Beste,
Ik ben op zoek naar een tweedehands V70 of XC70 uit ongeveer 2004-2006. Vanwege mijn km kan zowel diesel als benzine is redelijk om het even. Ik ben op zoek naar nuttige tips voor deze modellen voor aankoop bij of particulier of autobedrijf. Hieronder mijn wensen, waarmee jullie wellicht wat gerichter tips kunnen geven.
- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
Bij voorhand bedankt voor de tips en nuttige opmerkingen en ik hoop snel mezelf als Volvo rijder te kunnen betitelen.
Mvg Willem
Aankoopstips Volvo V70 of XC70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de 140pk benzine is de betere trekker in vergelijk tot de 170pk
Volvo for life
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik zou vwb de caravan gaan voor een diesel.
In het s60 forum staan ook aanbevelingen
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=44811
Bij een XC moet je letten op de haldex (awd systeem) en daarbij dat de banden evenveel profiel hebben anders gaat de haldex stuk en dat kost nogal
In het s60 forum staan ook aanbevelingen
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=44811
Bij een XC moet je letten op de haldex (awd systeem) en daarbij dat de banden evenveel profiel hebben anders gaat de haldex stuk en dat kost nogal
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
* Handgeschakeld = +1- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
* Vwb interieur de tijd nemen, er zijn er zat te koop die redelijk "loaded" zijn.
* Ook een 131 PK trekt met groot gemak een caravan van 1,5 ton om over een vouwwagen maar te zwijgen.
* Voor een 2003 tot 2005 moet daar echt wel iets te vinden zijn.
En tot slot: Dieseltje nemen, dat loopt monsterachtig mooi.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
Dat weet je niet goed, dit was de achilleshiel van de visco-koppeling, niet van het haldex systeem.Rippie V70 schreef: Bij een XC moet je letten op de haldex (awd systeem) en daarbij dat de banden evenveel profiel hebben anders gaat de haldex stuk en dat kost nogal
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
haldex is vanaf my 2003 (2.5T)
Zou zelf altijd voor een V70 gaan en idd, een 131pk of 126pk diesel voldoen daarbij uitstekend....
Zou zelf altijd voor een V70 gaan en idd, een 131pk of 126pk diesel voldoen daarbij uitstekend....
Volvo for life
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Met dat door jou aangegeven budget gaat dat niet lukken. Voorbeeld: Onlangs heb ik een V70 2.5 diesel gekocht. Italiaanse import, perfecte lederen bekleding, zeer net exterieur, weinig opties, uiteraard wel ECC. Bouwjaar 2000, kilometerstand 136.000. Prijs: 10.500. Uiteraard gekocht nadat ik wel in 20 verschillende auto's van 20 verschillende verkopers heb proefgereden.WLeijten schreef:Beste,
Ik ben op zoek naar een tweedehands V70 of XC70 uit ongeveer 2004-2006. Vanwege mijn km kan zowel diesel als benzine is redelijk om het even. Ik ben op zoek naar nuttige tips voor deze modellen voor aankoop bij of particulier of autobedrijf. Hieronder mijn wensen, waarmee jullie wellicht wat gerichter tips kunnen geven.
- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
Bij voorhand bedankt voor de tips en nuttige opmerkingen en ik hoop snel mezelf als Volvo rijder te kunnen betitelen.
Mvg Willem
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Het is wel mogelijk:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vtqkkwuthsu2. Het aanbod is alleen niet erg groot.
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Of een blik over de grens, niet veel goedkoper (meer) maar wel groter aanbod
http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... s/ucl.aspx
http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... s/ucl.aspx
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Klopt, is een mooie maar bijna 20.000 euro. Kijk naar het budget van TS.VolvoRob schreef:Bij BOMA staat ook een hele mooie.....
http://www.autoboma.nl/default.asp?id=7 ... ccasion=91
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.08.2011 - 22:36
Beste allen,
Ten eerste veel dank voor de vele tips. Ga eens even rustig kijken. Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??
Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??
Mvg Willem
Ten eerste veel dank voor de vele tips. Ga eens even rustig kijken. Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??
Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??
Mvg Willem
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Als er nieuw wordt gekocht wel, gebruikt kan het al uit met jouw kilometrage.
Ik heb een 126pk S60 gehad en die was zeer zuinig, 1/20 daar reed ik bijna in één ruk naar Z-Frankrijk.
Lekker ontspannend op de cruise, het is geen sprinter maar meer dan voldoende kracht voor NL gebruik.
Ik heb een 126pk S60 gehad en die was zeer zuinig, 1/20 daar reed ik bijna in één ruk naar Z-Frankrijk.
Lekker ontspannend op de cruise, het is geen sprinter maar meer dan voldoende kracht voor NL gebruik.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Dan is benzine inderdaad de betere keus lijkt me. Ik zou wel kijken naar een auto met ofwel ruim minder km's, of eentje die net de dure beurt met distributie gehad heeft.
Zelf importeren heeft op een benzineauto van rond de 10k een beperkt voordeel. Moeilijk is het niet, wel gaat er wat tijd in zitten.
Zoek je een diesel dan is het in het buitenland veel makkelijker om iets met de juiste specs en acceptabele kmstand te vinden, hier in NL zijn de diesels toch vooral ook veel-rijders.
De andere kant: als je bij de buren die ene mooie auto ziet is het werk verbonden aan importeren best te overzien
.
In de PM nog een linkje naar een aardige auto....
Groet, Marc
Zelf importeren heeft op een benzineauto van rond de 10k een beperkt voordeel. Moeilijk is het niet, wel gaat er wat tijd in zitten.
Zoek je een diesel dan is het in het buitenland veel makkelijker om iets met de juiste specs en acceptabele kmstand te vinden, hier in NL zijn de diesels toch vooral ook veel-rijders.
De andere kant: als je bij de buren die ene mooie auto ziet is het werk verbonden aan importeren best te overzien

In de PM nog een linkje naar een aardige auto....
Groet, Marc
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
15000/11*1.67=2277
15000/15*1.35=1350
verschil 2277-1350= 927
mrb benz = 864
mrb diesel= 1636
verschil 1636-864 = 772
Diesel is dus iets goedkoper en vriendelijker in onderhoud.
15000/15*1.35=1350
verschil 2277-1350= 927
mrb benz = 864
mrb diesel= 1636
verschil 1636-864 = 772
Diesel is dus iets goedkoper en vriendelijker in onderhoud.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
helemaal mee eens...
Volvo for life
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Vergeet de verzekering niet, die is voor een diesel weer hoger dan voor een benzine.Tsjemp schreef:15000/11*1.67=2277
15000/15*1.35=1350
verschil 2277-1350= 927
mrb benz = 864
mrb diesel= 1636
verschil 1636-864 = 772
Diesel is dus iets goedkoper en vriendelijker in onderhoud.