Sinds enkele dagen start mijn D5 slecht als de motor koud is. Pas na ettelijke pogingen komt hij haperend op gang en loopt dan 30 sec tot een minuut zeer onregelmatig. Na dit minuutje is er niks meer aan de hand; loopt soepel en hij lijkt gewoon z'n vermogen te hebben. Warme start daarna is ook geen probleem, ook niet als dat enkele uren daarna is.
Ik krijg gek genoeg geen melding van de boordcomputer.
Brandstoffilter is bij laatste beurt vervangen. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken, koude en warme start is zo'n verschil... jullie een idee?
slechte koude start D5
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21545
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het klinkt of een of meerdere cilinders niet mee doen tijdens de start. Iets met een rotte verstuiver of zo?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Zou kunnen maar loopt 'ie dan niet ook beroerd als hij warm is?
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8515
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
gloeikaarsen ?
Heb ik regelmatig meegemaakt met mijn 240 destijds, met de V70 nog niet
Heb ik regelmatig meegemaakt met mijn 240 destijds, met de V70 nog niet
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
@Thijs: Als hij niet rookt bij het accelereren , kan ik dan de verstuivers uitsluiten? (heb iemand achter de auto aan laten rijden, geen rook, ook niet bij stevig accelereren)
KM stand is 355.000 en een beetje.
Ivo, je bedoeld de gloeibougies? Het voorgloeilampje gaat wel uit als ik 'm op contact zet, of heeft dat niks met elkaar te maken?
Heb 'm net weer gestart, ging kl$#^%te, na één minuut loopt hij weer als een zonnetje
KM stand is 355.000 en een beetje.
Ivo, je bedoeld de gloeibougies? Het voorgloeilampje gaat wel uit als ik 'm op contact zet, of heeft dat niks met elkaar te maken?
Heb 'm net weer gestart, ging kl$#^%te, na één minuut loopt hij weer als een zonnetje
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
hij geeft geen melding in de boordcomputer, leest de garage dan wél wat uit?
Vond ik ook al verbazend, geen melding. Normaal slaat bij elke scheet die ik in de auto laat de boordcomputer op hol...
Vond ik ook al verbazend, geen melding. Normaal slaat bij elke scheet die ik in de auto laat de boordcomputer op hol...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
@Drewster, idd, als je geen aftermarket roetfilter gomonteerd hebt zitten kan je wat mijn mening betreft de verstuivers wel uitsluiten. Gloeibougies lijken de eerst volgende in mijn rijtje oorzaken. Helemaal omdat de motor warm wel start. Eventueel het relais van de gloeibougies, die schijnt ook wel eens slecht te zijn.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Thanks Thijs, ga ik die als volgende nakijken. Is na te gaan of één van de bougies niet goed is of moet ik ze gewoon alle 5 vervangen?
Idd geen aftermarket roetfilter..
Idd geen aftermarket roetfilter..
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Je kan ze meten met een amp tangetje om de draad van de bougie. Als je daar de mogelijkheid niet toe hebt kunnen ze bij de dealer via Vadis IN de auto meten, en voor de zekerheid zou je ze kunnen demonteren een voor een en gewoon rechtstreeks op 12V zetten. Als ze niet opgloeien weet je zeker dat ze stuk zijn.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
OK, ga ik dat uitproberen, houd jullie op de hoogte. Bedankt voor zover!
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8515
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Bij mijn 240 haalde ik ze inderdaad een voor een uit en sloot ze rechtstreeks aan 12V aan, als ze niet roodgloeiend worden > vervangen.
Alleen bij de 240 24D kon je makkelijk als he ware boven op de motor gaan zitten om dit klusje te klaren, hoe makkelijk je erbij komt bij een D5 heb ik nog niet bekeken.
Alleen bij de 240 24D kon je makkelijk als he ware boven op de motor gaan zitten om dit klusje te klaren, hoe makkelijk je erbij komt bij een D5 heb ik nog niet bekeken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Volgens mij hoef je niets los te halen behalve de gloeispiralen, mids je een goede doppenset hebt met de juiste verlengstukken.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
heb het net even nagekeken in de Haynes manual, het lijkt wel mee te vallen. Ga het morgen aanpakken, hopelijk is dit het euvel...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Leg eens uit? De gloeispiralen doen alleen heel in het begin even mee, verder niet meer.945i schreef:Als hij niet overmatig rookt als hij aanslaat zijn de gloeikaarsen wel goed.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Heb er niet op gelet of hij meer rookt zodra hij aanslaat. Ik zal toch eerst de gloeibougies controleren, is ook redelijk eenvoudig te doen. Als dat het nou niet is moeten we verder zoeken. Dan zal ik ook even checken of hij bij de start meer rookt dan normaal.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate