Nog een ervaring:
Ik rijd zelf een basis 2.0D. Kon bij bestellen a.g.v. leasebudget kiezen tussen deze versie of een Kinetic 1.6D. Heb 2.0D genomen, o.a. ook voor caravan.
Laatst 3 dagen vervangend vervoer van dealer; 1.6D Kinetic. Nu kon ik dus goed het verschil voelen tussen deze twee keuzes. De 1.6D is inderdaad niet traag, echter je moet meer schakelen a.g.v. minder koppel. De enorme soepelheid van de 2.0D is er uiteraard niet. Wat mij tevens opviel was het motorgeluid dat een stuk meer is en niet zo mooi klinkt.
Voor de V50 reed ik Passat Variant 1.9TDI 74kw. Mijn gevoel zegt dat die prettiger/soepeler reed dan de 1.6D. Let op; dit is wel een jaar geleden, nu na een jaar 2.0D gereden te hebben is het gevaarlijk om dit te vergelijken.
Verschil tussen Airco en Climatronic vind ik ook niet echt storend in de praktijk. Dit was voor mij ook nog een reden om evt. voor de 1.6D Kinetic te gaan. Maar die afweging heb je bij de Editionuitvoeringen uiteraard niet.
Ik houd van doorrijden en schakellui rijden, vandaar ben ik erg blij met de 2.0D. Succes met kiezen en ga zeker proefrijden (en niet een kwartiertje).
Groeten,
Succes met kiez
prestaties 1.6D
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.02.2006 - 23:19
Ik rij in een 1.6d EditionII en vind de motor persoonlijk wat tegenvallen.
Tot de 100a120km/h gaat het redelijk maar daar boven is hij gewoon traag. Ik heb ook een tijdje Golf V 1.9tdi gereden en daarnaast proefgereden in de Jetta 1.9tdi en 2.0tdi. De performance van de 1.6d komt aardig overeen met de 1.9tdi van VW dus als je die afdoende vindt zal de 1.6d je ook wel bevallen. Voor mijn gevoel is mijn 1.6d trager dan de proefrit modellen, ik geef in mijn ondeskundigheid het ongevraagd geinstalleerde roetfilter daar maar de schuld van. Overigens maakt de meer dan complete EditionII uitrusting een hoop goed
Tot de 100a120km/h gaat het redelijk maar daar boven is hij gewoon traag. Ik heb ook een tijdje Golf V 1.9tdi gereden en daarnaast proefgereden in de Jetta 1.9tdi en 2.0tdi. De performance van de 1.6d komt aardig overeen met de 1.9tdi van VW dus als je die afdoende vindt zal de 1.6d je ook wel bevallen. Voor mijn gevoel is mijn 1.6d trager dan de proefrit modellen, ik geef in mijn ondeskundigheid het ongevraagd geinstalleerde roetfilter daar maar de schuld van. Overigens maakt de meer dan complete EditionII uitrusting een hoop goed

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Inderdaad ondeskundig.ErwinVol schreef:ik geef in mijn ondeskundigheid het ongevraagd geinstalleerde roetfilter daar maar de schuld van.
Punt één, dat roetfilter is niet ongevraagd geïnstalleerd, maar gelukkig nu standaard.
Punt twee, een roetfilter heeft, in tegenstelling tot een 3-weg katalysator, geen invloed op het prestatievermogen. De flow van een diesel-uitlaat is anders als de flow van een benzine-uitlaat.
Voor normaal nederlands gebruik is de 1.6D ruim voldoende.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Spierbal
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 22:03
Ik heb met de Golf IV 1.9 TDi en de V 1.9 Tdi gereden. Hele felle auto's vergeleken met de 1.6D die ik nu heb. In het begin wel even wennen omdat de Golf nu eenmaal wat vlotter aanvoelt. Nu ik 5.000 km verder ben weet ik niet beter en voordelen van de Volvo zijn het geluid van de auto en het comfort en het veeel gezelliger interieur, de veeel betere stoelen, etc etc etc etc.
Ik vind het een topauto!
Ik vind het een topauto!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 19:16
Vandaag de S40 Edition II 1.6D laten bestellen. Ik heb hierbij een gok genomen, want ik heb geen proefritje gemaakt. Zo erg is het niet, want mijn vorige auto heb ik ook besteld zonder proefrit.
kleur zilver metallic
16" caligo
dala off black interieur
aluminium inleg
Ik had graag de 17" stylla's willen hebben, maar aangezien ik al 10% over maximum catalogus waarde zit heb ik het maar niet erbij gedaan
ben al blij dat ik die auto mag leasen.
nomaals bedankt voor jullie info!
kleur zilver metallic
16" caligo
dala off black interieur
aluminium inleg
Ik had graag de 17" stylla's willen hebben, maar aangezien ik al 10% over maximum catalogus waarde zit heb ik het maar niet erbij gedaan

