V70 2.0T Powershift haalt bij lange na topsnelheid niet
Hallo liefhebbers, een nieuw topic over een onderwerp dat ik nog niet ben tegengekomen op dit leuke forum.
Sinds november 2010 heb ik mijn 2.0T R-Design met powershift transmissie. Reeds vrij snel viel me ook op dat het verbruik erg hoog is (dat topic volg ik), maar ik heb ook steeds het gevoel gehad dat de auto niet lekker "los" is. Hij voelt een beetje geknepen en rommelig aan.
Bij rond de 3000km op de teller en wederom bij rond 5000km meerdere keren geprobeerd de topsnelheid te halen in Duitsland. Tot mijn grote verbazing stopt de GPS met tellen bij ongeveer 207km/h, waar Volvo opgeeft dat deze combinatie 225 moet lopen. Dat verschil is me net iets te groot. Na een belletje met mij dealer in Arnhem heb ik me laten overtuigen het 5000km later nog te proberen als de auto beter is ingelopen (ongeloofwaardig, maar wat doe je...).
Nu met 10000 op de klok wederom meerder keren geprobeerd en geen verbetering vast kunnen stellen.
Wederom met de dealer gebeld en die stelt voor (na ruggespraak met Volvo zeggen ze), dat het wellicht ligt aan het tanken van 95 oktaan.
Of ik na het tanken van een volle tank 98 het nogmaals wil proberen voor ik de auto bij hun aanbied om te onderzoeken.
98 oktaan is lastig aan te komen, dus heb het tankje compleet afgevuld met V-Power bij het volgende tripje naar Duitsland.
Wederom bleef de GPS steken bij 207 km/h (na heel lang aandringen....).
Auto is lease, metingen zijn gedaan met 245 winterbanden. Ik heb ik van mij dealer nog een chip tegoed van de Volvo huisleverancier (als die leverbaar is/komt, in Januari was dat nog niet zo).
Maar ik wil graag eerst zien dat de standaard auto ook aan de specificaties voldoet
Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand het wellicht al eens opgelost? Of iets dergelijks vernomen van Ford rijders die met dezelfde motor/bak rijden?
Bedankt voor je suggesties!
V70 2.0T Powershift haalt bij lange na topsnelheid niet
- NielsPHEV
- 7th Gear member
het lijkt me dat er inderdaad iets mis is een V70 met die motor zou toch zeker harder moeten kunnen lopen mijn 185 pk D5 loop wel 225 echte gps km's. Er zijn meerdere forummers met een V70 2.0 T zij zouden je moeten kunnen bevestigen dat 207 km een beetje mager is.
Kan je de auto niet via de dealer op een vermogens testbank laten zetten ?
gr
Niels
Kan je de auto niet via de dealer op een vermogens testbank laten zetten ?
gr
Niels
-
- 1st Gear member
Hoe kan ik de GPS-snelheid aflezen? Op de teller haalt mijn 2.0T handbak vrij gemakkelijk 230km/u, maar ben nu wel benieuwd naar de echte snelheid.
Gr. Boem
Gr. Boem
V60 D6 PIH, MY2014
V70 2.0T Kinetic, MY2010, Polestar
V70 2.0T Kinetic, MY2010, Polestar
- EVV
- 5th Gear member
-
- Starter
Bedankt voor de input. Voor deze had ik een 2004 2.4D met chip en die was lachend (veel) sneller.
Ik heb het alles bij elkaar een keer of 6 geprobeerd met de 2.0T nu en blijf steken op hetzelfde. Ik kan de auto bij de dealer langsbrengen maar ze willen hem dan 2 dagen hebben.
Nu er wat meer 2.0T's rondrijden leek het me handig hier eens te vragen of dit vraagstuk al wat meer aandacht heeft gehad. Als er al een oplossing voor bekend is maar dat het een stuk makkelijker.
@Boem; mijn GPS kan ik in een functie zetten waarop hij de actuele snelheid in de display zet. b2W; wat voor benzine tank jij en heb je idee dat het veel verschil maakt?
Ik heb het alles bij elkaar een keer of 6 geprobeerd met de 2.0T nu en blijf steken op hetzelfde. Ik kan de auto bij de dealer langsbrengen maar ze willen hem dan 2 dagen hebben.
Nu er wat meer 2.0T's rondrijden leek het me handig hier eens te vragen of dit vraagstuk al wat meer aandacht heeft gehad. Als er al een oplossing voor bekend is maar dat het een stuk makkelijker.
@Boem; mijn GPS kan ik in een functie zetten waarop hij de actuele snelheid in de display zet. b2W; wat voor benzine tank jij en heb je idee dat het veel verschil maakt?
