Pagina 2 van 3
Geplaatst: 31.08.2011 - 19:25
door V70D5AWD
Zo, net terug van Rica. Stage 2 erin. Het is echt een andere auto. Stiller, soepeler en trekt er lustig op los. Heb absoluut niet het idee dat ik hier de boel aan het vernaggelen ben. Uitermate vriendelijk geholpen, mn luchtfilter werd even netjes bekeken en uitgezogen. (er werd een KN filter aangeboden maar die 100 € extra had ik geen trek in) Ook aanbod om de auto op de 4WD rollerbank in wateringen even te testen. Tuning komt niet agressief over, komt mooi in en wordt pas echt voelbaar als je steviger gasgeeft. Ik ben happy ! Op de snelweg even snel ingevoegd toen een mercedes CLS 350 CDI dacht even het gat dicht te rijden met die slome volvo. Dat viel dus tegen...ehehe
Geplaatst: 31.08.2011 - 19:30
door V70 classic
V70D5AWD schreef:Zo, net terug van Rica. Stage 2 erin. Het is echt een andere auto. Stiller, soepeler en trekt er lustig op los. Heb absoluut niet het idee dat ik hier de boel aan het vernaggelen ben. Uitermate vriendelijk geholpen, mn luchtfilter werd even netjes bekeken en uitgezogen. (er werd een KN filter aangeboden maar die 100 € extra had ik geen trek in) Ook aanbod om de auto op de 4WD rollerbank in wateringen even te testen. Tuning komt niet agressief over, komt mooi in en wordt pas echt voelbaar als je steviger gasgeeft. Ik ben happy ! Op de snelweg even snel ingevoegd toen een mercedes CLS 350 CDI dacht even het gat dicht te rijden met die slome volvo. Dat viel dus tegen...ehehe
Kijk een tevreden klant.
Veel plezier met de tuning als je gevoel goed is is het de centen wel waard
Grts Ronald
Geplaatst: 31.08.2011 - 19:33
door V70D5AWD
Thanks !
Als ik die 4WD rollerbank test gedaan heb zal ik hem posten, kunnen we weer van leren.
Greetz
Geplaatst: 31.08.2011 - 20:15
door asta
Leuk berichtje, veel plezier ermee in ieder geval!
Geplaatst: 31.08.2011 - 20:26
door diesel01
Veel plezier met de auto, gaat vast goed komen.
Geplaatst: 31.08.2011 - 20:41
door BlackcurrantV70
we duimen allemaal mee dat je GT heel blijft
Geplaatst: 31.08.2011 - 21:00
door V70 classic
Ivo Philips schreef:we duimen allemaal mee dat je GT heel blijft
Ik ook, en ik duim ook voor de mijne.
Maar nu vraag ik me af.
Mocht ie stuk gaan.
Komt het dan door de tune.
Of komt het omdat het gewoon een crapy bak is.
Tenminste Bluekens hier heeft er totaal geen vertrouwen in, als je vaak b.v een paardje vervoerd.
Want een stan motort vouwt die bak al op, ik ken hier de bewijzen.
Bij aankoop xc90 geen zware kar erachter want dan..........
Grts
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:17
door ivoandriessen
Qua dichtzetten van de EGR.... Ik ga morgen de EGR dicht laten zetten na de aanblik van bijgevoegde foto.
Ik had wat "lekkage" bij de bovenste afdekkap van de motor. Dit is een afdekking van de luchtinlaat. Vreemd genoeg kwam hier een zwarte vloeistof uit die de holtes bij de inspuiters flink vervuilde.
Vandaag die kap eraf gehaald om vloeibare pakking ertussen te doen om dit lekken tegen te gaan.
Wat we toen aantroffen was erg schrikken, een ernstig dichtgekoekte inlaat. De bovenkap meteen helemaal schoongemaakt en de onderste voor zover mogelijk zonder dat er rommel in het blok viel. De oude, bijna niet meer aanwezige, pakking verwijderd en nieuwe erop gedaan.
