Pagina 2 van 6

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:08
door Ben
Heren heren, even rustig.
BS heeft nergens gezegd dat hij een grote zak geld heeft, alleen dat hij ervaring met beide motoren heeft.
Als TS een snellere/krachtiger auto had gewild dan hij nu heeft had hij dat kunnen overwegen voordat hij z'n huidige auto kocht.
Nu hij deze eenmaal heeft wil hij kennelijk geld uitgeven voor tuning.
Trek daar 500 tot 1000 Euro voor uit en hij is weer een stap verder.

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:28
door euerw
alleen eerlijk is eerlijk, het is zonde van het geld, zo eerlijk zijn ze bij Rica ook daar zullen ze het je wel voorleggen.
ik zou het bij een K&N luchtfilter houden is ie iets vlotter op het gas ivm beter verkrijgen van lucht en de 5cil roffel is mooier, chippen kan je beter bij Turbo`s doen

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:32
door Laguna-S60
Over het chippen van een benzine motor zonder turbo sta ik achter, je haalt er niet veel uit ;)
maar ik was gewoon benieuwd naar de mogelijkheden....
voor 400 euro kan je hem laten chippen naar 170 pk bij Fasttech..
bij BSR kost het 500 om hem naar 188pk de brengen...

en als er dan mensen zijn die gaan roepen koop dan meteen een S60 2.0T, ja oke, maar die is wel 3 tot 4000 euro duurder.....

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:39
door Ludo
Laguna-V70 schreef:voor 400 euro kan ik hem laten chippen naar 170 pk bij Fasttech..
bij BSR kost het 500 om hem naar 188pk de brengen...
400 of 500 euro is de kop niet, maar staar je niet blind op cijfers.
Het belangrijkste is, of je voor dat geld een "standaard" chiptuning krijgt, of degelijk maatwerk.

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:42
door Laguna-S60
idd, bij Fasttech weet ik dat het op maat word gedaan op de rollenbank...
hoe het met BSR gaat weet ik niet..

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:46
door bart simpson
een beetje tuner gaat je vast uitleggen dat als je er 188pk in hebt zitten je misschien je remmetjes ook maar eens aan moet gaan passen.....

Geplaatst: 05.06.2011 - 18:37
door V70/2.4D/2003
Ja, een beetje tuner wel ja. Maar dan al die laptop-guys van 500 euri, die dus niet.

Geplaatst: 05.06.2011 - 18:56
door Laguna-S60
ik vind 170 pk genoeg...

Geplaatst: 05.06.2011 - 18:56
door bart simpson
succes!

Geplaatst: 05.06.2011 - 19:03
door 945i
Laguna, kom je überhaupt weleens boven de 4000 t/pm?

Geplaatst: 05.06.2011 - 20:58
door Bakboord1
Op rica.nl staat de vermogensuitdraai en ik ben geneigd deze te geloven.
Ik heb ook heel lang getwijfeld aan tunen maar haak bij het zien van de uitdraai af.
Die grafiek van BSR in een ander topic is mooier. Maar lijkt mij iets te mooi.
Van fasttech of hartog heb ik nog nooit een uitdraai gezien.
Ben ik wel benieuwd naar. Als iemand 'm heeft mag die 'm posten.

Geplaatst: 05.06.2011 - 21:14
door chris2
Gewoon de tuner nemen waar je het beste gevoel bij hebt, meningen verschillen hier op het forum nog wel eens. RICA, BSR en HARTOG zijn wel bekende en goede namen in de tuning wereld en dus zeker geen prutsers. De officiele volvo dealer in belgie (postiaux) tuned zelf BSR software met behoud van de garantie dus wil ook wel wat zeggen (positief) over de software mag ik aannemen.

Zelf heb ik voor RICA gekozen.

Succes met je keuze.

