Ik heb een Volvo V 50 2.0d en vind regelmatig water op de bagagerol. Bij mijn dealer hebben ze geen idee waar het vandaan komt. Het komt nooit voor zeggen ze. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet. Dus, zijn er meer V50 eigenaren met water in hun bagageruimte?
o.t. grappig forum, lijkt erg op het IkVader forum (dezelfde mannen?). Over mijn kinderen kan ik uren l*llen, maar echt niet over mijn auto. Dat is een ding om me van A naar B te brengen, zo snel, veilig en comfortabel mogelijk.
lekkage
- Summum
- 6th Gear member
Nou.....ik kan alleen voor mezelf spreken uiteraard, maar bij mij is het tot nu toe droog gebleven binnenin!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- EV
- 2nd Gear member
Waarschijnlijk lekt jou v50 via de balgen van de achterklepbedrading water naar binnen, hier is een schrijven van volvo over (dealer) en kan opgelost worden door het monteren van een setje nieuwe balgen, dus even dat bij de dealer aangeven en ze kunnen het eventueel oplossen.
PS: rubbers voor de afdichting van de achterklep op de auto kunnen verkeerd gemonteerd zitten, hierbij ontstaat ook lekkage en wordt opgelost door het vervangen van dit rubber, echter dan heb je water in je kofferbakbodem...
EV
PS: rubbers voor de afdichting van de achterklep op de auto kunnen verkeerd gemonteerd zitten, hierbij ontstaat ook lekkage en wordt opgelost door het vervangen van dit rubber, echter dan heb je water in je kofferbakbodem...
EV
-
- Starter
Ik heb het ook met mijn V50, bij mij gebeurt het als ik met bv een hogedruk reiniger tegen m'n achterste (rechter) zijruit aanspuit. Het komt dan via de verwarming aansluiting naar binnen.
Gebeurt dus niet als het alleen maar regent ofzo.
Gebeurt dus niet als het alleen maar regent ofzo.
-
- 1st Gear member
Oke, balgen dus. Bij de dealer hebben ze de hele achterzijde van de auto nat gespoten en geen drup gevonden, dus ik snap wel dat ze dan moeilijk iets kunnen gaan vervangen. Ik weet dus eigenlijk niet wat ik er mee aan moet. Ik zal ze morgen vragen of ze ook aan de balgen gedacht hebben en of daar ook een schrijven over geweest is aan de dealers. Ik heb voor de zekerheid maar een paar vuilniszakken in de achterbak gegooid, mocht ik weer dossiers moeten vervoeren... Mijn buurman heeft net een Passat geleased, waarom heb ik daar niet aan gedacht... :?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn buurman heeft net een nieuwe Vectra Stationcar... maar hij parkeert hem gelukkig om de hoek......thomas2 schreef:Mijn buurman heeft net een Passat geleased, waarom heb ik daar niet aan gedacht... :?
hoop dat jouw buurman ook zoveel fatsoen heeft...
(de eerste tekenen wijzen helaas voor jou alleen al anders uit, een Passat, pfff... hoop dat het de waarde van je huis niet te negatief beinvloed..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zo zie je dat op deze afstand het toch niet goed te bepalen is of zo'n heel gezin al aangetast is, maar wel mooi toch zo'n verstandige buurvrouw?thomas2 schreef:Ach, Volvo's zijn toch verreweg in de meerderheid in onze straat. En hij ruilt een lelijke Fiat in. Zijn ega ruilt binnenkort die beschuitdoos (Citroen C5 Break) van haar in voor een gebruikte V70.
-
- 1st Gear member
Ik heb de andere "Haagse" dealer gebeld, daar komt de auto ook vandaan. Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met de Sjonnies bij de eerste dealer. Dealer 2 zegt het probleem te kennen en gaat er iets aan doen binnenkort. (auto weer een dag kwijt, huurauto inzetten, extra kosten voor de baas). Wel stom van de Sjonnies, je raakt er toch over aan de praat met de Volvorijders in de straat en op het werk. Ik heb niet zo veel verstand van auto's (al ben ik in m'n studententijd verkoper bij een Renaultdealer geweest) maar er is maar een goed uitgangspunt en dat is dat de klant altijd gelijk heeft. De Sjonnies geloofden me ook al niet toen ik zei dat de V50 bij een constante snelheid van 120 km in de 6e versnelling te weinig toeren maakte, idem bij 80 km. met een trailer erachter in de 5. Simpele reactie van een collega: "Was dat in de polder?"
