V70 2.0T Powershift haalt bij lange na topsnelheid niet
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is helaas waar, het schoner worden van diesels heeft als bijwerking dat ze onzuiniger geworden zijn.
Als referentie ook weer een VAG motor, de 1.2 TDI, deze kent een normverbruiik van 1 op 30 gemiddeld, het feitelijke verbruik is doorgaans onder de 1 op 20, toch worden recente VAG motoren vaak aangehaald als de mooiste en modernste die er zijn qua techniek, het verbruik ervan onderschrijft die aannames niet
Als referentie ook weer een VAG motor, de 1.2 TDI, deze kent een normverbruiik van 1 op 30 gemiddeld, het feitelijke verbruik is doorgaans onder de 1 op 20, toch worden recente VAG motoren vaak aangehaald als de mooiste en modernste die er zijn qua techniek, het verbruik ervan onderschrijft die aannames niet
Volvo for life
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ook mijn D3 loopt op de teller 188 terwijl hij 195 echte km zou moeten lopen.Vind ik ook niet erg leuk!
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Waarschijnlijk zit em dat in het dikke rubber onder de auto.
maar dat verbruik had ik niet gedacht.. Als een C1 1:19 doet in de praktijk en mijn 2.5 benzine met automaat 1:9-10. Dan is die 1.2 tsi een slurper....
maar dat verbruik had ik niet gedacht.. Als een C1 1:19 doet in de praktijk en mijn 2.5 benzine met automaat 1:9-10. Dan is die 1.2 tsi een slurper....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik haal met mijn firmaslet redelijk makkelijk 5,1l/100km
(dat is 1 op 19,61 volgens jullie berekening)
't weekendspeeltje verbruikt een fractie meer :drinking: :drinking:
(dat is 1 op 19,61 volgens jullie berekening)
't weekendspeeltje verbruikt een fractie meer :drinking: :drinking:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Waarschijnlijk wordt bedoeld met "mooiste" dat vw het mooiste bedrag overmaakt naar de auto bladen. Ik ken die 1.2 TDI in een skoda, wat een waardeloze motor. Klinkt als een trekker, heeft een powerband van net 1000 rpm en haalt inderdaad geen 1:30, eerder 1:20bart simpson schreef:Dat is helaas waar, het schoner worden van diesels heeft als bijwerking dat ze onzuiniger geworden zijn.
Als referentie ook weer een VAG motor, de 1.2 TDI, deze kent een normverbruiik van 1 op 30 gemiddeld, het feitelijke verbruik is doorgaans onder de 1 op 20, toch worden recente VAG motoren vaak aangehaald als de mooiste en modernste die er zijn qua techniek, het verbruik ervan onderschrijft die aannames niet
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 09:02
De lui die voor deze motor kiezen, doen dat niet voor het geluid dat deze motor produceert of voor de powerband van 1000rpm of het aantal pk's dat het heeft (of niet heeft). Maar voor de belastingvoordelen. Iemand uit mijn omgeving heeft zijn hybride ingeruild voor de skoda met 1.2 D. Nu kunnen ze een aanhanger trekken.
V70 D M11 Magic Blue TUNEX 230PK
V70 D M09 Electric Silver FASTTECH 220pk
V70 D M09 Electric Silver FASTTECH 220pk
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Ik durf het bijna niet te zeggen, BMW 320d EDE: 1 op 20/21 bij normaal gebruik, echter zonder me echt te richten op zuinig rijden. Het kan dus wel met de huidige generatie diesels.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 09:02
Tja, die 320 en de skoda, dat zijn ook kleine auto's. Die gebruiken zowieso al minder dan een V70.
Maar het topic gaat over de V70 met 2.0T motor.
Maar het topic gaat over de V70 met 2.0T motor.
V70 D M11 Magic Blue TUNEX 230PK
V70 D M09 Electric Silver FASTTECH 220pk
V70 D M09 Electric Silver FASTTECH 220pk
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Met een paar zijstapjes over verbruik en afwijkende opgegeven waarden....
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Ik heb zelf nog een oude caddy 1.9 sdi van 12 jaar oud en 1.5 ton op de teller en haal 1 op 21.5 binnendoor naar mijn werk (20 km per dag). De nieuwe caddy op het werk met een 2.0 sdi haald amper 1 op 15. En VW maar roepen dat ze zo zuinig zijn, niet dus. Ook bij Volvo / Ford (motoren) zal dat niet zo heel veel anders zijn denk ik dan, ook al zijn dat benzine motoren.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat ik bedoel met de genoemde voorbeelden is dat het als volstrekt normaal ervaren wordt dat een auto (al dan niet stevig) afwijkt van een gestelde normen, op zich is dat uiteraard teleurstellend.
