Heb het instructieboekje er nog eens op nagekeken na de afgelopen tijd wat wisselende ritten (stad, buitenweg, snelweg) te hebben gereden.
Desondanks bleef mijn gemiddelde 9,5/100.
Wat blijkt: de berekening van het gemiddeld verbruik loopt door tot deze gereset wordt. Pas dan start er een nieuwe berekening.
Elke seconde vindt een nieuwe berekening plaats maar pas na enige seconden wordt deze weergegeven.
Die 30 KM slaat op de berekening van de nog te rijden afstand met de aanwezige brandstof; die gebeurt inderdaad op basis van het gemiddelde van de laatst gereden 30 KM. Sta je stil dan worden er alleen maar streepjes aangegeven.
Bij diesels met een partikelfilter kan tijdens een regeneratie kan het brandstofverbruik tijdelijk hoger zijn.
Aldus mijn Duits instructieboekje.
wel erg pessimistische brandstofmeter
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Mijn gemiddelde de laatste weken (overwegend stad en polderweggetjes, enkele keer snelweg) staat op 10,8 ltr/100 km. Gisteren met kap open, zeer relaxed, binnendoor naar Bussum gereden (afstand ong. 80 km) en terug via de snelweg (max 130 gereden). Gemiddelde zakte daardoor naar 10,6 ltr/100 km. Vorige maand heen en weer Toscane op de Autobahnen (soms 180 km) een mooi gemm verbruik van tussen de 1 op 10/11. Gemm. verbruik gereset voor vertrek. Zou de T5 wel iets zuiniger willen zien maar zal voornamelijk wel aan mijn dagelijkse woon-werk (stad-polder 18 km vv) liggen.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gut, ja... Ik zit ook op dat soort afstanden van mijn werk (15KM) en die auto's worden niet eens warm op die afstanden...C70-T5-Rik schreef:Mijn gemiddelde de laatste weken (overwegend stad en polderweggetjes, enkele keer snelweg) staat op 10,8 ltr/100 km. Gisteren met kap open, zeer relaxed, binnendoor naar Bussum gereden (afstand ong. 80 km) en terug via de snelweg (max 130 gereden). Gemiddelde zakte daardoor naar 10,6 ltr/100 km. Vorige maand heen en weer Toscane op de Autobahnen (soms 180 km) een mooi gemm verbruik van tussen de 1 op 10/11. Gemm. verbruik gereset voor vertrek. Zou de T5 wel iets zuiniger willen zien maar zal voornamelijk wel aan mijn dagelijkse woon-werk (stad-polder 18 km vv) liggen.
Ik neem tegenwoordig "the long way home"

Ik heb geen turbo, maar haal met de 2.4i ook niet beter dan 1:10 (nu gemiddeld 10.2 liter/100km). Met mijn vorige auto, c30 2.4i, reed ik gemiddeld 11.2 liter/100KM. Dus ondanks 200-300 kg extra lijkt de c70 wel zuiniger...

(ik denk dat ik langere stukken rijd en rustiger rijd in de c70, maar dat terzijde

Ik vind de verbruiken die jij haalt met een T5 heel erg goed hoor!
Trouwens, ik neem aan dat het ook nog wel uitmaakt of je open of dicht rijd? Open zal wel meer peut kosten lijkt me?
Misschien iets voor topgear om te onderzoeken

2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Dat een AWD/quattro meer verbruikt klopt wel. Eigenlijk best apart dat bij Volvo (in ieder geval bij de V70N) de diesel AWD een kleinere tank heeft t.o.v. de FWD, respectievelijk 68 liter t.o.v. 70. (bij de benzinemotoren is het 'andersom' Fwd 70 liter en AWD 72 liter)EVV schreef:Een quattro verbruik waarschijnlijk meer, om te zorgen dat je nog een fatsoenlijk bereik hebt zal de tank wel groter zijn. Maar meer brandstof betekend ook een zwaardere auto, dus nog weer hogere verbruik.
Al zijn dat natuurlijk marginale verschillen, t.o.v. de 10 liter bij Audi.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Ben weer terug uit DK en Sweden.......
