Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.04.2011 - 14:42
door Thijs
asta,
Het is niet altijd zaligmakend, de auto word er in mijn ogen ook een stuk onrustiger door
Ben ik, bij mijn auto iig, niet met je eens. De motor heeft een heel fijn karakter gekregen en is alles behalve nerveus. Ik hoor daar trouwens maar een enkeling over dat de auto te nerveus zou zijn na tuning. En bij maatwerk kan je dat ook nog eens zo ver doorvoeren als je zelf wil.
Geplaatst: 24.04.2011 - 19:31
door Fulaks
Ben ik ook niet eens met Asta, is gewoon niet waar in mijn geval. Het is niet zo dat het gaspedaal een aan/af-schakelaar is geworden. En het doseren is niet echt anders dan voor de tuning.
Geplaatst: 25.04.2011 - 13:34
door Turbodesk
Ik heb dezelfde auto en zelfde bouwjaar. Ik wilde ook zuiniger gaan rijden d.m.v. een Eco-tuning van Rica.
Deze tuning is speciaal gemaakt om zuiniger mee te rijden. Nou vergeet het maar. Het lukt echt niet om met de nieuwe D5 zuiniger te rijden met een tuning. Het verbruik blijft hetzelfde of word alleen maar meer.
Ik heb de tuning eruit laten halen en heb gelukkig mijn geld terug gekregen.
Dan kan je zeggen dan doe je er toch een andere tuning in. Nou als Rica, die toonaangevend is in Volvo land, het niet lukt dan lukt het niemand anders.
Hij was getuned naar 205 Pk en 450 Nm. Ik kan je zeggen dat je dat verschil nauwelijks merkt als je er normaal mee rijd. Het gaspedaal gevoel is echt niet anders. Je merkt het alleen als je vlot wil inhalen. Dan reageert hij wat sneller. En ik had ook geen zin om hem nog meer op te voeren omdat er een automaat in hangt.
Je hebt al heel wat Pk`s en Newtonmeters in je auto. Als je je gaspedaal goed intrapt dan moet je je stuur goed vasthouden.
Heb je hem uberhaupt wel eens goed ingetrapt, dan weet je pas wat je al hebt.
Geplaatst: 25.04.2011 - 14:51
door Fulaks
Zoals ik al eerder zei : dat minder verbruik na tuning is een fabeltje om het er bij moeder de vrouw door te krijgen. Als je mét tuning identiek hetzelfde zou rijden als daarvoor, dus m.a.w. dat je het door tuning verkregen extra vermogen nooit aanspreekt, dan misschien wel. Maar ik wil de eerste nog tegenkomen die dit nooit eens een keertje zal aanspreken.
Geplaatst: 23.06.2011 - 16:51
door MaickelS60
Ben ook van plan om mijn s40 D5 te laten tunen door Fasttech. Het zou uitkomen op 225 pk en 420 Nm's. De enige vraag die ik heb, verkort dit niet te levensduur van mijn auto? Verder zal het verschil wel duidelijk merkbaar zijn denk ik..
Geplaatst: 23.06.2011 - 18:11
door V70/2.4D/2003
MaickelS60, ga maar eens zoeken op het forum. En wat je dan leest zijn de verhalen van hen die eerlijk vertellen dat ze, dankzij de combi van tuning en rijstijl de zaak naar de kleauten hebben gedraaid, de tuning maar weer hebben laten verwijderen omdat het niet deed wat was beloofd etc etc. De verhalen van opgeblazen turbo's, kromme nokkenassen en aanverwante dure narigheid. :twisted:
Die D5 in de S40 is meer dan voldoende in staat om datgene te doen wat hij moet doen. Mocht je toch besluiten om hem te laten tunen, kom dan niet huilen dat de zaak kapot is gegaan. Het zal de levensduur van dit monster-goede-blok zeker niet in positieve zin beinvloeden. En je gaat helemaal lachen als je van 's dealerswege een software-update krijgt......doei tuning. :oops:
En doe de a.u.b. volgende eigenaar een lol, vertel bij de inruil even dat hij is getuned en door wie. Dat maakt het bepalen van het standpunt kopen of laten staan iets eenvoudiger.
En tot slot: succes met de overwegingen.

