Pagina 2 van 6

Geplaatst: 19.01.2012 - 16:24
door MarioC70
Is het nokkenastandwiel gemonteerd volgens de voorgeschreven procedure,bij de dealer laten doen? of ergens anders,dat gaat namelijk nogal is fout.
Als het tandwiel niet goed gemonteerd is heb je dus storingen.

Geplaatst: 19.01.2012 - 17:56
door josas1
Is niet bij de dealer gedaan.
Wel een bovag garage waarbij de monteur vaak Volvo's 'doet' en zelf een Volvo rijdt...
Niet dat dat alles zegt, want overal worden fouten gemaakt.
En het rijdt alweer een paar duizend kilometer, zonder bijgeluiden en/of haperingen. Het is puur het lampje.

Geplaatst: 19.01.2012 - 18:44
door MarioC70
Dat lampje kan veroorzaakt worden door een foutieve nokkenas afstelling,de afstelprocedure,daar is speciaal gereedschap voor nodig,of ze dat bezitten zou je kunnen vragen.

Geplaatst: 19.01.2012 - 19:27
door josas1
Ik ben een leek,
Wat is specifiek dat niet met ander universeel gereedschap zou kunnen?

Geplaatst: 19.01.2012 - 19:31
door MarioC70
Niet alle garage bedrijven hebben het gereedschap waarmee je aan een Volvo kunt sleutelen,een nokkenas afstelling met variabele nokkenassen is een zeer precies werk.
Als dat fout gaat heb je dus storingsmeldingen.

Geplaatst: 19.01.2012 - 19:34
door josas1
Ok.
Maar je zou er vanuit mogen gaan dat een beetje monteur dat wel weet....Zeker wanneer hij zelf V70 rijdt?!
Hoe heet het merk waarmee je dit kunt doen?
Bedankt voor de tip!

Geplaatst: 19.01.2012 - 19:34
door josas1
Oh en nog een vraagje,
Het is 4 maanden geleden gedaan, had ik dan al niet wat ergens aan moeten merken qua motorloop of zo als het niet goed gedaan zou zijn?

Geplaatst: 19.01.2012 - 19:36
door MarioC70
Dat is van Volvo,maar je kunt het gereedschap aanschaffen,maar als je niet weet hoe het te gebruiken ,schiet je er niet veel mee op.
Er staat hier op het forum wel ergens een beschrijving dacht ik,even zoeken!

Geplaatst: 19.01.2012 - 19:40
door MarioC70
josas1 schreef:Oh en nog een vraagje,
Het is 4 maanden geleden gedaan, had ik dan al niet wat ergens aan moeten merken qua motorloop of zo als het niet goed gedaan zou zijn?
Dat had gekund,maar of je dat zelf merkt en hoort?

Geplaatst: 20.01.2012 - 09:27
door josas1
Zo, de auto is naar de garage. Ik heb nagevraagd of ze het juiste gereedschap
hebben om een reparatie aan de nokkenas te doen. Het antwoord was een absolute JA!
Dus..afwachten maar.
Men gaat nu motorflushen en versteller vernieuwen.
Duimen.

Geplaatst: 20.01.2012 - 11:27
door MarioC70
Ben benieuwd,susses ermee!

Geplaatst: 20.01.2012 - 19:00
door josas1
Goed,
De auto is terug, nokkenasversteller + pakking vernieuwd, motor geflushed, verse olie+ filter.
Hopelijk ben ik nu van dit probleem verlost. Wat ik wel wil gaan doen is 1x per maand/2 maanden een keer RON98 tanken. Scheelt misschien voor de vervuiling van het eea.

Geplaatst: 20.01.2012 - 19:20
door Oceanracer
Ik rijd alleen nog maar op RON98 van BP. De motor loopt echt beter dan op het goedkopere spul.

Geplaatst: 21.01.2012 - 09:37
door josas1
Tja
Vreemd hè?
Bij mn vorige,een S60 2.5T, deed ik t ook.
Maar of Tango er voor zorgt dat het mmlampje gaat branden....
(Ik wil hier overigens niet dié discussie starten) ;)

Geplaatst: 21.01.2012 - 12:30
door Oceanracer
Ik ook niet. :-)

Geplaatst: 14.02.2012 - 12:01
door josas1
Hier zijn we weer,
Vorige week is nav het opnieuw aangaan van het mmlampje, code 140a, de inlaatdruksensor vervangen.
Na 140km ver te hebben gereden, ging gisteravond opnieuw het mmlampje branden....gvd
Ik word nu moedeloos/radeloos.
De foutcodes zijn vanaf begin, 140a en 643a geweest.
De laatste code vorige week niet meer. Vrees dat het nu wederom 140a zal zijn. Garantie is allang afgelopen, maar omdat het al tijdens de garantieperiode ontstaan is, ben ik ,tot nu toe, goed geholpen.
Alleen erg effectief is het allemaal niet gebleken.
Auto is van bosch garage, geen dealer, specialist. Wel veel Volvo's onderhanden. Heb al eens aangegeven misschien de Lambdasonde, maar daar dachten ze echt niet aan.
Wat kan ik nu nog?
:( :(

Geplaatst: 14.02.2012 - 12:20
door EVV
Ben je er al mee naar een echte dealer geweest om hem uit te laten lezen?

Geplaatst: 14.02.2012 - 21:56
door josas1
Nee,
Dan kan ik er ook nog voor betalen. Dat zal waarschijnlijk wel de volgende stap worden.
Zou het wat uitmaken dan, dealer of niet, qua diagnose -uitlees -apparatuur?

Geplaatst: 14.02.2012 - 21:58
door FrankS60
Ja volgens mij heeft de dealer de meest uitgebreide uitlees spullen en kunnen ze ook beter pinpointen waar de foutmelding vandaan komt. Ik zou naar de dealer gaan voor die 3 tientjes ofzo wat het uitlezen kost. En dat zegt iemand die altijd alles zelf doet aan zijn auto :wink:

Geplaatst: 14.02.2012 - 21:59
door Oceanracer
Die apparatuur verschilt inderdaad. Eenvoudig spul komt met een algemene foutcode die van alles kan zijn.