Verbruik op de heenweg (open dak, relaxed over de Margrietroute) was als verwacht het gemiddelde (1:14 dus)
Terugweg heb ik eens gekeken wat het verbruik doet als ik langere tijd (5 tot 10 minuten) 200 tot 220 km/uur rijdt... stuk van Bremen naar Osnabrucke leendde zich hier goed voor; weinig tot geen verkeer, 3 rijstroken ter beschikking en droog weer.
De "verbruiksmeter voor het moment" gaf verbruik aan tussen 18.5 tot 10.8 l/100 km....Dat dit beetje schommelt komt door vals plat.
Is dus een behoorlijke kolk in de tank en ben blij dat ik niet te vaak zo hard rijdt......leuk om te proberen maar te inspannend om lang vol te houden, zeker als er weer zo'n sukkel met gele kentekenplaat achteloos naar links gaat terwijl je komt aanstormen.
Maar goed, on topic........ auto is zuinig bij "normale" snelheden maar een zuipschuit bij vol gas.
NU ik weet dat de tank 52 liter is, geeft de brandstofmeter dus wel goed aan
Verbruik op de heenweg (open dak, relaxed over de Margrietroute) was als verwacht het gemiddelde (1:14 dus)
Terugweg heb ik eens gekeken wat het verbruik doet als ik langere tijd (5 tot 10 minuten) 200 tot 220 km/uur rijdt... stuk van Bremen naar Osnabrucke leendde zich hier goed voor; weinig tot geen verkeer, 3 rijstroken ter beschikking en droog weer.
De "verbruiksmeter voor het moment" gaf verbruik aan tussen 18.5 tot 10.8 l/100 km....Dat dit beetje schommelt komt door vals plat.
Is dus een behoorlijke kolk in de tank en ben blij dat ik niet te vaak zo hard rijdt......leuk om te proberen maar te inspannend om lang vol te houden, zeker als er weer zo'n sukkel met gele kentekenplaat achteloos naar links gaat terwijl je komt aanstormen.
Maar goed, on topic........ auto is zuinig bij "normale" snelheden maar een zuipschuit bij vol gas.
NU ik weet dat de tank 52 liter is, geeft de brandstofmeter dus wel goed aan
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
Afgelopen week naar München op en neer geweest, vooral gisteren terug door Duitsland veel drukte, veel files, veel (hard) afremmen en weer optrekken naar 150-160. Op enkele stukken heb ik af en toe 180-190 kunnen cruisen. Het gemiddelde verbruik over de hele rit heen en terug was 1:11.
Dat is heel wat beter dan mijn woon-werk verkeer in NL: 15 km over landelijke polderweggetjes met een maximum van 80. Dan haal niet meer dan 8 of 9 km uit een liter.
Wat brandstofmeter betreft: ik heb laats een keer 54 liter getankt terwijl ik nog 70 km kon rijden. Dat lijkt redelijk te kloppen met een tankinhoud van ca 62 liter.
Dat is heel wat beter dan mijn woon-werk verkeer in NL: 15 km over landelijke polderweggetjes met een maximum van 80. Dan haal niet meer dan 8 of 9 km uit een liter.
Wat brandstofmeter betreft: ik heb laats een keer 54 liter getankt terwijl ik nog 70 km kon rijden. Dat lijkt redelijk te kloppen met een tankinhoud van ca 62 liter.

C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Gisteren de C70 T5 even "uitgelaten" ri Apeldoorn v.v. (dak dicht, 3 volw). Constant 135 en op sommige flits locaties terug naar 100. Gemm verbr daalde van 10,8 naar 10,5 tr/100 km. Huidig verbruik schommelde constant tussen 8,2 en 9,8 ltr/100 km.
Over 2 weken -> Dubrovnik (wordt 4000 km+). Zal gemm. verbr etc resetten en daarna weer verslag doen.
Over 2 weken -> Dubrovnik (wordt 4000 km+). Zal gemm. verbr etc resetten en daarna weer verslag doen.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
Vandaag de tank vrijwel leeggereden. De meter stond al een tijdje links in de hoek en de bc gaf aan dat er nog voor 20 km in zat.
