V70 R AWD of XC70 2.5T 2006

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Silver_R
6th Gear member

Waarom is de R in kwestie niet goed?
Omdat er een nieuwe motor inzit?
Volgens de verkoper zitten alle papieren erbij dat dit onder garantie is gedaan door de dealer. Lijkt me geen probleem toch. Zou zeggen ga eens kijken, rijden en keuren bij je eigen dealer. Prijs, bouwjaar en uitvoering lijken me zo op het eerste zicht niet verkeerd.
Kleur en automaat moet je van houden.
Freshman
2nd Gear member

Ik heb erin gereden... papieren zitten er inderdaad bij. uitdraaien van de garage.

Waren wel wat zaken die opvielen.

Lichte trilling in de auto. Zomerbanden zaten er ook net weer onder.(balanceren en uitlijnen?)

Linkerkant voor stond een vingerdikte lager. Schokbreker iets mis mee? De auto trok wat naar links. (hier laat hij naar kijken, uitlijnen?)

Zitten wel weer 4 nieuwe schijven en blokken onder maar die trillen ook een beetje wel allemaal orgineel volvo (hier laat hij naar kijken)

Ik vond dat de bak van 1 naar 2 ietsje ruw ging. (flushen automaat bak?)

Olie was wat aan de donkere kant dus krijgt meteen een beurtje.

Al met al zette het mij wat aan de twijfel.. wel een serieuze man en een keuring is toegestaan.

Hoe schakelt de R met een handbak. Zware koppeling bijvoorbeeld..
Welke is sterker GT of schakel?
Silver_R
6th Gear member

Handbak schakelt strak maar niet zwaar. In ieder geval geen pot boter waar je in roert.
Zou met deze auto eens naar een dealer rijden. Verkerk Leidsche Rijn kan je goed helpen. Is 20 min rijden vanaf Zoetermeer.
En alles wat je noemt lijkt me klein onderhoud. Niets om een auto op te laten staan.
Freshman
2nd Gear member

De nieuwe GT '06 is die nou ook weer wat sneller dan in de vorige GT's?

Door de extra versnelling erbij dus.... verschilt de 0-100 sprint met de nieuwe bak nog steeds zoveel ten opzichte van de handbak?

Volgens autoweek met de GT 0-100 6.9sec ten opzichte van de handbak 5.9sec Nou weet ik niet of dat met de nieuw of oude GT is.
945i
8th Gear member

Wat maakt het uit, je gebruikt het nooit en het is alle twee snel.

Mijn mening is dat een grote auto een automaat moet hebben.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
diesel01
Geartronic member

945i schreef:Wat maakt het uit, je gebruikt het nooit en het is alle twee snel.

Mijn mening is dat een grote auto een automaat moet hebben.
Precies.
Ik denk dat je fenomenale tussensprints hebt, elke keer als eerste bij het verkeerslicht weg gaat op den duur ook vervelen :D
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gast

Ondanks dat sommigen beweren dat de snelheid en acceleratie van de R tegenvalt, kan ik uit ervaring zeggen dat dit relatief is.
Stoplichtsprinters hebben we genoeg die in een Golf of Civic rijden. Tussenacceleratie is fenomenaal.
Vaak genoeg gehad dat ik na het tanken de snelweg weer op wil rijden. Dan zie je in de spiegel dat mensen op de snelweg naar links gaan om je ruimte te geven (zonder meer heel vriendelijke). Als je dan echter het gas van de R intrapt, heb je die ruimte niet nodig. Je voegt zonder gevaar voor de automobilisten op de snelweg en jezelf zonder meer tussen.
diesel01
Geartronic member

Jij woont dan ook in een land waar autorijden nog niet als doodzonde wordt gezien en waar je het snelheidspotentieel nog mag gebruiken.
Binnenkort maar even weer shoppen in Bremen en reserveren voor de Ratskeller.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Freshman
2nd Gear member

Als eerste bij het stoplicht weg vind ik niet interessant moet je denk ik ook geen R voor kopen. Tussensprints vindt ik daarentegen wel belangrijk..... soms wil je wel eens even doorhalen of net even ergens voorbij.

