Hallo,
enige tyd geleden hier op het forum terecht gekomen
wij (ik en mijn vriendin) zijn op zoek naar een nieuwe auto die we voor de winter willen kopen
We hebben een rijtje met eissen gemaakt
Eissen van mij
mooie uitstraling
hoogwaardig interieur
goede kwaliteit / betroiwbaarheid
veel power
goede 4x4
eissen van mijn vriendin
verwarmde stoelen
xenon verlichting
fijn om lange afstanden snel te rijden
hoge zit
veel ruitme
we hebben al veel auto weg gestreept en komen eigenlijk in het rijtje
Volvo XC90 T6 uitvoering
Bmw X5 3.0i
Mercedes ML320 of 430
-----\
Vw Touareg heel mooi maar te duur in vergelijk
evenals de Audi q7
-------------
Ford geen optie wil geen frod
-----------
over hyundai maar helemaal te zwijgen
nou is het volgende
ik zoek een beetje info en ervaring van mensen die dit vergelijk ook gemaakt hebben en waarom nou hun keuze op de ene auto gevallen is
persoonlijk heb ik een grote voorkeur voor de xc90
omdat ik het gewoon een super mooie wagen vindt
maar ook de eis met power 272 pk in de t6
design eigenlijk klopt voor mijn gevoel alles
maar ik zie over het algemeen meer mercedes en bmw`s rijden
waarom ??
hebben mensen hier op het forum misschien zelf ervaring met mercedes en bmw ? en waarom wel of niet aan te bevelen
automaat is ook belangrijk voor mij we rijden veel heel veel maar hier in zwitserland in de regio waar wij wonen is het eindeloos schakelen
hoe is de aandrijving / automaat
hoe is het onderhoud van zo`n auto
waar moet je op letten
is het veilig om een xc90 te kopen met tussen 150dkm en 180 dkm op de klok
waar zitten de meeste problemen bij de xc90 bj 2003 tot 2005
en is het veter om naar de x5 of ml te kijken en waarom dan
ook als we op en neer naar nl rijden wil ik wel een auto waar ik en beetje mee doorrijden kan 200 is niet nodig maar een kruissnelheid van 150 160 is wel fijn
ook het stukje onderhoudskosten niet te vergeten
het is natuurlijk een aut omet heel veel electronica en techniek onder de kap
wat gaat er vaak mis
turbo`s zijn die van grote levensduur?
en alles wat ik vergeten ben wil ik ook nog weten natuurlijk
ik hoor graag jullie reacties en ervaringen
mvg
Koop advies gevraagd
- diesel01
- Geartronic member
Mijn ervaring, en ik ga er voor het gemak vanuit dat je in Zwitserland woont, is dat de GT van Volvo manueel gereden dient te worden om remvermogen te hebben bij afdaling.
Ik kan mij dan voorstellen dat flippers aan het stuur wel handig zijn.
Ik kan mij dan voorstellen dat flippers aan het stuur wel handig zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
ja idd woonachtich in zwitserland
het is zo dat wij nu nog op 600 meter wonen maar volgende jaar willen we naar een dorpje op 1400 meter gaan
en in mijn regio zijn over algemeen de winters redelijk streng
ook zijn niet altijd alle straten smorgens vroeg al geruimd van daar een goede 4x4 aandrijving van groot belang
natuurijk besparen we niet op de banden !!
kan me idd voorstellen dan een handgeschakelde bak meer motorremvermogen heeft maar een automaat ontkoppeld toch niet bij het dalen ?
het is zo dat wij nu nog op 600 meter wonen maar volgende jaar willen we naar een dorpje op 1400 meter gaan
en in mijn regio zijn over algemeen de winters redelijk streng
ook zijn niet altijd alle straten smorgens vroeg al geruimd van daar een goede 4x4 aandrijving van groot belang
natuurijk besparen we niet op de banden !!
kan me idd voorstellen dan een handgeschakelde bak meer motorremvermogen heeft maar een automaat ontkoppeld toch niet bij het dalen ?
- MartenS40
- 4th Gear member
Nee, maar hij schakelt op om het toerental laag te houden, waardoor de remwerking van de motor minder is.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De genoemde automerken maken ook dieselmotoren. Die remmen net even anders af op de motor bij bergaf.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
Met een XC90 rijd je niet voor je lol 160 km/u. En niet alléén omdat ie dan zuipt als een ketter.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
Zodra ik mijn gas loslaat remt de auto niet op de motor en slaat het toerental naar stationair.
Zodra het heuvelachtig wordt ga ik over op manueel om zo zelf zeggenschap te hebben over de versnellingen.
@Edit je zou een concessie kunnen doen mbt de hoge zit en gaan voor een V70 AWD, een auto die alles heeft alleen de hoge zit ontbreekt.
Zodra het heuvelachtig wordt ga ik over op manueel om zo zelf zeggenschap te hebben over de versnellingen.
