Plotselinge motorstoringen D5 MY2002

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Maus-met-Volvo
4th Gear member

herby schreef:
Maus-met-Volvo schreef:Heel voorzichtig, zitten hele fijne sleepcontactjes in! ...
Wel viel me op dat het sleepcontact ingevet was, bij het reinigen gaat het vet natuurlijk weg.

Ik neem aan dat dit vet er wel op moet zitten om slijtage te voorkomen, is dit speciaal vet of kan ik gewoon lagervet gebruiken?
Huh? Nou, eh, lijkt me niet in orde hoor! :roll: Bij mij waren zowel de oude als de nieuwe gwoon droog.... Vet isoleert namelijk dus zou wel eens heel goed de oorzaak van je probleem kunnen zijn.... :?: Zou het voor mezelf leuk vinden als ik de oplossing heb aangedragen... :D
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
herby
1st Gear member

Maus-met-Volvo schreef:
herby schreef:
Maus-met-Volvo schreef:Heel voorzichtig, zitten hele fijne sleepcontactjes in! ...
Ik heb al weer iets van 200 km gereden en tot op heden geen melding meer.

Hopelijk was dit inderdaad het probleem, al blijf ik de motorsteun merkwaardig vinden.

De auto is overigens afgelopen donderdag Apk-gekeurd en zonder een enkel aandachtspuntje goedgekeurd.

Is altijd weer leuk om te horen als je de auto zelf onderhoud.
jpwg001
6th Gear member

Maus-met-Volvo schreef:
herby schreef:
Wel viel me op dat het sleepcontact ingevet was, bij het reinigen gaat het vet natuurlijk weg.

Ik neem aan dat dit vet er wel op moet zitten om slijtage te voorkomen, is dit speciaal vet of kan ik gewoon lagervet gebruiken?
Huh? Nou, eh, lijkt me niet in orde hoor! :roll: Bij mij waren zowel de oude als de nieuwe gwoon droog.... Vet isoleert namelijk dus zou wel eens heel goed de oorzaak van je probleem kunnen zijn.... :?: Zou het voor mezelf leuk vinden als ik de oplossing heb aangedragen... :D
Het lijkt je gelukt te zijn...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Maus-met-Volvo
4th Gear member

mooi hè, zo'n forum...
Dat vet is gewoon de oorzaak geweest; zie je wat er van komt als je de boel overdadig gaat inspuiten met vet... Ik denk dat hier sprake is (geweest) van een krakend koppelingspedaal...
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”