Pagina 2 van 2

3x dus

Geplaatst: 12.03.2006 - 15:04
door thomas2
Als ik goed geteld heb, zijn er op dit forum dus al 3 V50's met het euvel. Het zou me dus niet verbazen als er derhalve enkele honderden V50 dit probleem hebben. Krijg de neiging om iedere eigenaar die ik tegen kom er naar te vragen. Geen idee wat dealer 2 gaat doen, waarschijnlijk bellen dat ze niets gevonden hebben. Ik zou als dealer alle mogelijke oorzaken vervangen om de klant maar tevreden te stellen.

Geplaatst: 12.03.2006 - 19:58
door EV
3 Mogelijke oorzaken op een rij:

1. Rubber balgen bedrading achterklep
2. Achterkleprubber carosseriezijde
3. Ruitensproeierslangetje achter verlichtingunit in hemelbekleding.

Moeilijker kan het niet zijn!

(en EV heeft alle drie de mogelijkheden al eens gezien en verholpen)

EV

Misschien oplossing in zicht

Geplaatst: 12.03.2006 - 21:23
door Kris
Ik ben zelf eens op onderzoek gegaan.
(Met lamp en spiegeltje)

De stekker van de antenne aansluiting op de rechter zijruit zit niet in de voorziene opening in de dakplaat.
(het is dus een antenne en geen verwarming zoals ik dacht)
Het ene beentje van de stekker zit TUSSEN DE RUBBER VAN DE RUIT!
Daar komt het water binnen.

Eens kijken wat de dealer er mee doet.
Ga deze week eens langs.

Problem solved!!!!!!!

Geplaatst: 15.03.2006 - 21:38
door Kris
Hallo allemaal,

Mijn probleem met de lekkende zijruit is opgelost.
Wagen is 2 dagen bij dealer geweest.

De stekker van antenne stak dus tussen de rubber van de ruit.

Ruit werd uitgesneden en compleet vervangen.
Stekker zit nu op de juiste plaats en alles is perfect waterdicht! :D

Probleem werd aan Volvo gemeld. :o Hopelijk kan in de fabriek de oorzaak van de verkeerde montage gevonden worden.

vele groeten

opgelost!?

Geplaatst: 29.03.2006 - 17:53
door thomas2
Vandaag is auto naar de garage geweest. Het water bleek via de roofrail te komen. Het was maar een heel klein kiertje, maar leverde genoeg ellende op. Ik ga er maar van uit dat dit nog onder de garantie valt. De vervangende huurauto valt daar natuurlijk niet onder... Ik blijf het vreemd vinden dat de ene dealer het niet kan oplossen en de andere kennelijk wel. Daarnaast verwacht ik dit soort klachten bij het goedkopere soort Japanners niet bij een auto van 32.000 euro. Beide dealers moeten hun personeel updaten als het gaat om klantvriendelijkheid. Of misschien is de reactie 'goh, ja vervelend' typisch Volvo? Ik zou me kapot schamen als een klant twee keer een poging moest doen om te kwaliteit te krijgen die gepretendeerd wordt, z'n agenda om moet gooien, kinderen mee moet slepen op z'n vrije dag, autostoeltje om moet zetten, kosten maakt voor z'n werkgever en schade heeft aan z'n werkmappen. Dan biedt je namens je product excuses aan, doet een flesje wijn cadeau, kan me niet schelen wat, maar je laat merken dat de klant vertrouwen mag hebben in product en dealer. Nee, wat service betreft heeft Volvo afgedaan. Ben heel benieuwd naar de tevredenheid van de buurman over z'n nieuwe Passat...

Geplaatst: 31.03.2006 - 10:24
door Peer
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als het gaat om de klantvriendelijkheid bij klachtenafhandeling. Deze dealers mogen zich inderdaad wel een beetje schamen. Wel jammer dat je de conclusie trekt dat het niet goed zit met de service van Volvo, terwijl het in feite alleen de ervaringen met deze 2 dealers betreft. Ik geloof niet dat het merkgebonden is, ook bij Volkswagen zijn er goede en minder goede dealers, daar zul je vanzelf wel achter komen. En een Passat is trouwens ook geen goedkope auto. Op dit forum staan ook veel reacties van mensen met juist hele goede ervaringen met bepaalde dealers of Volvo-specialisten, waaronder die van mij.