Pagina 2 van 3
Geplaatst: 04.09.2011 - 00:25
door sbv
Onze onze beide Volvo's zit enkel origineel remmen spul en tot op heden nog nergens last van
Geplaatst: 04.09.2011 - 11:21
door elianmars
Ik heb op mijn vorige wagen (V70 classic) origineel Volvo gemonteerd en ook op mijn huidige wagen ligt origineel Volvo. Nog nooit een kromme schijf gehad.
Geplaatst: 05.09.2011 - 09:06
door Maus-met-Volvo
Iroll schreef:Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,
Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.
Inderdaad, ATE, klinkt hetzelfde, daar zat 'm de fout...

Geplaatst: 08.09.2011 - 21:23
door Swedishsteel4life
elianmars schreef:Ik heb op mijn vorige wagen (V70 classic) origineel Volvo gemonteerd en ook op mijn huidige wagen ligt origineel Volvo. Nog nooit een kromme schijf gehad.
Idem op mijn tdi en mijn huidige benzine,
Heb echt een enorme hekel aan trillen en piepen, heb me Bosch laten aanpraten, maar heb er na 2 weken gewoon weer origineel laten opzetten.
Geplaatst: 10.09.2011 - 16:47
door rvo033467
Bij mijn vorige auto ook altijd met Bosch schijven en blokken gereden
en dit ging prima en zonder piepen.
Geplaatst: 20.09.2011 - 12:45
door xc-men
Maus-met-Volvo schreef:Iroll schreef:Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,
Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.
Inderdaad, ATE, klinkt hetzelfde, daar zat 'm de fout...

Niet helemaal waar dat ATE het originele merk is: Ik kom net van de Banden boer vandaan om vier nieuwe banden te plaatsen en heb ik even naar de Remschijven kunnen kijken. Alle schijven die op onze Volvo XC70 zitten komen uit Spanje??? Merk VOLVO met klein letters Galfer er op, zegt de monteur tegen me dat Galfer uit Spanje komt en alle rembloken voor Volvo en andere grote automerken maakt.
http://www.galfer.es/asp/catalogo_ficha ... _cataleg=C
Geplaatst: 20.09.2011 - 12:59
door 945i
Pfloei, ben blij dat ik geen Spaanse Volvo heb zeg!

Geplaatst: 20.09.2011 - 13:07
door DawnBlueED
Diverse merken lijken ook onderling aan elkaar te leveren............
Ik heb verleden week een koppeling gemonteerd op de D24TIC, deze koppeling had ik vanuit Duitsland laten komen, merk NK. (onderdeel van Scandinavian Break Systems)
Enkele dagen na de bestelling word een keurige doos met full color bedrukking van het merk NK thuis bezorgt, binnenin de doos zat echter een koppeling van het merk Sachs.
Bestel je direct de Sachs koppeling dan ontvang je dezelfde koppeling maar kost deze ongeveer het dubbele.
Geplaatst: 04.10.2011 - 10:34
door iwilly
Ik heb onlangs bij Toncar in Berkel en Rodenrijs mijn remschijven en blokken laten vervangen, sindsdien meer dan 5x terug geweest, en alleen maar problemen mee gehad. Of het aan de Bosch remblokken ligt of aan Toncar....ik vrees het laatste. Ik kan hier een heel verhaal schrijven maar laat ik dat maar niet doen. Feit is dat ik zeer ontevreden ben, en tevens 1300 euro armer. (ook 2 nieuwe banden nodig gehad)
Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.
O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
Geplaatst: 04.10.2011 - 13:26
door Ramon&Ramon
1300 euro voor schijven en twee banden?
Geplaatst: 04.10.2011 - 15:00
door gsx750r
Wat ik zeker niet wil beweren is dat de verhalen over piepende, krakende, trillende remmen enz. uit de lucht gegrepen zijn. Maar misschien dat jullie je dit plaatje nog kunnen herinneren uit de topic over
Volvo naar Geely o.i.d.
waarmee ik aangaf dat echt niet alle onderdelen uit Zweden komen maar dat slechts bij de eindcontrole wordt vastgesteld of een product aan de gestelde eisen voldoet. Niet de naam van de fabrikant en/of het land van herkomst is/zijn bepalend.
In deze discussie zie je in feite weer hetzelfde. 'Origineel', wat dat ook zijn mag, is zaligmakend en after-market deugt in principe niet.
Nou dan heb ik een verrassing want kijk eens wat er op het originele doosje en de remblokken staat voor onze S40:
OEM ? 'After-market"? Zeg het maar. Feit is dat de Deense fabrikant
Roulunds Braking heet en deel uitmaakt van
MAT Holdings Incorporated. 'Deense' remblokken gemaakt in India door een firma die o.a. van zichzelf zegt: ".....
MAT Holdings, Inc. is a proven low-cost producer....."
Kortom, staar je niet blind op 'originele onderdelen' en heb vooral niet de illusie dat een autofabrikant tot in lengte van dagen zijn onderdelen van een en dezelfde fabrikant zal betrekken.
Misschien gaat straks mijn S40 wel enorm piepen en trillen omdat de 'originele Volvo remblokken' uit India niet samenwerken met de OEM Até remschijven die ik heb !
Rob
Geplaatst: 04.10.2011 - 15:43
door Ramon&Ramon
De onderdelen zijn meestal gewoon goed,maar de montage laat te wensen over,dat is vaak het probleem,ze rommelen maar wat raak.
Geplaatst: 04.10.2011 - 15:57
door 945i
+1
Geplaatst: 04.10.2011 - 18:00
door Iroll
Of ze zetten een stagiair aan de "simpele"klusjes zoals remblokken en schijven vervangen. Die wil per slot van rekening ook wat te doen hebben terwijl het toezicht er vaak bij inschiet.
Geplaatst: 04.10.2011 - 21:14
door iwilly
Of ze zetten een stagiair aan de "simpele"klusjes zoals remblokken en schijven vervangen. Die wil per slot van rekening ook wat te doen hebben terwijl het toezicht er vaak bij inschiet.
De onderdelen zijn meestal gewoon goed,maar de montage laat te wensen over,dat is vaak het probleem,ze rommelen maar wat raak.
Ik denk dat dit het is.
Geplaatst: 05.10.2011 - 21:21
door elianmars
iwilly schreef:Ik heb onlangs bij Toncar in Berkel en Rodenrijs mijn remschijven en blokken laten vervangen, sindsdien meer dan 5x terug geweest, en alleen maar problemen mee gehad. Of het aan de Bosch remblokken ligt of aan Toncar....ik vrees het laatste. Ik kan hier een heel verhaal schrijven maar laat ik dat maar niet doen. Feit is dat ik zeer ontevreden ben, en tevens 1300 euro armer. (ook 2 nieuwe banden nodig gehad)
Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.
O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
Sorry? 1300 euro??
Dan ben ik benieuwd hoe lang ze met die remmen bezig zijn geweest en wat voor banden er gemonteerd zijn :shock:
Geplaatst: 05.10.2011 - 21:43
door iwilly
@elianmars.
2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
Geplaatst: 05.10.2011 - 23:30
door Ramon&Ramon
iwilly schreef:@elianmars.
2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
Dan heb je iets teveel betaald.
Geplaatst: 05.10.2011 - 23:31
door Ramon&Ramon
Waar zit die 5 uur werk in vraag ik me af.
Geplaatst: 06.10.2011 - 08:49
door sbv
zelfs als niet monteur redt ik dat in minder dan de helft