slechte koude start D5
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Tegenwoordig met Commonrail is het effect van voorverwarmen een stuk minder als "vroeger" met voorkamer diesels, maar helemaal zonder merk je wel.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Helaas, nog niks gevonden; gloeibougies zijn allemaal goed, het relais heb ik ook vervangen voor een goede.
Nog minder is dat hij nu helemaal niet meer aanslaat, tot op gisteren ging dat met veel moeite nog wel.
Iemand nog een idee? Ik zit zelf te denken aan de brandstoftoevoer maar kan het gedrag van de motor koud en warm niet met elkaar rijmen.
Nog minder is dat hij nu helemaal niet meer aanslaat, tot op gisteren ging dat met veel moeite nog wel.
Iemand nog een idee? Ik zit zelf te denken aan de brandstoftoevoer maar kan het gedrag van de motor koud en warm niet met elkaar rijmen.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Distributie lijkt me niet, dan zou hij warm ook beroerd moeten lopen. Ik laat 'm maar eens doorlezen bij de garage, dan zie ik wel verder. Zag nl dat het een lastig verhaal wordt om pomp, injectoren en verstuivers los te halen. Dan kan ik beter kijken of de computer iets ziet.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Misschien een slag in de lucht, maar is het dieselfilter recent vervangen of zit er een hele vieze onder?
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Hmm, er is duidelijk iets meer aan de hand dan..
"jammer" dat het de bougies niet waren in dit geval.. Succes verder!
"jammer" dat het de bougies niet waren in dit geval.. Succes verder!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
dieselfilter is bij de laatste beurt vervangen. Schijnen wel gevoelig te zijn maar deze zit er pas 12000 km onder, zou toch niet moeten kunnen?
Johan, bedoel je lange tijd stil staan? Ik gebruik mijn auto heel regelmatig, bijna dagelijks.
Johan, bedoel je lange tijd stil staan? Ik gebruik mijn auto heel regelmatig, bijna dagelijks.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
zal morgenochtend kijken, dank voor de tip.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
even een update; ze zijn er nog steeds niet achter wat er nou aan de hand is. Starten doet hij inmiddels helemaal niet meer, maar de computer uitlezen gaf geen enkele melding. Nu wordt dus elke mogelijke boosdoener langs gelopen om te zien of daar de storing zit. Brandstofpomp is OK, compressie ook, sensor vervangen, etc etc... Wordt een lang verhaal vrees ik...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo moeilijk is het niet toch?
Gloeibougies werken bij deze temperatuur niet,dus die kun je uitsluiten,wat er aan de hand is,een of meerdere lekke injectoren.
Bij de dealer geweest of een universeel bedrijf?
Ze kunnen simpel een injectortest doen en de terug stroom meten van brandstof.
Wat ze moeten proberen is,knijp de brandstofterugvoerslang,die van de injectoren afkomt dicht en kijk dan of hij wel aanslaat,zoja,dan is er dus een injector lek,als er een lek is,dan start hij al slecht of helemaal niet.
Gloeibougies werken bij deze temperatuur niet,dus die kun je uitsluiten,wat er aan de hand is,een of meerdere lekke injectoren.
Bij de dealer geweest of een universeel bedrijf?
Ze kunnen simpel een injectortest doen en de terug stroom meten van brandstof.
Wat ze moeten proberen is,knijp de brandstofterugvoerslang,die van de injectoren afkomt dicht en kijk dan of hij wel aanslaat,zoja,dan is er dus een injector lek,als er een lek is,dan start hij al slecht of helemaal niet.
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Volvo specialist.
zal het meenemen, heb morgen weer contact met ze. Thanx voor de tip!
zal het meenemen, heb morgen weer contact met ze. Thanx voor de tip!
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
We zijn erachter wat het is;
er zit een goedje in de tank die alle onderdelen heeft verstopt; filter, pomp, leidingen, injectoren, verstuivers etc.
Of ik heb slechte kwaliteit diesel getankt (terwijl ik alleen maar bij A merken tank) of iemand heeft iets in mijn tank gegooid. Het is natuurlijk maar gissen maar aangezien mijn tankklep niet meer afsluit is het een mogelijkheid... Er is helaas vaker sprake van vandalisme in de parkeergarage waar mijn auto staat.
De komende week gaan we alles loshalen van de tank tot aan de verstuivers en schoonmaken en hopen dat alles niet kapot is maar gewoon vuil. K-klus, maar ik help zelf mee en hoop zo ook een beetje kosten te besparen.
er zit een goedje in de tank die alle onderdelen heeft verstopt; filter, pomp, leidingen, injectoren, verstuivers etc.
Of ik heb slechte kwaliteit diesel getankt (terwijl ik alleen maar bij A merken tank) of iemand heeft iets in mijn tank gegooid. Het is natuurlijk maar gissen maar aangezien mijn tankklep niet meer afsluit is het een mogelijkheid... Er is helaas vaker sprake van vandalisme in de parkeergarage waar mijn auto staat.
De komende week gaan we alles loshalen van de tank tot aan de verstuivers en schoonmaken en hopen dat alles niet kapot is maar gewoon vuil. K-klus, maar ik help zelf mee en hoop zo ook een beetje kosten te besparen.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zo dan, hoe heb je dit ondekt? Ik bedoel hoe weet je dat het geen normale aanslag is? En hoe zit de aanslag eruit?
Overigens denk ik dat je voor de kleine onderdelen met een ultrasoon reiniger het beste schoon krijgt. Denk dat je de injectoren daar ook het beste mee kunt reinigen.
Overigens denk ik dat je voor de kleine onderdelen met een ultrasoon reiniger het beste schoon krijgt. Denk dat je de injectoren daar ook het beste mee kunt reinigen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
het lijkt een beetje op taaie sludge, in kleine sliertjes en korreltjes.
Ik zou niet weten wat het is, het verstopt in ieder geval, valt niet uiteen in diesel.
Ik zou niet weten wat het is, het verstopt in ieder geval, valt niet uiteen in diesel.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
suiker? (vandalisme)
En dus je tankklepje ook weer functioneel maken met een slot!
En dus je tankklepje ook weer functioneel maken met een slot!
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dacht ook aan suiker. In een carburateur icm benzine is dat een ramp, maar zal met diesel en injectoren enzo ook geen fijne combi zijn. Hoop dat je alles schoon krijgt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95