beste formmers,
mijn airco doet het soms wel en soms niet.
de airco het 5 sec en branden er oranje lampjes op en dan blaast de airco niet meer.
na 15 min rijden zet ik mn auto uit, start ik hem opnieuw en dan werk de airco perfect.
de airco wordt ook goed koud, maar stinkt wel
met de bosch tester uitgelezen de foutcode is,
411 communicatie met ventilator regelaar foutief.
alvast bedank voor de reacties
het betreft een c70 t5 uit 1998.
airco
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Is het ventilatortje van de temperatuursensor schoon? Die zit achter het kleine roostertje in het dashboard.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik zou de afstelling van de magneetkoppeling eens nazien. Waarschijnlijk is de luchtspleet te groot geworden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Opmeten. Afstellen is ook zelf te doen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Gebruik de zoekfunctie op het forum maar eens op "luchtspleet" of "magneetkoppeling". Dan heb je voorlopig wel even wat leesvoer inclusief foto's.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 17:38
- Locatie: brabant
goede dag
het is wel te doen kost wat tijd en moeite.je kunt er moeilijk bij je mag me altijd mailen of bellen voor wat hulp bij het stellen van de pomp. en evt ook opnieuw vullen van je systeem is mogelijk
gr
martin
het is wel te doen kost wat tijd en moeite.je kunt er moeilijk bij je mag me altijd mailen of bellen voor wat hulp bij het stellen van de pomp. en evt ook opnieuw vullen van je systeem is mogelijk
gr
martin
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Bij mijn (ex)wagen was hard blazen in de opening voldoende om het weer zonder problemen te laten werken.koen.s schreef:elianmars, hoe kan ik die schoonmaken is iets stoffig.
oceanracer, hoe kan ik de afstelling controleren.
Het kan eventueel ook met wat perslucht.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik zou met perslucht oppassen. Heb bij mijn v70 uit 2002 begrepen dat er achter het roostertje ook een heel dun bimetaaltje oid zit. Als je te hard blaast met perslucht kun je deze stuk blazen. Gewoon zelf even blazen is het beste.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
als de ruimte bij de magneetkoppeling te groot is, dan hoor je de compressor toch ook niet aanslaan of wel?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Poei... Daar vraag je wat... Ik probeer even twee jaar terug te graven in mijn geheugen. Kost kennelijk moeite, want ik durf niet met 100% zekerheid te stellen dat je hem niet een poging hoort doen om te "pakken".
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hoe simpel kan het soms zijn...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
update
Gisteren ochtend starte ik de auto de airco temp op 18 c.
De lucht wordt warm en stinkt, dan zet ik de temp op 16 c wordt de lucht koud zet ik hem weer op 18 c is er niks aan de hand de airco is koud.
De voorruit gaat beslaan en blower op de voorruit blaast voluit, maar de ruit gaat haast niet schoon.
Als je veel gas geeft komt er stoom/rook uit 1 ventilatierooster.
Start ik de auto s middags airco temp 18 c niks aan de hand, geen beslagen voorruit en geen warme lucht.
Gisteren ochtend starte ik de auto de airco temp op 18 c.
De lucht wordt warm en stinkt, dan zet ik de temp op 16 c wordt de lucht koud zet ik hem weer op 18 c is er niks aan de hand de airco is koud.
De voorruit gaat beslaan en blower op de voorruit blaast voluit, maar de ruit gaat haast niet schoon.
Als je veel gas geeft komt er stoom/rook uit 1 ventilatierooster.
Start ik de auto s middags airco temp 18 c niks aan de hand, geen beslagen voorruit en geen warme lucht.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Zou de ventilator motor eens nakijken, mogelijk heeft deze z'n beste tijd gehad.
Dashboard kastje eruit schroeven, en ook het onderste paneel verwijderen.
Dan zie je hem wel zitten, deze zit met 3 schroeven vast.
Succes!
Dashboard kastje eruit schroeven, en ook het onderste paneel verwijderen.
Dan zie je hem wel zitten, deze zit met 3 schroeven vast.
Succes!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Is het blauw/groen? Eenvoudig te zien bij een licht interieur. Bij een zwart interieur even een stuk keukenpapier laten absorberen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
oceanracer. bedankt
vandaag de boel weer opengehaald, en de kachelradiateur is lek aan de onderkant. wil deze zelf verv maar wie heeft er voor mij een mooie beschijving. als ik het zo zie moet het dashboard eruit want kan de kachelradiateur niet via de onderkant weghalen.
vandaag de boel weer opengehaald, en de kachelradiateur is lek aan de onderkant. wil deze zelf verv maar wie heeft er voor mij een mooie beschijving. als ik het zo zie moet het dashboard eruit want kan de kachelradiateur niet via de onderkant weghalen.