Helemaal afgetankt ging er 58,5 liter in. Als je daar 2,5 liter voor de resterende 20 km bijtelt kom je op ca 61 liter tankinhoud, terwijl dat volgens de specs dus 62 zou zijn.
Wat mij betreft toch redelijk accuraat dus.
PS Even O.T.: vandaag op IJburg in Amsterdam in tegenovergestelde richting ook een zwarte C70 met Midir velgen zien rijden. Iemand van hier?
Helemaal afgetankt ging er 58,5 liter in. Als je daar 2,5 liter voor de resterende 20 km bijtelt kom je op ca 61 liter tankinhoud, terwijl dat volgens de specs dus 62 zou zijn.
Wat mij betreft toch redelijk accuraat dus.

PS Even O.T.: vandaag op IJburg in Amsterdam in tegenovergestelde richting ook een zwarte C70 met Midir velgen zien rijden. Iemand van hier?
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
OT: Frank, ik was het niet (geen Midir velgen). Zie hier in mijn omgeving best wel regelmatig diverse C70's rijden, maar als ik hier op het forum kijk naar de locaties dan zitten er maar weinig forumleden uit mijn regio bij. Reed vorige week bv hier achter een werkelijk nagelnieuwe C70 in de kleur "twilight bronze metallic" met RVR kenteken. Kentekencheck op Autoweek bleek het een T5 te zijn
Zeer chique kleur maar daar kan forummer "vdotinga" over meepraten.

C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Reactie off topic:
Tja als alle C70 rijders op dit forum zouden verschijnen zou het drukke bedoening worden.
Heb zelfs bij mij in de wijk 2 C70's gespot....... maar niet op het forum hoor.
1 hiervan is mijn achterbuurman (andere kant van het water) die deze C70 erbij heeft voor het vrouwtje.
Zal hem eens aanspreken op het forum en de leuke opties die er voor een C70 zijn........ tevens kan ie 4 september eens naar C70's komen kijken als de clubmeeting bij mij is.
Maar back ontopic:
Nu ik weet dat ik slechts 52 liter tank heb klopt mijn meter behoorlijk goed; verbruik blijft hetzelfde.
Ga komend weekend even door de eifel touren en meten wat mijn verbruik dan doet. Om bij de eifel te komen vlieg ik door Duitsland en zal dus ook eens proberen om verbruik bij zeer hoge snelheden gemiddeld te bepalen
Tja als alle C70 rijders op dit forum zouden verschijnen zou het drukke bedoening worden.
Heb zelfs bij mij in de wijk 2 C70's gespot....... maar niet op het forum hoor.
1 hiervan is mijn achterbuurman (andere kant van het water) die deze C70 erbij heeft voor het vrouwtje.
Zal hem eens aanspreken op het forum en de leuke opties die er voor een C70 zijn........ tevens kan ie 4 september eens naar C70's komen kijken als de clubmeeting bij mij is.
Maar back ontopic:
Nu ik weet dat ik slechts 52 liter tank heb klopt mijn meter behoorlijk goed; verbruik blijft hetzelfde.
Ga komend weekend even door de eifel touren en meten wat mijn verbruik dan doet. Om bij de eifel te komen vlieg ik door Duitsland en zal dus ook eens proberen om verbruik bij zeer hoge snelheden gemiddeld te bepalen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
- Locatie: Gelderland
Vandaag benzinetank (bijna) leeg gereden. Lampje ging aan, uiteindelijk getankt toen er volgens de BC nog 70 KM gereden kon worden.
Tank volgeperst met 53,6 liter. Uitgaande van een tankinhoud van 62 liter zou er dus nog 8,4 liter in hebben gezeten, goed voor inderdaad een dikke 70 KM.
Toch wel een behoorlijk betrouwbare indicator dus.
Tank volgeperst met 53,6 liter. Uitgaande van een tankinhoud van 62 liter zou er dus nog 8,4 liter in hebben gezeten, goed voor inderdaad een dikke 70 KM.
Toch wel een behoorlijk betrouwbare indicator dus.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Zo, we zijn weer veilig terug uit Kroatië. Dit keer geen technische problemen gehad, zoals begin juni in Italië.
