Mannen,
Ik wil mijn V70 D5 AWD laten tunen met een stage 2. 240PK 480Nm.
Op mijn vraag of de EGR ook dichtgezet kon worden kreeg ik als antwoord dat ze dat niet meer doen omdat dealers hebben aangegeven dat ze dat niet zo'n goed idee meer vinden. Waarom zou dat zijn ?
En men gaf aan dat de stage 2 tuning erg populair was en absoluut geen probleem voor de GT6. Met een rustige rijstijl die ik hanteer durf ik dat wel aan...
Rica en EGR dichtzetten
- diesel01
- Geartronic member
Dus jij laat 480nm los op een GT6 met een AWD systeem die bergen grip heeft.
Ik heb nu al slip in de GT ben benieuwd of het goed komt met 80nm meer..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- chris_zweden
- 3rd Gear member
EGR heeft geen zin, zodra je volgas geeft gaat die klep dicht. Tis leuk als je de cat/roetfilter weghaalt maar dan moet de software ook aangepast worden.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik zeg niets....diesel01 schreef:Dus jij laat 480nm los op een GT6 met een AWD systeem die bergen grip heeft.
Volvo for life
- V70 classic
- 3rd Gear member
Als het goed is wordt het koppel begrenst door de software.diesel01 schreef:Dus jij laat 480nm los op een GT6 met een AWD systeem die bergen grip heeft.
Mijn T6 komt daar ook een heel eind, maar in de eerste versnellingEN is het koppel begrenst.
Pas boven de hier legale snelheid kan ik over het max beschikken.
En die slip is waarschijnlijk softwarematig toegestaan.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- diesel01
- Geartronic member
Ondanks dat topic starter een rustige rijder is gebruik je toch het vermogen.
Ik ben met een geschatte 400nm nog niet te kort gekomen, het zou jammer zijn als de bak kapot gaat door iets wat je eigenlijk niet nodig bent.
Ik ben met een geschatte 400nm nog niet te kort gekomen, het zou jammer zijn als de bak kapot gaat door iets wat je eigenlijk niet nodig bent.
V90 T6 Recharge Rdesign
- V70 classic
- 3rd Gear member
Tja vroega reden we allemaal met 50 Pk dat voldeed ook.diesel01 schreef:Ondanks dat topic starter een rustige rijder is gebruik je toch het vermogen.
Tunen doe je omdat je meer wilt.
Evt. een zuinigere motor is om het tunen goed te praten bij je ega.
En ja het kan altijd stuk.
Mn zwager heeft zn GT6 ook opgevouwen met een stan D5.
En die mishandeld zn auto nooit.
Is het nu garantie?
De auto is van 2005 de meeste zeuren hier gelijk dat de garantie vervalt bij tunen, ook al zn de hokken hoogbejaard.
Ik kan je vertellen geen garantie.
TS het kan altijd stuk.
Doe wat je wil en waar je je goed bij voelt.
grts Ronald
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- diesel01
- Geartronic member
TS heeft op dit moment 185pk, toch niet bepaald onderbemeten.V70 classic schreef:Tja vroega reden we allemaal met 50 Pk dat voldeed ook.diesel01 schreef:Ondanks dat topic starter een rustige rijder is gebruik je toch het vermogen.
Tunen doe je omdat je meer wilt.
Evt. een zuinigere motor is om het tunen goed te praten bij je ega.
En ja het kan altijd stuk.
Mn zwager heeft zn GT6 ook opgevouwen met een stan D5.
En die mishandeld zn auto nooit.
Is het nu garantie?
De auto is van 2005 de meeste zeuren hier gelijk dat de garantie vervalt bij tunen, ook al zn de hokken hoogbejaard.
Ik kan je vertellen geen garantie.
TS het kan altijd stuk.
Doe wat je wil en waar je je goed bij voelt.
grts Ronald
Maar nogmaals ik betaal zijn rekening niet dus maak ik mij er ook niet druk om.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 3rd Gear member
Hmmm, ik hoor niet veel bijster enthousiaste reacties...misschien toch maar koppel wat lager laten inregelen om de boel heel te houden. Ik wil mijn schatje niet mishandelen...
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
- euerw
- 5th Gear member
denk dat je het Rica moet voorleggen
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- V70 classic
- 3rd Gear member
Tja inzake tuning zul je hier niets positiefs horen, of het moet Polestar of Heico zijn.V70D5AWD schreef:Hmmm, ik hoor niet veel bijster enthousiaste reacties...misschien toch maar koppel wat lager laten inregelen om de boel heel te houden. Ik wil mijn schatje niet mishandelen...
Krijg je weinig of niets voor veel.
Maar dan verdiend de dealert eraan en die posten hier ook.
Laat ik mijn ervaringen met de GT en jou openings post eens uiteen zetten.
Als u echt zo en rustige rijder bent zou ik hem niet tunen.
Reden is de Girl Tronic.
Zo Volvo met het vrachtverkeer voorop loopt met de automaat zo hopeloos is het met de personen auto's.
Ik kan me niet indenken dat er iemand op deze aardkloot rond loopt die in een cafe zegt, ik heb die bak ontworpen.