Ik ben er wat dat betreft wel uit dat het een R moet gaan worden. Ook is mij nu duidelijk dat de GT een prima bak is voor de R maar dan wel de nieuwe versie. Deze zijn overigens met een nette km stand niet makkelijk te krijgen. Zaterdag is de R waar ik naar gekeken had bij de dealer en dat wacht ik even af. De opties op deze R zijn zoals ik ze graag wil.

Iemand nog tips of suggesties voor een andere die te koop staat. Km niet te hoog, nieuwe GT en in een nette kleur.

Thnx voor al jullie input tot dusver, wordt echt heel erg gewaardeerd!
V70 classic
3rd Gear member

Freshman schreef:De nieuwe GT '06 is die nou ook weer wat sneller dan in de vorige GT's?

Door de extra versnelling erbij dus.... verschilt de 0-100 sprint met de nieuwe bak nog steeds zoveel ten opzichte van de handbak?

Volgens autoweek met de GT 0-100 6.9sec ten opzichte van de handbak 5.9sec Nou weet ik niet of dat met de nieuw of oude GT is.
Hm ik rijdt met die 6 traps.
Als de 5 traps nog trager of waziger schakelt blijf je stilstaan.
Snel zijn ze dus niet.
Kunnen wel meer koppel aan en rijden bij normaal gebruik zalig.
Een stukje fatsoenlijke software zou alles afmaken.
Kun je dat nieuwe rijden normaal toepassen zonder met je gaspedaal te spelen.

Met een sprintje kies ik gewoon zelf het verzet.
Dat maakt alles goed, maar daar rijdt je natuurlijk geen automaat voor.
Anders vertrek je weer in 1 en is ie de eerste meters continu aan het schakelen.
Nu gewoon rustig weg in 2 en zodra ie in lock-up gaat wat gas erop ( normaal blijft ie in 3 staan als je ergens rustig een bocht neemt en je blijft rollen dus in 2 vertrekken kan zeker geen kwaad).
Dan bij een 2500 R/pm naar 3 en laat hem dan maar gaan.
Dan heb je geen beleving van snelheid maar er pikken er weinig aan.
Hij hoeft dan ook niet meer te schakelen tot dik boven de 100.
De aandrijf trein wwordt dan rustig onder spannning gezet en wil je door naar de 200 schakelt je rustig naar de 4.

Kortom bij normaal gebruik en wat spelen met je gaspedaal rijdt ie zalig.
Ik laat hem normaal bij 2000 toeren schakelen en zoef zo rustig naar de boven grens van de legale snelheid.
Dus daar hoef je de GT niet voor te laten staan.

Ik ben er tevreden over, maar hij kan verbeterd worden.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Freshman
2nd Gear member

@classic

Waarom chip je hem dan niet bij een gerenomeerd bedrijf? Daar kunnen ze de software op maat schrijven en het schakelmoment inzetten wanneer jij dat het prettigst vind.

Ik moet eerlijk zeggen dat alle auto's die ik ooit heb laten chippen daarna veel beter gingen rijden. De concentratie was op de schakelmomenten en het inkomen van de turbo en niet zoveel mogelijk pk's proberen te halen.
diesel01
Geartronic member

Zoals V70 classic zegt.
Ik heb dezelfde ervaring met onze diesel die heerlijk rijdt als het niet zo hard hoeft, laat je hem op koppel snelheid maken dan zijn er weinigen die aanhaken.
Erg prettig wanneer mensen besluiten gas te geven als je net aan het inhalen bent.
Een 8 traps automaat van een merk uit Beieren doet het allemaal in nog meer rust en lijkt precies te weten wat de berijder wil.
Een nadeel van de GT vindt ik soms dat hij bij acc van 130km/h naar 150km/h terugschakelt terwijl er voldoende koppel is om dat zonder terugschakelen te doen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V70 classic
3rd Gear member

Freshman schreef:@classic

Waarom chip je hem dan niet bij een gerenomeerd bedrijf? Daar kunnen ze de software op maat schrijven en het schakelmoment inzetten wanneer jij dat het prettigst vind.