Geplaatst: 05.06.2011 - 21:17
door bart simpson
Ik denk dat Postiaux zelf de garanties overneemt, dat is net wat anders, Volvo doet het heel zeker niet, altijd lastig als je in een buitenland staat

Geplaatst: 05.06.2011 - 22:02
door V70 classic
Kom je uit het zuiden kun je ET ook nog overwegen.
Daar vertrek je ook gewoon met een auto die goed is.

Verder Tja Garantie.
Die bak is van 2002 Ik geloof niet dat je zoiezo nog hoeft aan te kloppen.
Anders was dat gezeik met die Gaskleppen ook niet ontstaan.

grts Ronald

Geplaatst: 06.06.2011 - 17:21
door chris2
bart simpson schreef:Ik denk dat Postiaux zelf de garanties overneemt, dat is net wat anders, Volvo doet het heel zeker niet, altijd lastig als je in een buitenland staat
Kan je wel eens gelijk in hebben ja, denk ook dat niet volvo maar postiaux zelf de garantie over neemt. Wel een goede service van postiaux toch.

Geplaatst: 06.06.2011 - 17:43
door Koidream
chris2 schreef:
bart simpson schreef:Ik denk dat Postiaux zelf de garanties overneemt, dat is net wat anders, Volvo doet het heel zeker niet, altijd lastig als je in een buitenland staat
Kan je wel eens gelijk in hebben ja, denk ook dat niet volvo maar postiaux zelf de garantie over neemt. Wel een goede service van postiaux toch.
Tot de discussie moet gevoerd worden van wat nu eigenlijk de oorzaak van het defect is... :signoops:

Geplaatst: 06.06.2011 - 18:31
door Iroll
Vergeet die pk's daar moet je je niet op blindstaren, die komen pas los bovenin de toeren en daar heb je in de praktijk erg weinig aan. Behalve dan dat het je verbruik omhoog jaagt als je die wel aanspreekt. Je hebt veel meer aan meer Nm's, dat is lekker voor invoegen, inhaalactie's en trekken van een sleurhut. Gebaseerd op Nm's zou ik een beslissing nemen van wel/niet tunen.

Geplaatst: 06.06.2011 - 19:14
door bart simpson
10Nm meer bij 800t/min meer voor € 800,--?

Geplaatst: 06.06.2011 - 19:20
door Laguna-S60
20 nm bij Fasttech
38 nm bij BSR.

voor 500 euro...

BSR:
Afbeelding

Geplaatst: 06.06.2011 - 19:24
door t5power
Iroll schreef:Vergeet die pk's daar moet je je niet op blindstaren, die komen pas los bovenin de toeren en daar heb je in de praktijk erg weinig aan. Behalve dan dat het je verbruik omhoog jaagt als je die wel aanspreekt. Je hebt veel meer aan meer Nm's, dat is lekker voor invoegen, inhaalactie's en trekken van een sleurhut. Gebaseerd op Nm's zou ik een beslissing nemen van wel/niet tunen.
Nee, veel Nm zorgt ervoor dat je makkelijk vanuit lage toeren dergelijke acties kunt uitvoeren. Uiteindelijk zijn het toch de paardekrachten die voor de versnelling zorgen. En die kun je prima gebruiken voor

- invoegen
- inhaalacties
- trekken van de sleurhut

Het is natuurlijk wel zo dat je niks merkt als je tot 4000 toeren rijdt, maar daar doet men ook altijd zo krampachtig over. Een motor die op benzine rijdt mag best wel wat toeren maken, en dan zou je die 30pk boven de 4000 toeren echt wel merken.

Maar goed, vinden jullie nu ook niet dat 100x hetzelfde wordt gezegd, maar elke keer iets anders verpakt? Het mag nu toch wel duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit:

- 140 pk motor in principe gelijk aan 170 pk maar geknepen na 4000 toeren
- 140 pk kan makkelijk worden omgezet naar 170 pk
- als je niet bang bent om boven de 4000 toeren te komen (en waarom zou je), heeft het nut. Kom je niet of nauwelijks boven de 4000 toeren, kun je het geld beter in je beurs laten.