Pagina 2 van 3

Geplaatst: 21.04.2011 - 13:17
door EVV
Verbruik van een diesel valt tegenwoordig ook tegen, als ik lees dat de sommige D5s hier amper 1:12/1:13 kunnen halen.

Geplaatst: 21.04.2011 - 13:28
door bart simpson
Dat is helaas waar, het schoner worden van diesels heeft als bijwerking dat ze onzuiniger geworden zijn.

Als referentie ook weer een VAG motor, de 1.2 TDI, deze kent een normverbruiik van 1 op 30 gemiddeld, het feitelijke verbruik is doorgaans onder de 1 op 20, toch worden recente VAG motoren vaak aangehaald als de mooiste en modernste die er zijn qua techniek, het verbruik ervan onderschrijft die aannames niet

Geplaatst: 21.04.2011 - 13:31
door Autogek
Ook mijn D3 loopt op de teller 188 terwijl hij 195 echte km zou moeten lopen.Vind ik ook niet erg leuk!

Geplaatst: 21.04.2011 - 13:35
door 945i
Waarschijnlijk zit em dat in het dikke rubber onder de auto.

maar dat verbruik had ik niet gedacht.. Als een C1 1:19 doet in de praktijk en mijn 2.5 benzine met automaat 1:9-10. Dan is die 1.2 tsi een slurper....

Geplaatst: 21.04.2011 - 13:41
door Philken
ik haal met mijn firmaslet redelijk makkelijk 5,1l/100km
(dat is 1 op 19,61 volgens jullie berekening)
't weekendspeeltje verbruikt een fractie meer :drinking: :drinking:

Geplaatst: 21.04.2011 - 14:32
door EVV
bart simpson schreef:Dat is helaas waar, het schoner worden van diesels heeft als bijwerking dat ze onzuiniger geworden zijn.

Als referentie ook weer een VAG motor, de 1.2 TDI, deze kent een normverbruiik van 1 op 30 gemiddeld, het feitelijke verbruik is doorgaans onder de 1 op 20, toch worden recente VAG motoren vaak aangehaald als de mooiste en modernste die er zijn qua techniek, het verbruik ervan onderschrijft die aannames niet
Waarschijnlijk wordt bedoeld met "mooiste" dat vw het mooiste bedrag overmaakt naar de auto bladen. Ik ken die 1.2 TDI in een skoda, wat een waardeloze motor. Klinkt als een trekker, heeft een powerband van net 1000 rpm en haalt inderdaad geen 1:30, eerder 1:20

Geplaatst: 21.04.2011 - 16:28
door emanje
De lui die voor deze motor kiezen, doen dat niet voor het geluid dat deze motor produceert of voor de powerband van 1000rpm of het aantal pk's dat het heeft (of niet heeft). Maar voor de belastingvoordelen. Iemand uit mijn omgeving heeft zijn hybride ingeruild voor de skoda met 1.2 D. Nu kunnen ze een aanhanger trekken.

Geplaatst: 21.04.2011 - 17:10
door BartS
Ik durf het bijna niet te zeggen, BMW 320d EDE: 1 op 20/21 bij normaal gebruik, echter zonder me echt te richten op zuinig rijden. Het kan dus wel met de huidige generatie diesels.

Geplaatst: 21.04.2011 - 17:14
door emanje
Tja, die 320 en de skoda, dat zijn ook kleine auto's. Die gebruiken zowieso al minder dan een V70.

Maar het topic gaat over de V70 met 2.0T motor.

Geplaatst: 21.04.2011 - 17:17
door BartS
Met een paar zijstapjes over verbruik en afwijkende opgegeven waarden....

Geplaatst: 21.04.2011 - 21:19
door Volvolof
Diverse volvo's zijn begrensd op 210km/u
zoals alle XC90
Misschien staat bij jou de begrenzer ingesteld ?
De dealer kan dat zo zien

Geplaatst: 21.04.2011 - 22:12
door wdo
Ik heb zelf nog een oude caddy 1.9 sdi van 12 jaar oud en 1.5 ton op de teller en haal 1 op 21.5 binnendoor naar mijn werk (20 km per dag). De nieuwe caddy op het werk met een 2.0 sdi haald amper 1 op 15. En VW maar roepen dat ze zo zuinig zijn, niet dus. Ook bij Volvo / Ford (motoren) zal dat niet zo heel veel anders zijn denk ik dan, ook al zijn dat benzine motoren.