Hopelijk nu geen rare lekkage meer, een schoon blok bovenop en hopelijk geen nieuwe aanslag meer als de EGR dichtgaat. En een beter lopende motor door de schonere lucht en meer lucht omdat die aangekoekte rommel weg is.
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:24
door sbv
heb je de inlaat slangen ook los gehad en schoongemaakt ? Ook daar kan een hele hoop zooi uit komen
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:26
door ivoandriessen
Niet vandaag, deze heb ik al eerder een paar keer uitgebaggerd. Wellicht morgen nog even als ik er tijd voor heb.
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:35
door diesel01
Wtf is dit normaal??
Ik heb ook een D5 als dit te voorkomen is door de egr klep dicht te zetten moeten we daar maar eens aan gaan denken.
Zijn er ook nog negatieve dingen te melden over het dicht zetten van de egr.
Geplaatst: 07.09.2011 - 22:40
door V70 classic
diesel01 schreef:Wtf is dit normaal??
Ik heb ook een D5 als dit te voorkomen is door de egr klep dicht te zetten moeten we daar maar eens aan gaan denken.
Zijn er ook nog negatieve dingen te melden over het dicht zetten van de egr.
Als je geen groene gedachten hebt zijn er enkel voordelen.
grts
Geplaatst: 07.09.2011 - 22:43
door sbv
we rijden een D5, dan zijn die groene gedachten al snel verdwenen

Geplaatst: 07.09.2011 - 22:46
door ivoandriessen
We hebben een roetfilter.....
Al levert dat ook wat meer op als die eraf gaat.... (net als mijn katalysator

)
Geplaatst: 07.09.2011 - 23:14
door sbv
ik ook, roken doet mijn D5 totaal niet
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:47
door Thamar
EGR dichtzetten bij auto's met roetfilters zou problemen kunnen geven, roetfilters zouden het niet zo graag hebben. Zal ook wel afhankelijk zijn van merk tot merk en model tot model.
Is wat ik horen zeggen heb...
Geplaatst: 08.09.2011 - 10:20
door ivoandriessen
Ik heb geen af fabriek roetfilter, maar een retrofit.
Denk niet dat er dan problemen ontstaan daar het roetfilter niet aanwezig is in de elektronische systemen van de auto.
Geplaatst: 08.09.2011 - 11:44
door Thijs
Bij mijn vorige 2.5D is hij minder gaan roken na het dicht zetten van de EGR, wat in mijn huidige geval zou betekenen dat het roetfilter minder zwaar belast wordt na dichtzetten EGR??
ivoandriessen, ik wil ook graag mijn inlaatspruitstuk reinigen, maar er moeten bij mij ook verstuivers losgehaald worden..
Merk je verschil in motorgedrag na het reinigen, maw is het de moeite waard?
Na het schoonmaken van de EGR en hoofdtoevoer naar het inlaatspruitstuk merkte ik eigenlijk geen verschil.. En ik heb daar toch een goede halve cm aan troep van de wanden weggehaald.
Geplaatst: 08.09.2011 - 13:04
door ivoandriessen
weet je zeker dat de inspuiters eruit moeten? heb toch niet het idee dat onze blokken zoveel verschillen.
Ik heb wel het idee dat de auto wat sneller reageert na het schoonmaken. Schoonmaken van de buizen merkte ik ook niet veel profijt, nu was het wel merkbaar.Ik vond het de moeite waard, ondanks dat ie bij mij toch open moest voor de nieuwe pakking.
Geplaatst: 08.09.2011 - 14:02
door Thijs
Sowieso moet de meest linkse verstuiver er uit. De kop is ivm de wervelklep net even anders...
Heb je hem al eens eerder schoongemaakt? Of is dit het resultaat van 378K km?
Bij mijn vorige zat er nog maar een gat met 2 cm diameter bij de ingang van het spruitstuk.. Zie verhaal "vakantieperiekelen" . Dat is met forte intakecleaner gereinigd, naar alle tevredenheid! Maar met het roetfilter bij mijn huidige auto durf ik dat niet aan.. Je zag de smurrie uit het eindstuk komen!