Een 20% bijtellings Lexus RX 450H wijkt > 50% af van "de norm"
Een 20% bijtellings Lexus RX 450H wijkt > 50% af van "de norm"
Volvo for life
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Ik zit met mijn 2.0T nu op 30.000km en vind het een FANTASTISCHE motor.
Wat betreft het verbruik: de folders en tabellen laten je geloven dat ie 2 km verder rijdt op 1 liter, dat is dan wel een tegenvaller met de huidige benzineprijzen.
On topic: Eenmaal met mijn 2.0T in Duitsland geweest, op de teller tot de 230 geweest en had toen nog wat "over". Maar dus niet via GPS snelheid gemeten. Heb trouwens de handbak, geen Powershift.
Wat betreft het verbruik: de folders en tabellen laten je geloven dat ie 2 km verder rijdt op 1 liter, dat is dan wel een tegenvaller met de huidige benzineprijzen.
On topic: Eenmaal met mijn 2.0T in Duitsland geweest, op de teller tot de 230 geweest en had toen nog wat "over". Maar dus niet via GPS snelheid gemeten. Heb trouwens de handbak, geen Powershift.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Zou de TS nu continue bezig zijn zijn topsnelheid te bepalen? Hij heeft al een tijdje niet meer gereageerd. Ik ben vooral benieuwd wat de snelheid was dat op de teller stond, als dat overeenkomt met de door Volvo opgegeven snelheid kan het zijn dat hij inderdaad de begrenzer bereikt heeft.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4269
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Hopelijk hangt hij niet rond een of andere Duitse vangrail gevouwen.EVV schreef:Zou de TS nu continue bezig zijn zijn topsnelheid te bepalen? Hij heeft al een tijdje niet meer gereageerd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Zit toch sterk aan de begrenzer te denken.
Die is volgens mij 227Km/uur op de teller.
Dat zou maar zo eens die 207Km/uur echte km's kunnen zijn?
Die is volgens mij 227Km/uur op de teller.
Dat zou maar zo eens die 207Km/uur echte km's kunnen zijn?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Het simpelste is toch gewoon om de auto te laten banken. Dan kan je zien of het blok de vermogens/koppelkrommes haalt. Elimineer je ook direct de banden en dergelijke.
Topsnelheid heeft puur met topvermogen te maken, dus dat moet 'makkelijk' te achterhalen zijn.
Topsnelheid heeft puur met topvermogen te maken, dus dat moet 'makkelijk' te achterhalen zijn.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Heb er nu 7.000 km opzitten en ben ook nog steeds meer dan blij met deze motor. Heerlijk soepel en snel.
Ik weet zeker dat een gemiddelde van 1:12 te halem noet zijn. Maar niet met normaal gebruik. Bij mij schommelt dat rond de 1:10 en ik vind dat prima.
Niet in de laatste plaats omdat ik de benzine niet zelf hoef te betalen
Of ie 230 loopt weet ik niet. heb één keer doorgedrukt naar de 200 km/u en dat ging meer dan makkelijk. Ook ik heb de handbak.
Ik weet zeker dat een gemiddelde van 1:12 te halem noet zijn. Maar niet met normaal gebruik. Bij mij schommelt dat rond de 1:10 en ik vind dat prima.
Niet in de laatste plaats omdat ik de benzine niet zelf hoef te betalen

Of ie 230 loopt weet ik niet. heb één keer doorgedrukt naar de 200 km/u en dat ging meer dan makkelijk. Ook ik heb de handbak.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Mefistofele
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18.01.2011 - 17:24
Ik heb de 220 km/u al een keer aangetikt (ik heb de powershift). Ook heb ik al een paar keer met de cruise control op de 190 km/u en hoger gereden. En dan minuten lang. De 2.0T is een fijne motor. Genoeg pit, fijn turbogeluid, stil wanneer die stil moet zijn en zo voort.
Het enige nadeel vind ik het verbruik. Woon-werk is in mijn geval zo'n 30 km enkele reis. Daarvan is eigenlijk 60 tot 70% stadsverkeer of file. En als ik dan kan (;)), dan gaat de turbo open. Dat zorgt wel voor een tegenvallend verbruik. Ik haal 1:9 net niet.
Het enige nadeel vind ik het verbruik. Woon-werk is in mijn geval zo'n 30 km enkele reis. Daarvan is eigenlijk 60 tot 70% stadsverkeer of file. En als ik dan kan (;)), dan gaat de turbo open. Dat zorgt wel voor een tegenvallend verbruik. Ik haal 1:9 net niet.
V70 R-Edition (Electric Silver) uit 2011