Hmmm is denk ik zelfde 440 2.0 GLT die ik ooit gereden heb?
Heerlijke auto was dat....
Welke Volvo beviel het best
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Hmmmm nobrainer voor mij hoor... Direct de 740...Max schreef:Ik heb er een aantal gehad en ben vreselijk tevreden met mijn XC, maar eerlijk gezegd neig ik toch naar de 740 Estate. Het machtige gevoel van deze bak, zonder teveel opsmuk en gevoelsmatig sober ingericht.
Maar dat kwam misschien ook omdat ik daarvoor bijna een jaar geen auto had en dan is de stap wel heel groot
Eens een weekeinde gespeeld met een 740 van de baas van een vriend... Lekker vaag

Als ik toch de ruimte had voor een auto extra... Misschien wel de 760 dan, maar toch...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Hmmm ik vind de s80 geen bak hoor... Serieus zelf ook overwogen.lingsper schreef:Heb een S40, V40 en een 340 gehad. M'n huidige auto is een S80 2.9 en die heb ik al sinds 2004. Is natuurlijk geen goede vergelijking maar dit is een superfijne auto. Dat is ook de reden dat ik hem nog steeds heb. Ik heb geen zin om 15.000 of 20.000 bij te leggen voor een jongere S80 of V70. Mijn S80 ziet er nog netjes uit voor z'n leeftijd (12,5 jaar) al zeg ik het zelf. Staat ook nog maar 175.000 op de teller.
Mocht er een andere komen dan word dat waarschijnlijk wel een jongere S80. Als je eenmaal zo'n grote bak hebt wil je niet kleiner.
Hele mooie kar!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Yep! Gave auto!chrisje schreef:Heb maar 2 volvo's gehad, en van de 2 rijd de huidige toch wat lekkerder.
Zal wel komen dat het een 2.0 is, andere was een 1.8
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Strakke wagen, 945... Moest even goochelen, maar... Wow945i schreef:Zijn allemaal verschillende auto's... en ik beoordeel ze ook als zodanig.
360 was/waren de fijnste voor toen (nog geen grote auto nodig)
De 945 wint het het toch van de 855, ondanks het mooie(re) geluid. De 945 was/is een brok comfortabele betrouwbaarheid dat beter in elkaar gezet is/was dan een 855.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Ja... Maar ja.... Als je als kind een auto tekende, was het een 240 serie toch?Ben schreef:Alle modellen heb ik met veel plezier gereden.
Op de een of andere manier wint de 245 het nog steeds.

2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Heel herkenbaar... Veel s60's gekregen als vervangende auto's in de loop der jaren... Reden heeerlijk...Morgenstond schreef:Mijn huidige S60 bevalt mij het best. De power die erin zit is gewoon fantastisch, en dan is het nog niet eens een T5. En die stoelen!
Het meest blijft mij bij het rijgenot van de S40, waar mijn vriendin nu in rijdt, toen ik hem net had aangeschaft. Echt zo heerlijk stil en comfortabel in vergelijking met mijn eerdere auto's. Ik rijd nog steeds met heel veel plezier in de S40.
Mijn vorige S80 was ook een prachtbak, maar ik miste het rijgevoel, dat ik in de S60 wel heb.
Wat ik niet begrijp... Je rijdt een 2.4T (turbo neem ik aan?) en het is geen T5?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik rijdt al Volvo's sinds 1979: de beste is voor mij zonder twijfel de 940 2,3 LPT estate. Beter en sneller dan een 245, nog ruimer, comfortabeler. Ik heb een hele rits 245's gehad, ook goede auto's hoor. Emotioneel: de Amazon Combi.
De V70 2,4 170 pk 2002 heeft mij voor eeuwig genezen van moderne voorwielaandrijvers van Volvo....
We rijden nu weer de 940 LPT (met een tikje verhoogde turbodruk voor meer powerrrrr)
De V70 2,4 170 pk 2002 heeft mij voor eeuwig genezen van moderne voorwielaandrijvers van Volvo....