Ik moet eerlijk zeggen dat alle auto's die ik ooit heb laten chippen daarna veel beter gingen rijden. De concentratie was op de schakelmomenten en het inkomen van de turbo en niet zoveel mogelijk pk's proberen te halen.
Hij is op maat gechipt.
Alleen kan men de software van de bak nog niet herschrijven.
Dit zit weer in een appart gedeelte van het management (2008> model).
Daar komt waarschijnlijk wel een oplossing voor.
Maar voorlopig nog ff niet.
September wordt gekeken of de software nog voor verbetering vatbaar is.
Men gaat dus niet voor max vermogen.
Maar het max vermogen wat wenselijk is in de gegeven set-up.
Misschien heeft men dan ook de oplossing voor de GT.

Als iemand een bedrijf weet dat de Software van de GT kan aanpassen hoor ik het graag.

Maar we dwalen af van het topic.
Misschien een ander topic openen, tenzij TS vindt dat dit voor hem interresant is.
Maar gezien hij een mod 2007 wil betwijfel ik dat.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Summum
6th Gear member

Dit is ook een erg mooie: een van de laatste modellen.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4y31wtxbxlz

En wat dacht je van deze, mijn persoonlijke favoriete kleurcombi. Wel iets duurder, maar bij een dealer:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7895189
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Freshman
2nd Gear member

Ik vind de prijs van deze uitvoering wel erg aan de hoge kant. Had hem reeds gezien.

Thnx!
Gast

ik vind ze ook allebei kittig duur.
Mijn S60 is van 2005, had toen ik hem kocht iets van 126.000 gedraaid, Volvo dealer onderhouden en kostte zo'n beetje de helft van wat beide V70 kosten.
Nu is het zo dat er een jaar verschil in zit, en een V70 is iets prijziger dan een S60, maar dan nog
diesel01
Geartronic member

Ehmm, ondanks dat de auto's zeer speciaal zijn is dit serieus geld voor een auto uit 2006.
Doe er nog een beetje bij en je rijdt in een jonge gebruikt type van na 2008, ik snap best dat een een R een aandachts trekker is maar voor dat geld bedacht ik mij nog een keer of 2...
V90 T6 Recharge Rdesign
Freshman
2nd Gear member

Ik vind het nieuwe model dus niet echt mooi meer. Het is wat too much geworden..imho. Maar dat is een kwestie van smaak.
t5power
5th Gear member

Summum schreef:Dit is ook een erg mooie: een van de laatste modellen.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4y31wtxbxlz

En wat dacht je van deze, mijn persoonlijke favoriete kleurcombi. Wel iets duurder, maar bij een dealer:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7895189
Wow, das veel geld! Voor minder heb je zelfs al een V70 T6 AWD als je in duitsland gaat shoppen!

Komt circa 7k BPM overheen, zit je resp nog 3 a 5 duizend euro onder de prijzen van bovenstaande Rs.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Silver_R
6th Gear member

@V70 classic: Rij je in een R of heb ik dat nu niet goed begrepen?

De prijzen van de genoemde auto's zijn idd niet mis. Maar het blijven vraag prijzen. Vragen staat vrij.
En weet wel dat een beetje R met een nieuw prijs toch richting €90.000 gaat.
Daarmee denkt men dan de vraagprijs te kunnen verantwoorden.
Krijgen weer wat ik al schreef. Kopen, veel betalen, want het is een bijzondere auto. Verkopen, niks waard, dealer vind m onverkoopbaar.

Toch vind ik dat een hele mooie, goed onderhouden, netjes gereden R wel wat waard is. Alles van MY05 en nieuwer met weinig km's, zeker wel richting de 30k.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”