Geplaatst: 23.06.2011 - 21:34
door diesel01
Ik heb bijna hetzelfde blok met 5pk extra daar tegenover een behoorlijk extra aan kilo's maar ik ben in geen enkele situaties pk's te kort gekomen.
Kan mij ook niet voorstellen in het wagenpark waar de gemiddelde NLer in rijdt dat er ergens een moment is geweest waarin jij te kort bent gekomen.
Niets meer aan doen en lekker zo laten zou ik zeggen.
Geplaatst: 23.06.2011 - 21:52
door NielsPHEV
V70/2.4D/2003 schreef:MaickelS60, ga maar eens zoeken op het forum. En wat je dan leest zijn de verhalen van hen die eerlijk vertellen dat ze, dankzij de combi van tuning en rijstijl de zaak naar de kleauten hebben gedraaid, de tuning maar weer hebben laten verwijderen omdat het niet deed wat was beloofd etc etc. De verhalen van opgeblazen turbo's, kromme nokkenassen en aanverwante dure narigheid. :twisted:
Die D5 in de S40 is meer dan voldoende in staat om datgene te doen wat hij moet doen. Mocht je toch besluiten om hem te laten tunen, kom dan niet huilen dat de zaak kapot is gegaan. Het zal de levensduur van dit monster-goede-blok zeker niet in positieve zin beinvloeden. En je gaat helemaal lachen als je van 's dealerswege een software-update krijgt......doei tuning. :oops:
En doe de a.u.b. volgende eigenaar een lol, vertel bij de inruil even dat hij is getuned en door wie. Dat maakt het bepalen van het standpunt kopen of laten staan iets eenvoudiger.
En tot slot: succes met de overwegingen.

Je drijft wel een beetje over denk ik, ken veel mansen die absoluut geen problemen hebben met getunede auto's ook niet bij veel km's. Overigens heb jij zelf een teruggetunede 163 pk volgens mij was bij MY2004 ook de turbo tussen de D5 en 2.4 D identiek. Moet zeggen je bent dan wel consequent !
Heb jaren in een 185 pk D5 gereden, heb nooit vermogen of koppel gemist wel tractie en remvermogen wat voor mij reden was om toen niet te tunen. Heb wel gehoord dat bij de Rica tuning de blokken ook veel mooier rond lopen
Geplaatst: 23.06.2011 - 21:53
door 945i
kan je nagaan, met de vermogen vretende GT erachter, is de D5 SE GT net zo snel als een Astra 2.0 CDTI. Of een BMW 318 I of D maakt niet uit. Doorsnee leasebakken.
Dit vermogen is dus ruim voldoende in het verkeer.
Ikzelf kan het overigens prima met nog minder af, omdat je, of 160-180 km/h kan rijden en dat doet de mijne ook, of je staat in de file, en dat doet hij ook.

Geplaatst: 23.06.2011 - 21:54
door NielsPHEV
NielsV70 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:MaickelS60, ga maar eens zoeken op het forum. En wat je dan leest zijn de verhalen van hen die eerlijk vertellen dat ze, dankzij de combi van tuning en rijstijl de zaak naar de kleauten hebben gedraaid, de tuning maar weer hebben laten verwijderen omdat het niet deed wat was beloofd etc etc. De verhalen van opgeblazen turbo's, kromme nokkenassen en aanverwante dure narigheid. :twisted:
Die D5 in de S40 is meer dan voldoende in staat om datgene te doen wat hij moet doen. Mocht je toch besluiten om hem te laten tunen, kom dan niet huilen dat de zaak kapot is gegaan. Het zal de levensduur van dit monster-goede-blok zeker niet in positieve zin beinvloeden. En je gaat helemaal lachen als je van 's dealerswege een software-update krijgt......doei tuning. :oops:
En doe de a.u.b. volgende eigenaar een lol, vertel bij de inruil even dat hij is getuned en door wie. Dat maakt het bepalen van het standpunt kopen of laten staan iets eenvoudiger.
En tot slot: succes met de overwegingen.