ben al blij dat ik die auto mag leasen.
nomaals bedankt voor jullie info!
1.6D S40 Edition II Silver Metallic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Maybs40
Mooi, het is dus een S40 geworden. Goede keus. En echt hoor die 1.6D is binnen Nederland sterk genoeg. Daar hou je geen trauma aan over.
Veel voorpret en daarna plezier toegewenst. En als je de wagen hebt.
FOTOOO'S
(Zegt degene die nog steeds geen mogelijkheid heeft om foto's online te zetten, maar al wel de camera. :oops: )
Mooi, het is dus een S40 geworden. Goede keus. En echt hoor die 1.6D is binnen Nederland sterk genoeg. Daar hou je geen trauma aan over.
Veel voorpret en daarna plezier toegewenst. En als je de wagen hebt.
FOTOOO'S


(Zegt degene die nog steeds geen mogelijkheid heeft om foto's online te zetten, maar al wel de camera. :oops: )
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- RG68
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16.03.2006 - 20:03
- Locatie: Velsen
Leuk te lezen dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Wij rijden prive ook een Volvo 850 2.5 GLE Estate en ik mag nu een leaseauto uit gaan zoeken.
Ik heb in heel wat auto's proef gereden en heb de 1.6D en 2.0D gereden, maar uiteindelijk heb ik voor een V50 1.6D edition1 gekozen.
Deze rijdt volvo, hij voelt volvo en het is geen bonnen trekker zoals de 2.0D.
Overigens, de 2,0D rijdt wel erg fijn, maar hij wil teveel.
Anyway, ik ben in afwachting van mijn V50 1.6D
Wat mij betreft, de beste keus.
Wij rijden prive ook een Volvo 850 2.5 GLE Estate en ik mag nu een leaseauto uit gaan zoeken.
Ik heb in heel wat auto's proef gereden en heb de 1.6D en 2.0D gereden, maar uiteindelijk heb ik voor een V50 1.6D edition1 gekozen.
Deze rijdt volvo, hij voelt volvo en het is geen bonnen trekker zoals de 2.0D.
Overigens, de 2,0D rijdt wel erg fijn, maar hij wil teveel.
Anyway, ik ben in afwachting van mijn V50 1.6D

Wat mij betreft, de beste keus.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 19:16
Gisteren mijn S40 opgehaald. Ben er erg blij mee
De 1.6D is inderdaad sterk genoeg voor hier in NL.
De motor is wat luidruchtig, maar het gekke is dat ik het alleen hoor bij de 1ste 2 versnellingen. Als ie eenmaal op snelheid is wordt het gebrom minder. Niet erg dus.
Waar ik wel van baal is het windgeruis. Ik had stiekem gehoopt dat het bij mijn auto niet het geval was, maar helaas.

De 1.6D is inderdaad sterk genoeg voor hier in NL.
De motor is wat luidruchtig, maar het gekke is dat ik het alleen hoor bij de 1ste 2 versnellingen. Als ie eenmaal op snelheid is wordt het gebrom minder. Niet erg dus.
Waar ik wel van baal is het windgeruis. Ik had stiekem gehoopt dat het bij mijn auto niet het geval was, maar helaas.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Gefilciteerd met de aanwinst, Foto's zo snel mogelijk!!!
Windgeruis, kan natuurlijk komen omdat het gisteren extra hard waaide. (Bij mij in de buurt dan)
Windgeruis, kan natuurlijk komen omdat het gisteren extra hard waaide. (Bij mij in de buurt dan)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 29.01.2006 - 23:32
- Locatie: Den Haag
Ik vandaag even een rondje gereden in een S40 1.6d. Rij nu een S70 2.5 benzine (prive) en verander binnenkort van baan + auto vd baas
Onder de 1500 toeren geeft-ie niet thuis, alhoewel je in de file prima kunt voortsukkelen in z´n 2.
Tussen 2000 en 3000 toeren trekt hij prima, en dat is het toerengebied waarin je het meest rijdt. Boven de 160 moet hij de kilometers er wel bijsprokkelen, maar goed we wonen in NL.
Verder stuurt en schakelt hij uit de kunst, dus deze staat met stip op mijn shortlist.
Na de proefrit zag ik dat Audi ook vlakbij zat, dus maar even gaan vragen of ze een A3 1.9 tdi hadden. Er stond wel een 2.0 tdi sportback, dus kon ik daar even in sturen. En die bak is SNEL. Gevoelsmatig valt de duw in de rug nog wel mee invgl. met de S40 1.6d, maar als je op de teller kijkt weet je wel beter.
Prima sportonderstel ook.
Maar zo´n A3 valt ver buiten mijn leasebudget, alleen een Golf zou nog een alternatief kunnen zijn.
Oh ja, de standaardradio van de S40 is echt WAARDELOZE meuk. Neem er absoluut het Premium Sound bij, als je er een besteld.
Onder de 1500 toeren geeft-ie niet thuis, alhoewel je in de file prima kunt voortsukkelen in z´n 2.
Tussen 2000 en 3000 toeren trekt hij prima, en dat is het toerengebied waarin je het meest rijdt. Boven de 160 moet hij de kilometers er wel bijsprokkelen, maar goed we wonen in NL.
Verder stuurt en schakelt hij uit de kunst, dus deze staat met stip op mijn shortlist.
Na de proefrit zag ik dat Audi ook vlakbij zat, dus maar even gaan vragen of ze een A3 1.9 tdi hadden. Er stond wel een 2.0 tdi sportback, dus kon ik daar even in sturen. En die bak is SNEL. Gevoelsmatig valt de duw in de rug nog wel mee invgl. met de S40 1.6d, maar als je op de teller kijkt weet je wel beter.