Ja dus, en bleek de harde wind de oorzaak te zijn. Bij een vijfbak geef je kennelijk gewoon meer gas en merk je het niet. Een zesbak is daar kennelijk gevoeliger voor. Wel weer een minpuntje voor de V50 2.0d...
Ja dus, en bleek de harde wind de oorzaak te zijn. Bij een vijfbak geef je kennelijk gewoon meer gas en merk je het niet. Een zesbak is daar kennelijk gevoeliger voor. Wel weer een minpuntje voor de V50 2.0d...
- Jaap
- 4th Gear member
't gaat je anders wel aardig goed afthomas2 schreef:...Over mijn kinderen kan ik uren l*llen, maar echt niet over mijn auto...
Jammer van de dealer ervaring, je staat helaas niet alleen in het gevoel "niet begrepen te worden" bij de dealer maar dit is niet merkgebonden.
Een algemene steeds terugkerende klacht over merkdealers is de hoge arrogantie factor. Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik al jeuk krijg als er een puisterige puber in een "maat"kostuum op mij afkomt met kennelijke bedoelingen mij te helpen,.....meestal van de wal in de sloot.
Ik wil gewoon een normale vent of vrouw die mij op een normale manier behandeld in plaats van het gevoel te krijgen in een rollenspel van een verkoopcursus te zijn belandt.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

-
- 1st Gear member
ach ja, je zit ook niet vaak eens een weekje ziek thuis.
Mijn baas bij de Renaultdealer was wel blij met mijn verkoopresultaten, al moest 'ie in het begin wennen aan het feit dat ik mensen aanraadde om nog eens bij de concurrent te gaan kijken. Voorwaarde was dat ze ook daar het gevoel kregen dat er een eerlijk verhaal verteld werd. Dat bleek doorgaans niet het geval, dus kochten ze liever een auto die minder aan hun wensen voldeed, maar wel bij een betrouwbaar bedrijf!

Mijn baas bij de Renaultdealer was wel blij met mijn verkoopresultaten, al moest 'ie in het begin wennen aan het feit dat ik mensen aanraadde om nog eens bij de concurrent te gaan kijken. Voorwaarde was dat ze ook daar het gevoel kregen dat er een eerlijk verhaal verteld werd. Dat bleek doorgaans niet het geval, dus kochten ze liever een auto die minder aan hun wensen voldeed, maar wel bij een betrouwbaar bedrijf!
- gnd
- 3rd Gear member
Ik heb wel eens gehoord dat de slang van de ruitensproeier van de achterruit wel eens wil lekken.thomas2 schreef:Ik heb een Volvo V 50 2.0d en vind regelmatig water op de bagagerol. Bij mijn dealer hebben ze geen idee waar het vandaan komt. Het komt nooit voor zeggen ze. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet. Dus, zijn er meer V50 eigenaren met water in hun bagageruimte?
Dan komt het water via het plafond in de auto.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- Starter
Heb sinds een maand nieuwe V50 2.0D Momentum.
Eveneens lekkage ontdenkt ter hoogte van de verwarmingsaansluiting van de achterste zijruit rechts.
Bij het wassen (met hoge druk) van de auto komen er langzaam druppels water aan de zwarte aansluitstekker te hangen en die druppelen op de bagagerolhouder. :?
De dealer kent dit probleem niet en weet ook niet direct wat te doen.
Hij wil er ook niet direct naar kijken omdat bij normale regenval alles droog blijft binnen.
Heeft er iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik zit er echt mee in.....
Eveneens lekkage ontdenkt ter hoogte van de verwarmingsaansluiting van de achterste zijruit rechts.
Bij het wassen (met hoge druk) van de auto komen er langzaam druppels water aan de zwarte aansluitstekker te hangen en die druppelen op de bagagerolhouder. :?
De dealer kent dit probleem niet en weet ook niet direct wat te doen.
Hij wil er ook niet direct naar kijken omdat bij normale regenval alles droog blijft binnen.
Heeft er iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik zit er echt mee in.....