Zoals beloofd heb ik bij aanvang van de toer de BC gereset. Hier wat cijfers:
1e deel vd reis Zuid-Holland - Zadar was 1670 km. Op de laatste 35 km na volledig over autosnelwegen en overal de voorgeschreven snelheidslimieten aangehouden.
Gemiddelde snelheid 105 km/uur;
Gemiddeld verbruik 9,3 ltr op 100 km (= 1 op 10,75 km).
Vervolgens via de prachtige "Jadranska Magistrale" (kustweg) afgezakt naar Makarska, daar wat in de omgeving getoerd (waaronder een spectaculaire klim naar 1450 mtr in het Biokovo Nationaal Park) en vervolgens via de kust naar Cavtat wat ongeveer 20 km voorbij Dubrovnik is gelegen.
Daarna via de kustweg weer terug tot Ploce waar de autosnelweg (tol) weer begint en via Slovenie, Oostenrijk (A10 Tauernautobahn) en Duitsland terug naar huis.
Uiteindelijk in totaal 4296 km afgelegd.
Eindstand BC:
Gemiddelde snelheid 85 km/uur.
Gemiddeld verbruik 9,5 ltr/100 km (1 op 10,53 km).
Op de terugweg vanaf Cavtat tot aan het meer van Bled in Slovenie met het dak open/ramen omhoog gereden (130 km/uur en 28-23 graden) en in Duitsland aanmerkelijk harder gereden (dak inmiddels vanaf Bled dicht) dan op de heenweg. Tussen Oberhausen en Ned. grens grote stukken 180+ en zelfs even de C70 op 225 km/uur gehad. De T5 had zeker nog lucht over maar kwam helaas stil en overzichtelijk asfalt tekort.
Opvallend was wel dat op deze ruime 50 km "boenderen" de boordcomputer snel terugliep van "nog 440 km tot tankstop" naar "nog 330 km tot tankstop" om zich vanaf de grens naar huis (130 km met netjes 100 a 120 km/uur) te herstellen.
Mijn ervaring is dat wat de BC aangeeft betrouwbaar is, zeker als je langere afstanden aflegt met redelijk constante snelheden. Dat zou betekenen dat een T5 (maar ook een 2.4i die fractioneel zuiniger zou zijn) met een volle tank in theorie 62 minus 5 liter reserve = 57 liter x 10,5 km = 598,5 km ver moet kunnen komen voordat je aan je reservebrandstof toe bent. Alhoewel ik het uiteraard niet zover heb laten komen heb ik het gevoel dat dit absoluut haalbaar is.
Zoals beloofd heb ik bij aanvang van de toer de BC gereset. Hier wat cijfers:
1e deel vd reis Zuid-Holland - Zadar was 1670 km. Op de laatste 35 km na volledig over autosnelwegen en overal de voorgeschreven snelheidslimieten aangehouden.
Gemiddelde snelheid 105 km/uur;
Gemiddeld verbruik 9,3 ltr op 100 km (= 1 op 10,75 km).
Vervolgens via de prachtige "Jadranska Magistrale" (kustweg) afgezakt naar Makarska, daar wat in de omgeving getoerd (waaronder een spectaculaire klim naar 1450 mtr in het Biokovo Nationaal Park) en vervolgens via de kust naar Cavtat wat ongeveer 20 km voorbij Dubrovnik is gelegen.
Daarna via de kustweg weer terug tot Ploce waar de autosnelweg (tol) weer begint en via Slovenie, Oostenrijk (A10 Tauernautobahn) en Duitsland terug naar huis.
Uiteindelijk in totaal 4296 km afgelegd.
Eindstand BC:
Gemiddelde snelheid 85 km/uur.
Gemiddeld verbruik 9,5 ltr/100 km (1 op 10,53 km).
Op de terugweg vanaf Cavtat tot aan het meer van Bled in Slovenie met het dak open/ramen omhoog gereden (130 km/uur en 28-23 graden) en in Duitsland aanmerkelijk harder gereden (dak inmiddels vanaf Bled dicht) dan op de heenweg. Tussen Oberhausen en Ned. grens grote stukken 180+ en zelfs even de C70 op 225 km/uur gehad. De T5 had zeker nog lucht over maar kwam helaas stil en overzichtelijk asfalt tekort.