Deze bak kan gewoon geen koppel aan.
Dus wat doet volvo in plaats van iets goed kopen, we laten de omvormer wat slippen en halen de turbodruk omlaag.
Wat krijg je dan als je je auto vermogen geeft.
We halen de turbo druk in 1,2 en 3 weg.
Betekekent dat je pas boven de 130 echt het extra vermogen voelt.
En u was een rustige rijder, dus je betaald voor niets.
Overgens kan je met een paar centen dit probleem ook weer tackelen maar daar hadden we het niet over.
Want dan moet je je bak laten aanpassen.
Wat ik wel wil meegeven waarom Ricca.
Deze staan erom bekent dat ze slecht kunnen omgaan met automaten.
En dat ze een brute software hebben waar het vemogen er argresief inkomt, en daar kon die bak net niet tegen.
Bel eens wat rond en vraag hoe ze met de automaat omgaan.
Maak dan je keuze wel of niet.
Ik heb het wel gedaan en we gaan voor stage 2.
Als bij mij die bak ervanonder valt gaat ie naar iemand die er nog wel iets van kan maken.
SK 6
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- euerw
- 5th Gear member
V70 classic,
ben net van een s60gt 130pk naar een xc 60 gegaan , betreft de s60 die ik had was ook via Rica van 130pk ver boven de 200pk gezet en heb hier alleen plezier van gehad zonder ooit problemen met de GT te hebben gehad, en zeer veel gebruik gemaakt van het giga vermogen wat voorhanden was, dus snap het probleem niet hoor!
tzt zal de xc60 ook naar Rica gaan, zeg er wel bij dat het koppel van 420Nm ook nu al leuk is alleen boven de 140km is het gauw minder
ben net van een s60gt 130pk naar een xc 60 gegaan , betreft de s60 die ik had was ook via Rica van 130pk ver boven de 200pk gezet en heb hier alleen plezier van gehad zonder ooit problemen met de GT te hebben gehad, en zeer veel gebruik gemaakt van het giga vermogen wat voorhanden was, dus snap het probleem niet hoor!
tzt zal de xc60 ook naar Rica gaan, zeg er wel bij dat het koppel van 420Nm ook nu al leuk is alleen boven de 140km is het gauw minder
-
- 5th Gear member
Antwoord op je vraag:V70D5AWD schreef:Mannen,
Ik wil mijn V70 D5 AWD laten tunen met een stage 2. 240PK 480Nm.
Op mijn vraag of de EGR ook dichtgezet kon worden kreeg ik als antwoord dat ze dat niet meer doen omdat dealers hebben aangegeven dat ze dat niet zo'n goed idee meer vinden. Waarom zou dat zijn ?
En men gaf aan dat de stage 2 tuning erg populair was en absoluut geen probleem voor de GT6. Met een rustige rijstijl die ik hanteer durf ik dat wel aan...
Ik denk dat een stukje uitstoot een van de redenen zal zijn voor het niet meer afsluiten van de EGR.
Offtopic:
Vraag jezelf alleen eerst eens af waarom jij je auto wil laten tunen, ik denk dat daar een deel van je antwoord ligt.
Over die Nm die je loslaat op die bak vraag ik mij ook af waarom er zo zenuwachtig over gedaan word???
Als je de website er van de huistuner Polestar bij pakt waar Volvo overigens zelf mee adverteert en achterstaat dan zie je dat die tot 460 Nm gaan en dat alles alleen maar een software aanpassing is.
Dat beetje extra zal de GT zwaarder belasten maar ik durf er een weddenschap op te zetten dat Volvo echt geen tuning zal aanbieden als er op die 460Nm ook niet nog een marge van toepassing is.
Ik zou dat risico als bedrijf niet aandurven om tegen de limiet iets op zo'n grote schaal te gaan aanbieden, laat staan Volvo die zijn naam op veiligheid hoog wil houden.
Wordt er ooit wel eens gekeken naar de rijstijl van een GT berijder als een bak in elkaar draait, je kan met een beroerde rijstijl namelijk net zoveel schade aanrichten als een op zijn teentjes draaiende GT/Motor.
Al met al, als jij meer pit in je auto wil hebben en je wil ook nog de garantie van Volvo hebben dat het goed zit dan ga je voor Polestar, geloof je dat er meer bedrijven zijn die een goed product leveren dan zou je die mee kunnen nemen in je overweging.
Ik wens je in ieder geval veel rijplezier toe met deze geweldige wagen wat je keuze ook mag gaan worden.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 3rd Gear member
@asta, ik denk dat dit idd de belangrijkste reden is. Wellicht ook wat foutmeldingen door deze aanpassing. Ik denk dat ik het toch maar niet doe dan. Dan maar eens in de zoveel tijd reinigen of desnoods vervangen. Ik heb ervaringen met een XC70D5 GT5 uit 2004 en die was ook behoorlijk getuned door Rica. Ging echt als de brandweer en het was een lease-auto die ik zwaar heb mishandeld. Bleef gewoon 160000 km heel. En die GT5 was helemaal geen knappe bak. Hij liep ook veel mooier, dus als het goed klinkt kan het nooit verkeerd zijn. Als ik nou zeg dat ik met name power wil tussen de 80-160 dan krijgt die bak het toch niet zo enorm voor zn kiezen ? Misschien maar de 226 pk, 450 NM upgrade ?