@Edit je zou een concessie kunnen doen mbt de hoge zit en gaan voor een V70 AWD, een auto die alles heeft alleen de hoge zit ontbreekt.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 1st Gear member
misschien een domme vraag maar is de xc90 als automaat niet meteen met een soort van triptronic uitgerust <zou ik wel verwachten dat je zelf de vesnelling kan bepalen>
@diesel helaas is een v geen optie die ryden we nu weliswaar geen xc maar voorheen heb ik een santa fe gereden en die hoge zit is me altyd bij gebleven
het was zelfs zo dat ik liever mijn ouder verrotte sprinter of vito meenam in plaats van mijn fijn gewone auto
dat je een xc / x5 of ml koopt om zuinig te ryden ...dan denk ik dat je een beetje in de verkeerde wereld leeft
zoals gezegd ik rijd vooral hier in zwitserland
maar als we naar nl gaan dan wil ik graag wel eens het gas een beetje verder in trappen
nu met een 2.5 turbo en 160 kmh is ook niet echt een zuinigheids winnaar
heb laatste keer heen reis vry baan gehad gemiddelde 1op5 a 6
dus.....
verder tot nu toe bedankt!!
@diesel helaas is een v geen optie die ryden we nu weliswaar geen xc maar voorheen heb ik een santa fe gereden en die hoge zit is me altyd bij gebleven
het was zelfs zo dat ik liever mijn ouder verrotte sprinter of vito meenam in plaats van mijn fijn gewone auto
dat je een xc / x5 of ml koopt om zuinig te ryden ...dan denk ik dat je een beetje in de verkeerde wereld leeft
zoals gezegd ik rijd vooral hier in zwitserland
maar als we naar nl gaan dan wil ik graag wel eens het gas een beetje verder in trappen
nu met een 2.5 turbo en 160 kmh is ook niet echt een zuinigheids winnaar
heb laatste keer heen reis vry baan gehad gemiddelde 1op5 a 6
dus.....
verder tot nu toe bedankt!!
- awedzing
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De Geartonic kun je natuurlijk ook gewoon met de hand schakelen en dus beter afremmen op de motor. Wij hebben de XC90 gekocht omdat hij lekker vlot is en omdat hij 7 zitplaatsen heeft. Wanneer wij naar Nederland gaan dan doet hij ook keurig 170 op de Duitse snelweg en blijft daarbij lekker comfortabel.
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
-
- 1st Gear member
okey
awedzing hoe zijn je algemene ervaringen met de xc90
en heb je al bepaalde dingen gezien waarvan je zelf vindt dat ze niet goed zijn of niet werken zoals het hoort
en hoe zijn je ervaringen qua onderhoud?
ben benieuwd naar je verhalen
ik wil graag veel info hebben voordat ik een bult geld uit ga geven
heb er toch effe voor moeten sparen !
awedzing hoe zijn je algemene ervaringen met de xc90
en heb je al bepaalde dingen gezien waarvan je zelf vindt dat ze niet goed zijn of niet werken zoals het hoort
en hoe zijn je ervaringen qua onderhoud?
ben benieuwd naar je verhalen
ik wil graag veel info hebben voordat ik een bult geld uit ga geven
heb er toch effe voor moeten sparen !
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Naar Oostenrijk met 17 inch velgen super relaxed 160+ gereden. Kan net zo relaxed harder maar dat vind ik met veel verkeer niet prettig. Je moet te vaak hard remmen en je gemiddelde snelheid wordt niet hoger.
De GT werkt prima in manual mode.
Wegligging met 19 inch 235 brede zomerbanden is beter dan onze V70. Tjee, wat een verschil met 17 inch. Comfort ga je niet merkbaar op achteruit.
T6 zou ik niet doen. Dan doorsparen voor een 3.2 of een V8. De 4-bak van een T6 is dé zwakke schakel en kosten stukken van mensen bij reparatie (die er dus vroeg of laat aan komt). En niet de frustratie niet te vergeten.
De verschillen met de XC70 en V70: nog meer ruimte, nog veiliger en (vind ik) nog mooier.
X5 en ML niet: patser imago, kleine kofferbak.
Een alternatief voor mij zou een Range Rover zijn.
De GT werkt prima in manual mode.
Wegligging met 19 inch 235 brede zomerbanden is beter dan onze V70. Tjee, wat een verschil met 17 inch. Comfort ga je niet merkbaar op achteruit.
T6 zou ik niet doen. Dan doorsparen voor een 3.2 of een V8. De 4-bak van een T6 is dé zwakke schakel en kosten stukken van mensen bij reparatie (die er dus vroeg of laat aan komt). En niet de frustratie niet te vergeten.
De verschillen met de XC70 en V70: nog meer ruimte, nog veiliger en (vind ik) nog mooier.
X5 en ML niet: patser imago, kleine kofferbak.
Een alternatief voor mij zou een Range Rover zijn.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- Oceanracer
- Geartronic member
Je hebt de berichten over de vage besturing al gelezen? En ook die van de daarmee samenhangende defecte stuurhuizen?
- Discovery
- 5th Gear member
Daarnaast is V8 zelfs iets zuiniger, afhankelijk van het gebruik.pimsam schreef:T6 zou ik niet doen. Dan doorsparen voor een 3.2 of een V8. De 4-bak van een T6 is dé zwakke schakel en kosten stukken van mensen bij reparatie (die er dus vroeg of laat aan komt). En niet de frustratie niet te vergeten.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
met een V8 is 1 op 9 te doen
Volvo for life
-
- 1st Gear member
verbruik vind ik niet de grootste zorg
anders moet ik een andere auto gaan kopen als me dit niet zint
nee over vage besturing heb ik niets gelezen ben redelijk clean in mijn info en de info die ik tot nu toe heb is eigenlijk alleen maar positief
mensen zijn tevreden over het geheel
rijgedrag comfort enzenzenz
maar mij gaat het meer om het vergelijk tussen de gevraagde autos een goede keuze te gaan maken
niet als ik dadelijk een klap geld uitgegeven heb dat ik achter alle slechte dingen zelf moet komen
heb zoveel mogelijk op het net gesurfd maar kom maar weinig negatieve reacties tegen
vandaar dat ik dit topic hier heb lopen
zoek ook nog een goed forum voor de x5 en de ml
maar de ml staat onder aan mn lijstje eigenlijk gaat het nu meer tussen xc90 en x5
anders moet ik een andere auto gaan kopen als me dit niet zint
nee over vage besturing heb ik niets gelezen ben redelijk clean in mijn info en de info die ik tot nu toe heb is eigenlijk alleen maar positief
mensen zijn tevreden over het geheel
rijgedrag comfort enzenzenz
maar mij gaat het meer om het vergelijk tussen de gevraagde autos een goede keuze te gaan maken
niet als ik dadelijk een klap geld uitgegeven heb dat ik achter alle slechte dingen zelf moet komen
heb zoveel mogelijk op het net gesurfd maar kom maar weinig negatieve reacties tegen
vandaar dat ik dit topic hier heb lopen
zoek ook nog een goed forum voor de x5 en de ml
maar de ml staat onder aan mn lijstje eigenlijk gaat het nu meer tussen xc90 en x5
-
- 4th Gear member
Goed, wij hebben thuis een XC90 D5 en een E70 X5 Xdrive35d,
Duidelijke verschillen waren dat de X5 een "betere" rijdersauto is wat meteen een gevolg heeft dat het onderstel een stuk "sportiever" is dan dat deze van de volvo is. Qua stuurgevoel ontlopen ze elkaar niet veel, het zijn beide logge grote auto's alleen is duidelijk te merken dat de BMW wat straker stuurde wat logisch is doordat er geen nauwelijks aandrijfkrachten op het stuuwiel zitten.
Van de BMW weet ik dat deze zonder problemen met winterbanden een skipiste omhoog rijd. In de nieuwe XC70 is het 4wd systeem zeker een stuk beter dan in de XC90 voor zover ik heb ervaren.
Onthoud daarbij dat de BMW een minimale velgmaat van 18" hanteerd terwijl een XC90 nog 17" velgen kan hebben.
Het bedieningsgemakt van de navigatie en radio is bij de volvo toch echt 10x makkelijker dan dat dit bij de BMW is. Idrive blijft tot 2009 een hel totdat je eenmaal begrijpt wat je moet doen.
Voordeel van de X5 is volgens mij dat deze standaard Hill Descent control heeft wat bij de XC90 niet mogelijk is.
Ik hoor het wel als je verdere vragen hebt.
Duidelijke verschillen waren dat de X5 een "betere" rijdersauto is wat meteen een gevolg heeft dat het onderstel een stuk "sportiever" is dan dat deze van de volvo is. Qua stuurgevoel ontlopen ze elkaar niet veel, het zijn beide logge grote auto's alleen is duidelijk te merken dat de BMW wat straker stuurde wat logisch is doordat er geen nauwelijks aandrijfkrachten op het stuuwiel zitten.
Van de BMW weet ik dat deze zonder problemen met winterbanden een skipiste omhoog rijd. In de nieuwe XC70 is het 4wd systeem zeker een stuk beter dan in de XC90 voor zover ik heb ervaren.
Onthoud daarbij dat de BMW een minimale velgmaat van 18" hanteerd terwijl een XC90 nog 17" velgen kan hebben.
Het bedieningsgemakt van de navigatie en radio is bij de volvo toch echt 10x makkelijker dan dat dit bij de BMW is. Idrive blijft tot 2009 een hel totdat je eenmaal begrijpt wat je moet doen.
Voordeel van de X5 is volgens mij dat deze standaard Hill Descent control heeft wat bij de XC90 niet mogelijk is.
Ik hoor het wel als je verdere vragen hebt.
- Oceanracer
- Geartronic member
Defect stuurhuis
Defecte aandrijving
En vooral die laatste is afgelopen winter opvallend veel naar boven gekomen bij de XC's!
Defecte aandrijving
En vooral die laatste is afgelopen winter opvallend veel naar boven gekomen bij de XC's!
- mad
- 6th Gear member
Bij de XC90 wel te verstaan....Oceanracer schreef:Defect stuurhuis
Defecte aandrijving
XC70 D5 2009 Ocean Race