Geplaatst: 21.04.2011 - 22:23
door bart simpson
Wat ik bedoel met de genoemde voorbeelden is dat het als volstrekt normaal ervaren wordt dat een auto (al dan niet stevig) afwijkt van een gestelde normen, op zich is dat uiteraard teleurstellend.
Een 20% bijtellings Lexus RX 450H wijkt > 50% af van "de norm"

Geplaatst: 22.04.2011 - 00:26
door Nuggie
Ik zit met mijn 2.0T nu op 30.000km en vind het een FANTASTISCHE motor.
Wat betreft het verbruik: de folders en tabellen laten je geloven dat ie 2 km verder rijdt op 1 liter, dat is dan wel een tegenvaller met de huidige benzineprijzen.

On topic: Eenmaal met mijn 2.0T in Duitsland geweest, op de teller tot de 230 geweest en had toen nog wat "over". Maar dus niet via GPS snelheid gemeten. Heb trouwens de handbak, geen Powershift.

Geplaatst: 22.04.2011 - 08:59
door EVV
Zou de TS nu continue bezig zijn zijn topsnelheid te bepalen? Hij heeft al een tijdje niet meer gereageerd. Ik ben vooral benieuwd wat de snelheid was dat op de teller stond, als dat overeenkomt met de door Volvo opgegeven snelheid kan het zijn dat hij inderdaad de begrenzer bereikt heeft.

Geplaatst: 22.04.2011 - 09:49
door Fulaks
EVV schreef:Zou de TS nu continue bezig zijn zijn topsnelheid te bepalen? Hij heeft al een tijdje niet meer gereageerd.
Hopelijk hangt hij niet rond een of andere Duitse vangrail gevouwen.

Geplaatst: 22.04.2011 - 12:22
door VolvoTech
Zit toch sterk aan de begrenzer te denken.
Die is volgens mij 227Km/uur op de teller.
Dat zou maar zo eens die 207Km/uur echte km's kunnen zijn?

Geplaatst: 22.04.2011 - 12:37
door PeeJay
Het simpelste is toch gewoon om de auto te laten banken. Dan kan je zien of het blok de vermogens/koppelkrommes haalt. Elimineer je ook direct de banden en dergelijke.

Topsnelheid heeft puur met topvermogen te maken, dus dat moet 'makkelijk' te achterhalen zijn.

Geplaatst: 22.04.2011 - 19:57
door Hans
Heb er nu 7.000 km opzitten en ben ook nog steeds meer dan blij met deze motor. Heerlijk soepel en snel.
Ik weet zeker dat een gemiddelde van 1:12 te halem noet zijn. Maar niet met normaal gebruik. Bij mij schommelt dat rond de 1:10 en ik vind dat prima.
Niet in de laatste plaats omdat ik de benzine niet zelf hoef te betalen ;-)

Of ie 230 loopt weet ik niet. heb één keer doorgedrukt naar de 200 km/u en dat ging meer dan makkelijk. Ook ik heb de handbak.

Geplaatst: 23.04.2011 - 10:01
door Mefistofele
Ik heb de 220 km/u al een keer aangetikt (ik heb de powershift). Ook heb ik al een paar keer met de cruise control op de 190 km/u en hoger gereden. En dan minuten lang. De 2.0T is een fijne motor. Genoeg pit, fijn turbogeluid, stil wanneer die stil moet zijn en zo voort.

Het enige nadeel vind ik het verbruik. Woon-werk is in mijn geval zo'n 30 km enkele reis. Daarvan is eigenlijk 60 tot 70% stadsverkeer of file. En als ik dan kan (;)), dan gaat de turbo open. Dat zorgt wel voor een tegenvallend verbruik. Ik haal 1:9 net niet.