We rijden nu weer de 940 LPT (met een tikje verhoogde turbodruk voor meer powerrrrr)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Sinds 1978 rijd ik Volvo. Begonnen met een 343. Niet Volvo-waardig in mijn ogen qua bouwkwaliteit. Wat een problemen had ik daarmee. Na 3 jaar de eerste echte Volvo, een 240 estate bj. 1981. Toen een 740 sedan. Daarna een 940 estate, toen een 850 sedan, daarna een 940 estate uit de laatste serie en nu sinds 2002 een S90 3.0 aut.. Van 2007 tot 2009 dagelijks een S80 D5 gehad. Ook een hele fijne auto, maar riep niet de emotie op die de S90 voor mij heeft. De mooiste auto, die Volvo ooit gebouwd heeft in mijn beleving. Die gaat ook niet meer weg. Verder heb ik nog een 760 uit 1983 en een 480 GT-Turbo uit 1995. Maar de S90 is en blijft mijn favoriet.
Groeten, Jan
Groeten, Jan
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Dat klopt. De T5 heeft 250 pk, de mijne 200 (ook een turbo). Is al meer dan genoeg trouwensgold schreef:Heel herkenbaar... Veel s60's gekregen als vervangende auto's in de loop der jaren... Reden heeerlijk...Morgenstond schreef:Mijn huidige S60 bevalt mij het best. De power die erin zit is gewoon fantastisch, en dan is het nog niet eens een T5. En die stoelen!
Het meest blijft mij bij het rijgenot van de S40, waar mijn vriendin nu in rijdt, toen ik hem net had aangeschaft. Echt zo heerlijk stil en comfortabel in vergelijking met mijn eerdere auto's. Ik rijd nog steeds met heel veel plezier in de S40.
Mijn vorige S80 was ook een prachtbak, maar ik miste het rijgevoel, dat ik in de S60 wel heb.
Wat ik niet begrijp... Je rijdt een 2.4T (turbo neem ik aan?) en het is geen T5?

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
De S80 T6 rijdt het fijnst. Power forever en heel comfortabel. De C70 cabrio is onze lieveling. Ook een T (T5) maar die moet er meer moeite voor doen. Meer lawaai (softtop) en flex in het chassis, maar deze houden we voor altijd.
Daarvoor heb ik (lang geleden) een Amazone gehad en een 240 station. Deze ben ik verder weer vergeten en natuurlijk heel wat mindere auto's kwalitatief dan de moderne. Tenslotte een 480 gehad en die reed lekker en was een leuke auto, maar ik mis 'em niet echt.
Daarvoor heb ik (lang geleden) een Amazone gehad en een 240 station. Deze ben ik verder weer vergeten en natuurlijk heel wat mindere auto's kwalitatief dan de moderne. Tenslotte een 480 gehad en die reed lekker en was een leuke auto, maar ik mis 'em niet echt.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Hejhej Jan,broker schreef: ...nu sinds 2002 een S90 3.0 aut.. Van 2007 tot 2009 dagelijks een S80 D5 gehad. Ook een hele fijne auto, maar riep niet de emotie op die de S90 voor mij heeft. De mooiste auto, die Volvo ooit gebouwd heeft in mijn beleving. Die gaat ook niet meer weg. Verder heb ik nog een 760 uit 1983 en een 480 GT-Turbo uit 1995. Maar de S90 is en blijft mijn favoriet.
Groeten, Jan
Helemaal mee eens, die 960/S90 is een van de meest tijdloze auto's die Volvo heeft gebouwd. En een heerlijke cruise auto, goede reismakker!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
& @whitehorsekartbroker schreef:Sinds 1978 rijd ik Volvo. Begonnen met een 343. Niet Volvo-waardig in mijn ogen qua bouwkwaliteit. Wat een problemen had ik daarmee. Na 3 jaar de eerste echte Volvo, een 240 estate bj. 1981. Toen een 740 sedan. Daarna een 940 estate, toen een 850 sedan, daarna een 940 estate uit de laatste serie en nu sinds 2002 een S90 3.0 aut.. Van 2007 tot 2009 dagelijks een S80 D5 gehad. Ook een hele fijne auto, maar riep niet de emotie op die de S90 voor mij heeft. De mooiste auto, die Volvo ooit gebouwd heeft in mijn beleving. Die gaat ook niet meer weg. Verder heb ik nog een 760 uit 1983 en een 480 GT-Turbo uit 1995. Maar de S90 is en blijft mijn favoriet.
Groeten, Jan
ja... 900 serie... nooit echt zelf in gereden, helaas...
