Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.08.2011 - 12:16
door bart simpson
dat is verwaarloosbaar
Geplaatst: 23.08.2011 - 15:39
door WLeijten
Beste Tsjemp,
Bedankt voor je berekening. Bizar dat op de site
www.omslagpunt.com de berekening maakt dat je bij ongeveer 58.000 pas voordeel hebt. Werk met bijna dezelfde gegevens??? Jouw berekening lijkt met duidelijk en simpel, dus blijven beide opties open.
gr Willem
Re: Aankoopstips Volvo V70 of XC70
Geplaatst: 23.08.2011 - 16:39
door crackedtooth
WLeijten schreef:Beste,
Ik ben op zoek naar een tweedehands V70 of XC70 uit ongeveer 2004-2006. Vanwege mijn km kan zowel diesel als benzine is redelijk om het even. Ik ben op zoek naar nuttige tips voor deze modellen voor aankoop bij of particulier of autobedrijf. Hieronder mijn wensen, waarmee jullie wellicht wat gerichter tips kunnen geven.
- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
Bij voorhand bedankt voor de tips en nuttige opmerkingen en ik hoop snel mezelf als Volvo rijder te kunnen betitelen.
Mvg Willem
zoek er eentje bij een dealer in .de (
www.autoscout24.nl selecteeer landen ook duitsland) en neem iemand zoals wegdam in de arm
diesel schrijft in nederland sneller af dan benzine, ook voor 2e hands
Geplaatst: 23.08.2011 - 18:07
door Tsjemp
De totale kosten per jaar bij 15000 KM
Benzine Diesel
Brandstofkosten € 2277 € 1350
Wegenbelasting € 864 € 1636
Afschrijvingskosten € 0
Totale kosten € 3141 € 2986
Prijs per km € 0.21 € 0.2
Een dieselauto is € 155,- goedkoper
Een dieselauto kan uit vanaf: 12488 KM
Heeft u hier wat aan gehad? geef ons dan een +1 op Google.
Geplaatst: 23.08.2011 - 18:08
door Tsjemp
Geplaatst: 23.08.2011 - 19:23
door VolvoRob
WLeijten schreef:Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??
Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??
Ron Bosman van BOMA heeft mij destijds prima geholpen. Hij kent de meeste dealers in Duitsland, Belgie en Frankrijk en doet daar zaken mee. Een aantal NL dealers neemt ook bij hem af.
Vwb benzine vs. diesel: Ik denk dat je gelijk hebt.
Geplaatst: 23.08.2011 - 19:29
door nieuwedaf V70
Altijd kiezen voor een diesel, zojuist terug uit Italie met een zware sleurhut (1700 kg) ik heb alleen maar vlakke weg gezien. Een D5 is zo sterk dat er geen bergen zijn voor de auto. Als je mijn eerdere vraag over de keuze ziet van 2 jr geleden (8 sep 2009) dan stond ik voor de zelfde keus gelukkig heb ik toen de juiste gemaakt een D5 met handbak!
Geplaatst: 23.08.2011 - 19:41
door 945i
Ben je met de autoslaaptrein geweest?
Geplaatst: 23.08.2011 - 20:28
door WLeijten
@Tjemp: mijn excuses verbruik omgedraaid, vandaar de foutieve berekening. Diesel lijkt dus de favoriet!
Geplaatst: 23.08.2011 - 21:41
door Tsjemp
Je hebt PM
Geplaatst: 23.08.2011 - 21:55
door nieuwedaf V70
945i?

Geplaatst: 23.08.2011 - 21:57
door 945i
Ja zie je, vandaar dat je die bergen niet gemerkt hebt.

Geplaatst: 24.08.2011 - 09:26
door crackedtooth
WLeijten schreef:Beste allen,
Ten eerste veel dank voor de vele tips. Ga eens even rustig kijken. Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??
Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??
Mvg Willem
Heb net mijn V70R uit italie laten komen (nog wat spannender dan duitsland).
Perfect gedaan door michiel wegdam en team .
http://www.wegdam.nl
http://www.zorgeloosimporteren.nl/
Daar hebben ze lokaal contacpersoon die voor hun bekijkt, testritje maakt en zorgt dat geen kat in de bak is, daarna op transport en door hun hier de laatste technische check en kleine onderhouditems indien nodig.
Die van mij is op transport gegaan op oplegger, maar ophalen door een medewerker van hun kan ook.
Vond bijvoorbeeld ook erg netjes (er waren 4 nieuwe banden nodig) dat hij zelf een scherpe vredestein prijs noemde, gewoon erg nette prijs. Die wilde ik niet, ik wilde andere premium banden.
Maar zei dat ik online moest kijken en dat hij daarna zou kijken of hij daar in de buurt van kon komen. Zo niet dan mocht ik ze zelf kopen en bij hem af laten leveren. Uiteindelijk zat hij 7 euro boven online prijs, dus gewoon door hem laten doen.
Maar zijn van die kleine dingen op het einde. Erg netjes.
Garantie(verzekering) bijkopen kan ook bij hun op importautos, maar ikzelf draag liever zelf risico. Als je verzekering doet , doe dan 12 of 24mnd, dan heb je ook kans dat het er in die periode ook uit komt.
Bijkomend voordeel in duitsland bij normale dealers/handelaren dat ze aan moeten geven (wetttelijk) of een auto unfahlfrei is... dus geen schadeverleden heeft.
Als je zelf importeert natuurlijk goedkoper dan laten doen, maar ik wilde zelf geen fouten hebben in papierwerk en ik zit te krap in tijd om in buitenland nog auto te gaan bekijken.
Succes met keuzes maken !
Geplaatst: 25.08.2011 - 18:56
door MyDJ
Gefeliciteerd met je R :bday:
Geplaatst: 25.08.2011 - 19:29
door crackedtooth
MyDJ schreef:Gefeliciteerd met je R :bday:
Dankjewel?
;o) Heb jij 1 van de laatse R oude stijl?
Ik wilde bewust heen geartronic maar 5.9 0-100 ipv 6,9
Dus handbank 2003-2007 was mijn verlanglijst.
Maar rijd super, zelfs in vergelijking met mijn oude rica T5 is het een grote verbetering... heeeeerlijk
Geplaatst: 02.09.2011 - 22:38
door WLeijten
Zoektocht voltooid! Zeer mooie V70 D5 uit 2004 gekocht.
Bedankt voor alle input!
Geplaatst: 03.09.2011 - 08:33
door Discovery
Gefeliciteerd! Is het gelukt binnen je prijsrange met een relatief lage km-stand?
Geplaatst: 05.09.2011 - 08:33
door Quota
Gefeliciteerd, forumstickert erop en foto's schieten zodat we ons er allemaal aan kunnen vergapen....

Geplaatst: 13.09.2011 - 00:13
door Voorn
V70/2.4D/2003 schreef:- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
* Handgeschakeld = +1
* Vwb interieur de tijd nemen, er zijn er zat te koop die redelijk "loaded" zijn.
* Ook een 131 PK trekt met groot gemak een caravan van 1,5 ton om over een vouwwagen maar te zwijgen.
* Voor een 2003 tot 2005 moet daar echt wel iets te vinden zijn.
En tot slot: Dieseltje nemen, dat loopt monsterachtig mooi.
ja een 131 PK uitvoering zal best een caravan van 1,5 ton kunnen trekken. Zeker op vlak terrein. Wil je ook naar Zuid-Frankrijk en niet met 30 km/h op de Peage op een 6% helling zitten dan heb je toch echt een 163 pk uitvoering nodig. Ik spreek uit ervaring.