Maar zo´n A3 valt ver buiten mijn leasebudget, alleen een Golf zou nog een alternatief kunnen zijn.
Oh ja, de standaardradio van de S40 is echt WAARDELOZE meuk. Neem er absoluut het Premium Sound bij, als je er een besteld.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46
Met die std. radio is niets mis mee, is onlangs in Duits autoblad als sehr gut omschreven (in klasse met std. audio). Heb een V50 Kinetic 2.0D met deze radio en heb zelf tweeters in voor en achterportieren gemonteerd van Hertz (eitje) en klinkt werkelijk super. In mijn vorige V40 een Pioneer MP3 DEH 7700 met 4 x 150 watt versterker en gesloten 12"subwoofer, maar heb nog ff getwijfelt om deze in mijn V50 te monteren, maar vind het goed zo. Die 17 cm-ers in de portieren klinken geweldig, maar daar moeten dan wel een paar tweeters bij. Mocht je de mogelijkheid hebben een 2.0D te kiezen doen!! Geen enkele 2 liter diesel in deze klasse die zo geweldig loopt.....Karrevrachten aan koppel!!
- RG68
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16.03.2006 - 20:03
- Locatie: Velsen
Ik wacht zelf op mijn 1.6D V50, en heb er een std audio in zitten, is het aansluiten van die extra tweeters echt zo simpel? Welke maten en types kan je hier voor gebruiken?newfh schreef:Met die std. radio is niets mis mee, is onlangs in Duits autoblad als sehr gut omschreven (in klasse met std. audio). Heb een V50 Kinetic 2.0D met deze radio en heb zelf tweeters in voor en achterportieren gemonteerd van Hertz (eitje) en klinkt werkelijk super. In mijn vorige V40 een Pioneer MP3 DEH 7700 met 4 x 150 watt versterker en gesloten 12"subwoofer, maar heb nog ff getwijfelt om deze in mijn V50 te monteren, maar vind het goed zo. Die 17 cm-ers in de portieren klinken geweldig, maar daar moeten dan wel een paar tweeters bij. Mocht je de mogelijkheid hebben een 2.0D te kiezen doen!! Geen enkele 2 liter diesel in deze klasse die zo geweldig loopt.....Karrevrachten aan koppel!!
================================================
VOLVO for life!
================================================
VOLVO for life!
================================================
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Excuses voor de late reactie. Ik ben er even tussenuit geweest zonder internet.
Ziet er zeker aardig uit. Maar heb je ze ook al in het topic foto van mijn VOLVO geplaatst?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
M'n vriendin heeft gekozen voor een Citroen C4 met een 1.6 diesel motor.
We hebben gereden in een Leon met de beroemde 1.9TDI en die reed hard, maar was nogal grof en lawaaierig. M'n vriendin is toen uiteindelijk voor het raffiment van de C4 gegaan, dingen die voor haar belangrijk(er) waren; het geluid, wegligging (C4 voelde beter aan dan de Leon, kan ook ongelimiteerd over drempels etc) en de practische aard van 't wagentje (opbergvakjes, bagagesnufjes, moderne interieur). Maar vooral die 1.6 diesel laat niet in de steek, tot 150km/h rijd ie rap door, daarboven mis je een 6e versnelling
Kan het zijn dat die Citroen 1.6 diesel familie is van de Volvo diesel?
Die C4 perst 110pk uit de 1600 cc's en die S40 zit daar maar 1 pk'tje vanaf...
We hebben gereden in een Leon met de beroemde 1.9TDI en die reed hard, maar was nogal grof en lawaaierig. M'n vriendin is toen uiteindelijk voor het raffiment van de C4 gegaan, dingen die voor haar belangrijk(er) waren; het geluid, wegligging (C4 voelde beter aan dan de Leon, kan ook ongelimiteerd over drempels etc) en de practische aard van 't wagentje (opbergvakjes, bagagesnufjes, moderne interieur). Maar vooral die 1.6 diesel laat niet in de steek, tot 150km/h rijd ie rap door, daarboven mis je een 6e versnelling

Kan het zijn dat die Citroen 1.6 diesel familie is van de Volvo diesel?
Die C4 perst 110pk uit de 1600 cc's en die S40 zit daar maar 1 pk'tje vanaf...
- RG68
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16.03.2006 - 20:03
- Locatie: Velsen
Ik rij nu een C4 als voorloop auto naar mijn leaseauto.
Ik vind hem wel lekker snel, mar de stoelen vind ik bagger. Ik hou het geen uur vol zonder pijn in mijn rug. Ik heb net gehoord dat mijn V50 binnen is, dus nog even doorbijten.
Ik vind hem wel lekker snel, mar de stoelen vind ik bagger. Ik hou het geen uur vol zonder pijn in mijn rug. Ik heb net gehoord dat mijn V50 binnen is, dus nog even doorbijten.
================================================
VOLVO for life!
================================================
VOLVO for life!
================================================
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Kan haast ook niet anders dus 
Enfin, das inderdaad een fijne motor, hoeveel diesel absorbeert de S40 met die motor? M'n vriendin haalt 1:19,2 met haar C4 (veel snelweg & file).

Enfin, das inderdaad een fijne motor, hoeveel diesel absorbeert de S40 met die motor? M'n vriendin haalt 1:19,2 met haar C4 (veel snelweg & file).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Apart, vind de stoelen juist wel fijn. Misschien iets te zacht, maar wel groot zitvlak en goed verstelbaar. Wel hebben die nieuwere auto's een verplichte 'rechtop-zithouding', terwijl ik meer een 'ligger' benRG68 schreef:Ik rij nu een C4 als voorloop auto naar mijn leaseauto.
Ik vind hem wel lekker snel, mar de stoelen vind ik bagger. Ik hou het geen uur vol zonder pijn in mijn rug. Ik heb net gehoord dat mijn V50 binnen is, dus nog even doorbijten.

We zijn er pijnloos mee naar oostenrijk geweest paar weken terug (20 uurtjes rijden