Voor de S90 moest ik even plaatjes goochelen... Kende ik niet. Nou moet ik zeggen dat ik die ook voor een 900 serie gehouden had :shock: :roll:
ook een plaatje
(leuke garage inhoud btw)
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Hmmmm helaas ook nooit mee mogen rijden.... Klinkt als een toppercees klumper schreef:De S80 T6 rijdt het fijnst....
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Is het ook. Onderhoud kost alleen een bom duitengold schreef:Hmmmm helaas ook nooit mee mogen rijden.... Klinkt als een toppercees klumper schreef:De S80 T6 rijdt het fijnst....
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Een S90/V90 is ook een 960 met een actuele badge....gold schreef: & @whitehorsekart
ja... 900 serie... nooit echt zelf in gereden, helaas...
Voor de S90 moest ik even plaatjes goochelen... Kende ik niet. Nou moet ik zeggen dat ik die ook voor een 900 serie gehouden had :shock: :roll:
ook een plaatje
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10636
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mijn eerste Volvo is de huidige. En tot op heden zijn we tevreden. Mijn vrouw wil hem niet meer kwijt. De Passat 2.0 TDI variant had meer ruimte, betere zit en was meer een gooi en smijt auto dan de V70. V70 heeft dan wel meer uitstraling/status dan de Passat.
Als ik weer lease kan rijden dan zou het zo maar weer een Passat TDI kunnen worden.(Mits dat allemaal in budgetten past enz enz)
Als ik weer lease kan rijden dan zou het zo maar weer een Passat TDI kunnen worden.(Mits dat allemaal in budgetten past enz enz)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Ik heb drie Volvo's op LPG gereden en nu een V50 D5. De huidige bevalt verreweg het beste. Een heerlijke auto. Gisteren ongeveer 1300 km hiermee gereden en het is een genot. Veel kracht, weinig herrie en tot nu toe robuust (272 dkm).
De eerste twee Volvo's voor mij waren 440's. De tweede was mijn eerste automaat, een CVT. Aparte maar wel een fijne versnellingsbak. Bij snel optrekken ging het toerental direct naar maximaal en de rest deed de versnellingsbak.
Mijn derde Volvo op LPG(i) was een S40 automaat. Deze auto was nogal lawaaierig en motorisch, met de stoom en de LPI installatie veel gedoe gehad. De auto reed op zich wel fijn.
Uiteindelijk bevallen mij de zwarte Volvo's het beste. Ondanks dat ik geen fan ben van die 'kleur'. De 440 CVT en de V50 zijn beide zwart.
De eerste twee Volvo's voor mij waren 440's. De tweede was mijn eerste automaat, een CVT. Aparte maar wel een fijne versnellingsbak. Bij snel optrekken ging het toerental direct naar maximaal en de rest deed de versnellingsbak.
Mijn derde Volvo op LPG(i) was een S40 automaat. Deze auto was nogal lawaaierig en motorisch, met de stoom en de LPI installatie veel gedoe gehad. De auto reed op zich wel fijn.
Uiteindelijk bevallen mij de zwarte Volvo's het beste. Ondanks dat ik geen fan ben van die 'kleur'. De 440 CVT en de V50 zijn beide zwart.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Met kop en schouders bovenaan, hoef ik niet eens na te denken: de VOLVO 945
Heerlijke cruiser, op lange afstanden bleef hij lekker zitten, en een echt blok, gewoon gemaakt voor LPG! Niet voor niets heb ik er ongeveer 650.000 km mee gereden in 5 jaar, tot totaal bijna 8 ton!
Toen was de koek echt op met kleppen stellen (had zelfs al voor alle uitlaatkleppen bovenmaatse ringen gebruikt) en koppeling begon vaag te worden. Werd kostbaar om alles weer goed te krijgen, en had ik zin in wat anders, maar was wel ff wennen met die alum blokken.
Heerlijke cruiser, op lange afstanden bleef hij lekker zitten, en een echt blok, gewoon gemaakt voor LPG! Niet voor niets heb ik er ongeveer 650.000 km mee gereden in 5 jaar, tot totaal bijna 8 ton!
Toen was de koek echt op met kleppen stellen (had zelfs al voor alle uitlaatkleppen bovenmaatse ringen gebruikt) en koppeling begon vaag te worden. Werd kostbaar om alles weer goed te krijgen, en had ik zin in wat anders, maar was wel ff wennen met die alum blokken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19