Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14.05.2011 - 18:10
door koen.s
mooie beschijving op 850 forum gevonden.
Geplaatst: 16.05.2011 - 21:16
door Peerke47
Voor de kachelradiator hoeft het dashbord er niet uit.
Heb half jaar geleden laten repareren in Helmond bij car cool systems
Incl nieuwe radiator en inzetten ongeveer 260 Euro
Dealer vroeg 600 Euro.
Radiator kost ongeveer 80 Euro
sukses
peerke47
Geplaatst: 16.05.2011 - 21:25
door koen.s
Peerke46, bedankt
Heb een mooie beschrijving op 850forum gevonden, gisteren de boel vrij gemaakt. Ga hem zaterdag vervangen.
Geplaatst: 12.05.2012 - 17:18
door belgian-tsm
Hallo,
Er bestaan diverse topic in verband met de airco maar ik ga het hier toch maar melden & vragen. Vandaag heb ik mijn V70 die al jaren met niet werkende airco opzij staat, in de garage binnengedaan voor de airco te laten vacuumeren en bijvullen met gas. Maar helaas volstondt dit niet om de airco terug te laten werken. ze hebben in de garage er een soort kleurstof bijgedaan (airco tracer), mecanieker zei dat dit een lek kan zijn, ofwel de airco compressor die moet afgesteld. Nu ben ik toch wel wat bang voor de kosten, hebben nog personen gelijkaardige situatie voorgehad? Alvast bedankt,
Stijn
Geplaatst: 12.05.2012 - 20:34
door Oceanracer
Als hij enkele jaren (defect/lek/zonder druk) is weggezet, heb je een groot probleem. Om te beginnen zal het lek zal moeten worden opgespoord. Als het een V70 classic is, zal je verdamper in je dashboard wel gecorrodeerd zijn. Het hele dashboard moet eruit om deze te kunnen vervangen. Maar door de langdurige stilstand is hoogstwaarschijnlijk je aircopomp defect geraakt. En hoe al je koppelingen zijn tussen de diverse onderdelen kun je bijna wel raden; die zijn waarschijnlijk uitgedroogd. Ik denk dat het dweilen met de kraan open is. Je kunt er voordeliger een open dakje in laten maken...
Geplaatst: 14.05.2012 - 21:52
door belgian-tsm
dat is inderdaad slecht nieuws, wat wel is, is dat als ik de airco aanzet er een klik is, en het toerentellerwijzertje even danst, wat daarvoor niet was.
Geplaatst: 14.05.2012 - 22:00
door koen.s
belgian-tsm schreef:dat is inderdaad slecht nieuws, wat wel is, is dat als ik de airco aanzet er een klik is, en het toerentellerwijzertje even danst, wat daarvoor niet was.
Dan slaat de airco pomp in.
Geplaatst: 14.05.2012 - 22:04
door Oceanracer
Of doet een poging daartoe, maar draait niet mee omdat hij vast zit.
Geplaatst: 17.05.2012 - 20:38
door MartijnC70T5
hmm bekend en hinderlijk probleem!
Die van mij knippert ook al enige tijd en doet het soms wel soms niet als het echt warm is doet die het even en houd er dan mee op als die goed aan de bak moet.
Ik denk zelf aan de magneet of zit ik dan verkeerd?
Geplaatst: 17.05.2012 - 21:27
door Oceanracer
Als hij het normaal redelijk tot goed doet en bij hogere temperaturen juist niet, is de kans groot dat je de luchtspleet op de magneetkoppeling wat moet verminderen.
Geplaatst: 18.05.2012 - 10:36
door MartijnC70T5
Mooi dan laat ik die binnenkort eens even afstellen

Geplaatst: 18.05.2012 - 11:39
door belgian-tsm
Heb gisteren nog wat zitten testen, die slaat aan, die draait even er komt even koude lucht uit, en dan slaat die terug af, ook even vermelden dat het een automatic is, ik dacht ook iets gelezen te hebben, weet niet meer waar, dat de airco bij een bepaald aantal toeren ook uitslaat, maar weet niet of die info correct is. En dat er iets toe doet. de garage had er kleurstof ingedaan, maar hoe kan ik nu zien best of er een lek is, ik heb zo een looplamp met LEDS, doe je dat dan best in de donker? of geeft die kleurstof zelf zo licht?
Geplaatst: 18.05.2012 - 11:55
door toppertje
zie hierboven.
luchtspleet magneetkoppeling te groot.
Geplaatst: 18.05.2012 - 12:09
door belgian-tsm
hey, ok bedankt, kan ik daar zelf aan, of is dit iets wat zelf te doen is, of toch best door de garage laten doen? zal vanavond na mn werk eens op vida rondneuzen of ik daar iets over vind. Maar dat zal wel iets zijn met speciaal gereedschap ofzo.
Geplaatst: 18.05.2012 - 12:58
door Oceanracer
Jouw led-lamp is niet geschikt. Je hebt een UV-lamp nodig.
Geplaatst: 19.05.2012 - 00:24
door belgian-tsm
oei, dat heb ik helaas niet liggen
Geplaatst: 19.05.2012 - 11:49
door sbv
Magneet koppeling is wel zelf te doen. 3 stevige boutjes en een ringrateltje en wat geduld dan kan dat wel
Geplaatst: 19.05.2012 - 23:24
door belgian-tsm
Heb daarjuist de wagen eens uitgelezen met Vol-FCR, over de airco stond er iets over de aircodruk "airco pressure" zal eens kijken op vida of er iets staat over hoe er aan te beginnen...
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:27
door MartijnC70T5
SBV,
Houd dat in dat je met een ratel de magneetkoppeling gewoon af moet stellen of moet je boutjes vervangen of hoe moet ik dat zien ?
Geplaatst: 20.05.2012 - 22:13
door sbv
Met die boutjes kan je de magneetkoppeling langzaam eraf draaien en dan 1 of meerdere vulringen er tussenuit halen zodat de speling minder wordt.
Zie
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... msg1015292