Je drijft wel een beetje over denk ik, ken veel mensen die absoluut geen problemen hebben met getunede auto's ook niet bij veel km's. De vervalen over schades heb ik op dit forum nog niet concreet gezien wel wat on onderbouwde kreten maar dat is geen casus. Overigens heb jij zelf een teruggetunede 163 pk volgens mij was bij MY2004 ook de turbo tussen de D5 en 2.4 D identiek. Moet zeggen je bent dan wel consequent !
Heb jaren in een 185 pk D5 gereden, heb nooit vermogen of koppel gemist wel tractie en remvermogen wat voor mij reden was om toen niet te tunen. Heb wel gehoord dat bij de Rica tuning de blokken ook veel mooier rond lopen
Geplaatst: 23.06.2011 - 22:03
door diesel01
945i schreef:kan je nagaan, met de vermogen vretende GT erachter, is de D5 SE GT net zo snel als een Astra 2.0 CDTI. Of een BMW 318 I of D maakt niet uit. Doorsnee leasebakken.
Dit vermogen is dus ruim voldoende in het verkeer.
Ikzelf kan het overigens prima met nog minder af, omdat je, of 160-180 km/h kan rijden en dat doet de mijne ook, of je staat in de file, en dat doet hij ook.

Zonder te vervallen, in de mijne is groter als de jouwe, maar mijn V70 gaat gelijk op met een 320d, een Astra zoals je benoemt is geen partij.
Heb je overigens weleens met een 185pk configuratie gereden?
Geplaatst: 23.06.2011 - 22:24
door 945i
Heeft idd. niets te maken met de mijne is .... Want ik investeer liever in dingen die meer waard worden ipv. minder, dus een auto is een leuke hobby geworden die wat mij betreft gaat om stijlvolle karakterbakken zoals ze 20 jaar geleden nog gemaakt werden.
Maar om antwoord te geven op je vraag, ja, met schakelbak, die kwam prima vooruit, mits er grip was. Het zijn geen sportieve auto's, punt.
Over de 320d moet ik je echt teleurstellen, dat gaat niet lukken. Wedje doen?

Geplaatst: 23.06.2011 - 22:30
door diesel01
Ik zeg dus ook dat gaat gelijk op, ik zit helaas dusdanig krap in mijn tijd dat ik je voorstel afsla.
Er zitten geen seconden tussen, om over de Astra maar te zwijgen.
Geplaatst: 24.06.2011 - 00:25
door MaickelS60
Erg lastig! Aan de ene kant zou ik graag door fasttech een upgrade willen laten doen... Aan de andere kant twijfel ik of dit niet ten koste gaan van mijn auto.
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen...
Geplaatst: 24.06.2011 - 06:42
door V70/2.4D/2003
Aan de andere kant twijfel ik of dit niet ten koste gaan van mijn auto.
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen...
De enige juiste overweging. Dat het veel nachtjes mogen zijn.
Geplaatst: 24.06.2011 - 11:08
door Thijs
Het is op mijn vorige auto zeer goed bevallen, en overweeg bij deze ook te laten chippen. En ik zeg het nog maar weer, het koppel komt er veel eerder in, dus zonder over het maximale koppel wat je nu hebt heen te gaan kan je toch vlotter rijden. Geen extra slijtage dus. Dat is tenminste hoe ik het gebruik~!
Geplaatst: 25.06.2011 - 12:59
door lemmer
MaickelS60 schreef:Ben ook van plan om mijn s40 D5 te laten tunen door Fasttech. Het zou uitkomen op 225 pk en 420 Nm's. De enige vraag die ik heb, verkort dit niet te levensduur van mijn auto? Verder zal het verschil wel duidelijk merkbaar zijn denk ik..
Wat denk je nou zelf? Je laat hem tunen om dit te benutten, dus dat zal extra kosten.
Geplaatst: 03.07.2011 - 03:28
door MaickelS60
Dat het extra diesel kost, oké. Want je gaat naar alle waarschijnlijkheid sportiever rijden. Maar mijn vraag was of dit ten koste gaat van de levensduur van de motor en andere onderdelen.
Geplaatst: 04.07.2011 - 23:24
door lemmer
MaickelS60 schreef:Dat het extra diesel kost, oké. Want je gaat naar alle waarschijnlijkheid sportiever rijden. Maar mijn vraag was of dit ten koste gaat van de levensduur van de motor en andere onderdelen.
Je gaat zeker de levensduur verkorten, een motor die met een grote reserve loopt gaat langer mee, je kunt het omdraaien.
Het is een fabeltje dat het niet meer kost. Ik kan het weten, heb elke volvo al laten tunen.