V60PIH MY2014
- V70 classic
- 3rd Gear member
Het probleem is wazig schakelen.euerw schreef:V70 classic,
Dat ie bij normaal gebruik al regelmatig de geest geeft.
Teninste de dealert hier adviseerd geen zware aanhangers ed dus het zal wel een structureel probleem zijn.
Verder dat ie hopeloos verouderd is.
Verder is ie wel ok.
De rest van de auto ook overgens.
ps waar zat dat giga vermogen?
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- euerw
- 5th Gear member
vanaf 140km ging ie gewoon door tot ruim over de 200km dat is nu wel ander, gewoon minder vermogen waar je het voorheen wel had
- chris_zweden
- 3rd Gear member
GT is geen slappe bak hoor, en waarom kan de GT weinig koppel aan? Waar baseer je dat op? Alsof de bakken van andere merken zo goed zijn? Ik noem een multitronic (over koppel gesproken, die gaat al stuk als de auto een aanhangwagen ziet) of de DSG bakken die meer problemen dan plezier geven. Ja de GT is oud, ja de GT is traag maar de GT is sterk zat. Ze trekken niet voor niets zware paarden trailers en ik heb zelfs eens een xc90 automaat een caravan van +-10 meter zien trekkenV70 classic schreef:Tja inzake tuning zul je hier niets positiefs horen, of het moet Polestar of Heico zijn.V70D5AWD schreef:Hmmm, ik hoor niet veel bijster enthousiaste reacties...misschien toch maar koppel wat lager laten inregelen om de boel heel te houden. Ik wil mijn schatje niet mishandelen...
Krijg je weinig of niets voor veel.
Maar dan verdiend de dealer eraan en die posten hier ook.
Laat ik mijn ervaringen met de GT en jou openings post eens uiteen zetten.
Als u echt zo en rustige rijder bent zou ik hem niet tunen.
Reden is de Girl Tronic.
Zo Volvo met het vrachtverkeer voorop loopt met de automaat zo hopeloos is het met de personen auto's.
Ik kan me niet indenken dat er iemand op deze aardkloot rond loopt die in een cafe zegt, ik heb die bak ontworpen.
Deze bak kan gewoon geen koppel aan.
Dus wat doet volvo in plaats van iets goed kopen, we laten de omvormer wat slippen en halen de turbodruk omlaag.
Wat krijg je dan als je je auto vermogen geeft.
We halen de turbo druk in 1,2 en 3 weg.
Betekekent dat je pas boven de 130 echt het extra vermogen voelt.
En u was een rustige rijder, dus je betaald voor niets.
Overgens kan je met een paar centen dit probleem ook weer tackelen maar daar hadden we het niet over.
Want dan moet je je bak laten aanpassen.
Wat ik wel wil meegeven waarom Ricca.
Deze staan erom bekent dat ze slecht kunnen omgaan met automaten.
En dat ze een brute software hebben waar het vemogen er argresief inkomt, en daar kon die bak net niet tegen.
Bel eens wat rond en vraag hoe ze met de automaat omgaan.
Maak dan je keuze wel of niet.
Ik heb het wel gedaan en we gaan voor stage 2.
Als bij mij die bak ervanonder valt gaat ie naar iemand die er nog wel iets van kan maken.
SK 6
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
Rica stage2
Rica stage2
- V70 classic
- 3rd Gear member
Kijk nu lijkt het of ik mijn auto volledig afbrand.euerw schreef:vanaf 140km ging ie gewoon door tot ruim over de 200km dat is nu wel ander, gewoon minder vermogen waar je het voorheen wel had
Een auto met GT zal nooit geen beul worden.
Hij rijdt gewoon fijn alleen die bak is ruk.
Bij mij. Komt ie eigenlijk pas bij een 150 om dan in 1 teug naar de 250 te gaan de laatste 10 duurt wat langer.
De 6 is overdrive merk ik wel
Waardes zijn trouwens van GPS en nee niet in NL gemeten.
Die auto's om te rijden niet om te poetsen
Ps mijn fretten zijn blauw is dat garantie want ik kocht ze blank RVS :evil:
Grts
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- sbv
- 6th Gear member
Ik heb in mijn V70 die tuning zitten van volgens Rica 240 pk en 480 nm. Nu denk ik dat het in de praktijk wel een stuk minder is. Mocht de bak stuk gaan, dan is het ten gevolge van mijn eigen misbruik en zal ik ook mijn verlies pakken en niet mopperen over de kosten.
Mijn ervaring met ca 60000 km gechipped zijn, de motor loopt wat rustiger en een stuk soepeler, verbruik zelfde gebleven of wat hoger door wat stevigere rijstijl
Mijn ervaring met ca 60000 km gechipped zijn, de motor loopt wat rustiger en een stuk soepeler, verbruik zelfde gebleven of wat hoger door wat stevigere rijstijl
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue