Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18.05.2011 - 10:02
door Oceanracer
Ook bij de XC70, maar (op eentje na dan) niet bij jouw model. Veelal de schuifmof die problemen geeft.

Geplaatst: 18.05.2011 - 18:53
door awedzing
Onze XC90 heeft een sportonderstel en kwam in Zweden standaard met 19"waardoor het een veel betere "rijdersauto" is dan zonder dit onderstel. We gebruiken hem zomers binnen ons bedrijf om kanotransporten te doen en dan zijn met name de 7 zitplaatsen en het verbruik met een 3 meter hoge aanhanger van belang. Hiervoor hadden we een Discovery maar tot op heden hebben we nog geen spijt gehad.

Geplaatst: 18.05.2011 - 20:22
door ps-amazon
Overweeg ook een Jeep Grand Cherokee; ik heb nu 150.000 km in mijn Jeep gereden zonder problemen; is wel een 3.0 diesel waar ik in nederland makkelijk 1 op 10/11 mee rij; heb er in de vakantie in de VS ook mee gereden, benzine V6, en dat liep tegen de 1 op 10; remt perfect, slijt nauwelijks remblokken/schijven, banden gaan 70.000 mee; heeft een perfect Quadra Drive permanent vierwiel aandrijfsysteem; ook een behoorlijk aantal km,s in Zwitserland mee gereden en over de passen remmen op de automaat gaat prima, mede dankzij de mogelijkheid met tikjes manueel op- en neer te schakelen; zal in praktijk een lagere km kostprijs hebben dan X3/5, ML, XC90; vooral een jonge gebruikte is erg interessant

lagere kostprijs Jeep?

Geplaatst: 19.05.2011 - 07:34
door Marc Apeldoorn
Dat is wel een interessante stelling, dat de jeep een lagere kostprijs zou hebben. Het andere voordeel (automaat met manuele tikjees etc.) heeft de XC90 ook, dus die valt af. Bandenslijtage heeft m.i. veel meer te maken met type band, rijgedrag, balancering & uitlijning dan auto (m.u.v. gewicht). En tot 150.000 km zal een XC90 diesel alleen goedkope beurten kennen in het reguliere onderhoud (distributieriem komt pas aan bod bij 160.000 km beurt, en onderhoud voor XC90 geschiedt om de 30.000 km).
Waaruit blijkt de lagere kostprijs van de Jeep?

Geplaatst: 24.05.2011 - 13:18
door darkyduck
Ik rij nu 3 jaar een xc90 T6 Exclusive, bj okt-2003.

+ Comfort, overzicht, relaxed rijden
+ Vind het nog steeds een mooie, stoere auto zonder de patserigheid van X5 bijv
+ 7 zitplaatsen al gebruik ik die nooit
+ Laadruimte: echt enorm
+ vermogen: Ik heb altijd meer dan voldoende over

- verbruik, verbruik, verbruik. Ik had me er volledig op ingesteld maar na 3 jaar ben ik het echt zat om van pomp naar pomp te kachelen
- Onderhoud. Volvo onderhoud is echt duur en kwalitatief niet super is mijn ervaring.
- automaat: Door de overbrening voelt de auto nooit 'snel'

Onderhoud:
- Linker voorruit bediening stuk. Had bij beurt aangegeven dat er een vreemd geluid was. Volvo had 'niets' gevonden. 2 weken later knapte er iets, bij carglass zeiden ze dat de stang was verbogen en dat dat onmogelijk onopgemerkt had kunnen blijven
- Achterwiellagers (140.000km)
- 4W AWD werkte niet bij aflevering. Heb ik zelf moeten ontdekken met caravan in de sneeuw. Reset computer voldeed.
- 2 zomerbanden in 4 maanden opgereden door foute uitlijning. volvo erkende de fout niet, deden nieuwe uitlijning wel 'gratis'
- 18" winterbanden zijn kostbaar
- zompig in de bochten


Al met al vind ik het nog steeds een fijne auto maar hij is op alle fronten te duur (afschrijving, verbruik en onderhoud)
Staat nu op 188.00km en verder geen grote zaken kapot gegaan.

Terugkijkend zou ik hem niet opnieuw kopen, V70LE MY2012 staat nu op mijn verlanglijstje...

Re: lagere kostprijs Jeep?

Geplaatst: 24.05.2011 - 13:59
door EVV
Marc Apeldoorn schreef:Het andere voordeel (automaat met manuele tikjees etc.) heeft de XC90 ook, dus die valt af.
De laatste keer dat ik met een Jeep gereden heb schakelde deze uit zichzelf een versnelling terug toen ik bergaf op cruise control reed zodat er meer op de motor geremd werd, dat heb ik mijn Volvo nog niet zien doen.

Geplaatst: 24.05.2011 - 19:58
door pimsam
[quote]- Onderhoud. Volvo onderhoud is echt duur en kwalitatief niet super is mijn ervaring.

Dat is vaak ook een kwestie van zoeken en wat moeite doen:
Voorbeelden: distributiewissel XC90 D5 incl waterpomp en montage door dealer en originele onderdelen: 650 euro. Remschijven en blokken vóór excl montage: 180 euro. 4 nieuwe Dunlop zomerbanden 235 55 19: 400 euro. Vind ik niet duur.

Je leest veel grote verschillen over het rijgedrag. Voor sommige helt ie over en is ie zompig. Anderen vinden juist van niet (waaronder ondergetekende). Volgens mij zijn er verschillende onderstellen geleverd (USA import misschien).

Geplaatst: 25.05.2011 - 00:00
door darkyduck
@pimsam dan ben ik benieuwd waar jij shopt want die prijzen ga je in NL volgens mij niet halen. Bij mijn dealer ben ik meer dan het dubbel kwijt wat jij benoemt.

Geplaatst: 25.05.2011 - 13:31
door pimsam
De riem en remmen via de Volvo dealer in Düren (D), net iets achter Aken. Josef Schuller is de contactpersoon en spreekt ook Engels. Opsturen is geen probleem en kost geen drol, zelfs niet voor XC90 remschijven.

Banden via Ebay (ook D).

Geplaatst: 25.05.2011 - 15:16
door darkyduck
@pimsam thx, zal eens kijken!