- EVV
- 5th Gear member
Ik heb geen idee hoeveel toeren de 2.0T en de 2.4D maken bij 210 km/u, een diesel heeft nu eenmaal veel meer koppel beschikbaar. Als beide ongeveer hetzelfde toerental maken is het niet meer dan logisch dan de diesel sneller is, die heeft gewoon meer pk's bij gelijke toerentallen. Daarom mijn idee om het eens een versnelling lager te proberen, het zal niet de eerste auto zijn die z'n top niet in de hoogste versnelling haalt.
-
- Starter
Hmmm. ik krijg mijn 2.0T powershift volgende week - ik ga niet direct de topsnelheid proberen maar lijkt er wel op motor dan niet optimaal loopt - sowieso is het zo dat de 2.0t een teruggetunende T5 ( 240 Pk) is dus originele T5 fabrieksinstellingen zullen mi het probleem al flink oplossen . Een vermogensbank kan ook zeggen of je auto inderdaad wel 203 pk heeft
2010 Volvo S80 2.4D Geartronic
2011 Volvo V70 2.0T Powershift r-edition
2011 Volvo V70 2.0T Powershift r-edition
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik vind het een beetje overdreven dat je "slechts" 207 km/h als een probleem ervaart. Een hoog verbruik, de indruk dat de motor geknepen is en "rommelig" loopt, lijken mij veel belangrijker dan die laatste 18 km/h.
Tenzij je het over de juridische boeg gooit, en zegt dat Volvo je niet heeft geleverd waarvoor je betaald hebt, namelijk een auto die 225 km/h snel is. Nochtans dacht ik dat er bij die technische opgaven steeds een disclaimer staat, dus de effectieve cijfers kunnen per auto wel wat verschillen, en bovendien zijn de officiële cijfers vastgesteld a.h.v. een vastgesteld testprotocol op geloten omloop.
Tenzij je het over de juridische boeg gooit, en zegt dat Volvo je niet heeft geleverd waarvoor je betaald hebt, namelijk een auto die 225 km/h snel is. Nochtans dacht ik dat er bij die technische opgaven steeds een disclaimer staat, dus de effectieve cijfers kunnen per auto wel wat verschillen, en bovendien zijn de officiële cijfers vastgesteld a.h.v. een vastgesteld testprotocol op geloten omloop.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
Als je mij vraagt is die hele 2.0T niet normaal. Ik lees zo nu en dan toch forse kritiek op allerlei vlak over deze motor. Las ik ook niet Volvo van deze motor af wil en deze motor dus niet meer in het leveringsprogramma zit volgend jaar? Of vergis ik me nu?
V70 D M11 Magic Blue TUNEX 230PK
V70 D M09 Electric Silver FASTTECH 220pk
-
- 2nd Gear member
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en de T3, de T4 en de T5 dan? (gewoon allemaal van Ford)
Een 2.0T is een uitstekende machine waarbij legio klanten toen ze nog konden kiezen tussen de 2.5T en de 2.0T in grote getalen voor de laatste kozen
ja, je vergist je "big time"emanje schreef:Als je mij vraagt is die hele 2.0T niet normaal. Ik lees zo nu en dan toch forse kritiek op allerlei vlak over deze motor. Las ik ook niet Volvo van deze motor af wil en deze motor dus niet meer in het leveringsprogramma zit volgend jaar? Of vergis ik me nu?
Een 2.0T is een uitstekende machine waarbij legio klanten toen ze nog konden kiezen tussen de 2.5T en de 2.0T in grote getalen voor de laatste kozen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
hoeveel 2.0T's heb je?emanje schreef:Dan is het waarschijnlijk alleen mijn beleving dat er veel over geklaagd wordt.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Ik heb er zelf niet zo veel staan.bart simpson schreef:hoeveel 2.0T's heb je?emanje schreef:Dan is het waarschijnlijk alleen mijn beleving dat er veel over geklaagd wordt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Neem dan van mij aan dat er over die 2.0T motor weinig geklaagd wordt daar er geen echte problemen mee zijn.
Er staan hier ook nogal wat ervaringen van R Edition rijders/eigenaren die tamelijk positief zijn....
De T5 is constructief exact dezelfde motor.
Er staan hier ook nogal wat ervaringen van R Edition rijders/eigenaren die tamelijk positief zijn....
De T5 is constructief exact dezelfde motor.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Ik lees zaken op het forum over hoog verbruik en tegenvallende prestaties. Vaak worden negatieve zaken benoemd. Positieve zaken minder vaak. Dat besef ik wel.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het verbruik van een benzine valt altijd tegen, een superzuinige 1.2TFSi komt doorgaans niet verder dan 1 op 12
Volvo for life