat is een veiligheid dat er helemaal geen brandstof inzit, en ja als je hard optrekt komt vloeistof in beweging en denkt de sensor, he de tank zit weer wat voller.
Punt 3: Je olietempsensor is wel accuraat, als hij warmer wordt slaat jouw koel vin automatisch aan, waardoor hij weer iets gaat zakken.
andere punten weet ik niet heb zelf geen airco maar arko.
Punt 3: Je olietempsensor is wel accuraat, als hij warmer wordt slaat jouw koel vin automatisch aan, waardoor hij weer iets gaat zakken.
andere punten weet ik niet heb zelf geen airco maar arko.
Volvo V60 T4 Polar+ Dynamic Bj: 2018
Volvo V70 2.4 185 pk Obbe tuning Bj: 2003
Volvo V40 2.0 Europa. Bj: 2000 My:2001
Volvo 460 1.8 Bj: 1995
Volvo V70 2.4 185 pk Obbe tuning Bj: 2003
Volvo V40 2.0 Europa. Bj: 2000 My:2001
Volvo 460 1.8 Bj: 1995
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Punt 1: Even af laten vullen die airco, waarschijnlijk te weinig vloeistof.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
het zou me niet verbazen dat hij zuipt doordat je labda sonde stuk is
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Het lampje brand in ieder geval niet met draaiende motor zoals je op de foto's ziet
Aan de andere kant, als hij helemaal kapot is doet hij natuurlijk niks meer. Maar als ik de motor start gaat het groene lampje van de lambda wel branden als controlelampje zegmaar.
Is dit te testen? Of zou ik gelijk een nieuwe erin moeten zetten?
Aan de andere kant, als hij helemaal kapot is doet hij natuurlijk niks meer. Maar als ik de motor start gaat het groene lampje van de lambda wel branden als controlelampje zegmaar.
Is dit te testen? Of zou ik gelijk een nieuwe erin moeten zetten?
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
je motor gaat in rijke noodloop lopen als de lamda defect is. het lampje op je dash gaat niet altijd branden. lees de foutcodes uit zou ik zeggen.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Okee ja is wel een goede. Kan ik dat beter bij de plaatselijke volvodealer laten doen of bij elke willekeurige garage?
Vandaag viel me trouwens ook op: na een kilometer of 110 constant op de snelweg met snelheid tussen de 110 en max 130 bleek de olietemperatuur vrij laag te staan, op een kwart ongeveer, tussen de helft (normale temperatuur) en koud zegmaar. heb tussendoor alleen even de airco aan gehad. Sinds ik hem heb ook ditzelfde stuk al twee keer gereden maar toen deed hij dit niet. Enige verschil is dat ik toen een constante 130 reed.
Vandaag viel me trouwens ook op: na een kilometer of 110 constant op de snelweg met snelheid tussen de 110 en max 130 bleek de olietemperatuur vrij laag te staan, op een kwart ongeveer, tussen de helft (normale temperatuur) en koud zegmaar. heb tussendoor alleen even de airco aan gehad. Sinds ik hem heb ook ditzelfde stuk al twee keer gereden maar toen deed hij dit niet. Enige verschil is dat ik toen een constante 130 reed.
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Ja precies die. Ja ik ben gewend van alle auto's waar ik tot nu toe in gereden heb dat ze op een constante 90 graden/ het midden bleven staan. En de koeling draaide niet toen ik de motor afzette, vandaar
want als hij nou echt hard zou koelen en nog een paar minuten nakoelen omdat de temp anders te hoog zou worden snap ik het nog, maar nu zag ik het ineens 30 km voor het einde van de rit, waarna de naald niet meer bewogen heeft totdat ik hem uitzette eigenlijk.
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Ook bij de mijne blijft de temperatuurmeter tussen koud en halverwege staan.
Volgens de dealert hier in het dorp is dat juist goed.
Deze motoren moeten 'goed koel' blijven zeggen ze daar. Maar een kenner van de 440 (die bij dezelfde dealert werkt) zegt dat de motor wel op een goede bedrijfstemperatuur komt, alleen is dat niet af te lezen op je instrumentarium.
Oftewel, niets aan doen.
Waar ik wel iets aan zou doen is idd die lamba sonde checken. Ik had hetzelfde en na vervanging moet ik nu de tomtom aanzetten om te weten te komen waar de tankstations zijn, want ik kom er niet zo vaak meer als voorheen.
OH JA, wil je je laatste foto verkleinen? Hij groeit het forum uit........
Volgens de dealert hier in het dorp is dat juist goed.
Deze motoren moeten 'goed koel' blijven zeggen ze daar. Maar een kenner van de 440 (die bij dezelfde dealert werkt) zegt dat de motor wel op een goede bedrijfstemperatuur komt, alleen is dat niet af te lezen op je instrumentarium.
Oftewel, niets aan doen.
Waar ik wel iets aan zou doen is idd die lamba sonde checken. Ik had hetzelfde en na vervanging moet ik nu de tomtom aanzetten om te weten te komen waar de tankstations zijn, want ik kom er niet zo vaak meer als voorheen.
OH JA, wil je je laatste foto verkleinen? Hij groeit het forum uit........

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Wilde ook ff zeggen dat ik het een prachtige 'cult' auto vind. Ziet er goed uit zeg!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als de lambda niet helemaal lekker meer is wordt dat meestal niet aangegeven door het lampje of als foutcode. Je merkt het eigenlijk alleen aan het hoge verbruik en een te hoog CO gehalte bij een uitlaatgasmeting. Maar je kan'm vrij eenvoudig zelf doormeten met een mutimeter. Mocht je 'm moeten vervangen doe dat dan alleen met de originele Bosch lambda. Die kosten iets van €70.