Opvallend was wel dat op deze ruime 50 km "boenderen" de boordcomputer snel terugliep van "nog 440 km tot tankstop" naar "nog 330 km tot tankstop" om zich vanaf de grens naar huis (130 km met netjes 100 a 120 km/uur) te herstellen.
Mijn ervaring is dat wat de BC aangeeft betrouwbaar is, zeker als je langere afstanden aflegt met redelijk constante snelheden. Dat zou betekenen dat een T5 (maar ook een 2.4i die fractioneel zuiniger zou zijn) met een volle tank in theorie 62 minus 5 liter reserve = 57 liter x 10,5 km = 598,5 km ver moet kunnen komen voordat je aan je reservebrandstof toe bent. Alhoewel ik het uiteraard niet zover heb laten komen heb ik het gevoel dat dit absoluut haalbaar is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
- Locatie: Gelderland
Rik,
mooi uitgebreid verslag. De conclusie mag zijn dat de BC behoorlijk nauwkeurig is en gemiddeld genomen een ruime 500 KM op 1 tank haalbaar is.
mooi uitgebreid verslag. De conclusie mag zijn dat de BC behoorlijk nauwkeurig is en gemiddeld genomen een ruime 500 KM op 1 tank haalbaar is.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Leuk verslag met goede BC resultaten.
Denk dat alles teruglezend en de juiste tank inhoud wetende we kunnen stellen dat de C70 BC accuraat is.
Krijg wel de (reis)kriebels als ik die foto's van je zie Rik.......zou liefst in de auto springen en gaan rijden.
Denk dat alles teruglezend en de juiste tank inhoud wetende we kunnen stellen dat de C70 BC accuraat is.
Krijg wel de (reis)kriebels als ik die foto's van je zie Rik.......zou liefst in de auto springen en gaan rijden.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gave plaatjes, Rik!
Benijd je...
Benijd je...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Dat was dus genieten Rik!, mooi verslag.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Ja dat was zeker genieten en dan zal ik de plaatjes met de "bootjes" van die mensen die geen C70 hebben, maar achterwege laten. Wat een boten liggen er in de diverse havens!!!
Zo lag in Cavtat een aantal dagen o.a. deze schuit: http://www.yachtunbridled.com/explore_intro.html
En het is daar zeker geen St.Tropez!
Terug OT: De C70 is inderdaad een hele fijne auto voor een dergelijke trip. Zeker mede dankzij de superhandige (op maat) kofferset van Roadsterbag. Voeg daarbij nog de achterbank met daarboven de windblocker en je neemt toch weer teveel zooi mee. Absoluut nog geen spijt dat mijn keuze op deze auto is gevallen!
Zo lag in Cavtat een aantal dagen o.a. deze schuit: http://www.yachtunbridled.com/explore_intro.html
En het is daar zeker geen St.Tropez!
Terug OT: De C70 is inderdaad een hele fijne auto voor een dergelijke trip. Zeker mede dankzij de superhandige (op maat) kofferset van Roadsterbag. Voeg daarbij nog de achterbank met daarboven de windblocker en je neemt toch weer teveel zooi mee. Absoluut nog geen spijt dat mijn keuze op deze auto is gevallen!
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Heb op mijn rit naar Dresden eens de verbruikscijfers goed in de gaten gehouden. Gegevens op basis van rijden, dus stops niet meegenomen.
Geen files, kon goed doorrijden.
Totale afstand gereden 640 km
Gemiddelde snelheid: 155 km/uur (bijna alles 200+ gereden maar ook stukken met wegwerkzaamheden...toch heel hoog gemiddelde)
verbruik: 10.1 liter / 100 km
NOrmaal rijd ik 7.2 l/100 km gecombineerd. 3 liter hoger verbruik bij deze snelheden is normaal.
Geen files, kon goed doorrijden.
Totale afstand gereden 640 km
Gemiddelde snelheid: 155 km/uur (bijna alles 200+ gereden maar ook stukken met wegwerkzaamheden...toch heel hoog gemiddelde)
verbruik: 10.1 liter / 100 km
NOrmaal rijd ik 7.2 l/100 km gecombineerd. 3 liter hoger verbruik bij deze snelheden is normaal.