Remschijven origineel Volvo of net zo goed Bosch?

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Ik ben een beetje huiverig voor after market. Tot nu toe heb ik enkel originele Volvo delen gemonteerd. Is er inderdaad kwaliteitsverschil of kan ik dezelfde kwaliteit krijgen voor minder geld via een goed after market-adres (Bosch)? Vooral bij remschijven kan er natuurlijk vanalles mis gaan, vooral onbalans.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bosch is prima, geen kwaliteitsverschil met de originele. Anders even naar ATE kijken, dat is de originele fabrikant van de Volvo schijven. Maar dan goedkoper omdat er geen Volvo opstaat.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bosch prima? Ik zou dat na het lezen van dit topic niet meer durven stellen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Oceanracer schreef:Bosch prima? Ik zou dat na het lezen van dit topic niet meer durven stellen.
Dat is nu wat ik bedoel ... Het blijft moeilijk om de informatie die her en der is op te duiken, op zijn waarde te kunnen schatten. Trouwens, onoriginele blokken begin ik helemaal niet aan, zijn vaak te hard.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Persoonlijk zou ik voor het prijsverschil niet het risico willen lopen dat bij iedere remming er een luide piep vanonder mijn auto komt. Maar dit is een persoonlijke overweging. Daar is zo'n forum dan ook goed voor. Leden melden hun ervaringen, zodat je vervolgens zelf een keuze beter kunt overwegen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41080
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

In mijn 245 zijn niet-Volvo schijven gemonteerd door de vorige eigenaar. Die piepen.
Bij de volgende beurt gaat er origineel onder. Ik weet het zeker.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Oceanracer schreef:Persoonlijk zou ik voor het prijsverschil niet het risico willen lopen dat bij iedere remming er een luide piep vanonder mijn auto komt. Maar dit is een persoonlijke overweging. Daar is zo'n forum dan ook goed voor. Leden melden hun ervaringen, zodat je vervolgens zelf een keuze beter kunt overwegen.
Helemaal mee eens, maar je ziet hier nu ook dat er ook goede ervaringen met aftermarketproducten opduiken, maar je hebt gelijk: is het prijsverschil groot genoeg om een risico te lopen? Want een risico blijft het m.i. gewoon met after market. Trouwens, ook Bosch maakt natuurlijk zelf geen remschijven ...
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Eigenlijk zijn er maar 2 toonaangevende merken: ATE en Girling.
Van beide merken heeft Volvo de schijven betrokken.
En die dingen zijn gewoon altijd goed.

Die schijven kun je dus bij elke onderdelenzaak kopen.

Als je remmen gaan piepen, ligt dat trouwens hoogstwaarschijnlijk eerder aan de manier van monteren van de remblokken dan aan de remschijf zelf. Als de monteur vergeet de blokken aan de achterkant in te vetten óf aan de voorzijde een beetje bij te slijpen óf het antitrilplaatje vergeet, gaan ze piepen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Oceanracer schreef:Bosch prima? Ik zou dat na het lezen van dit topic niet meer durven stellen.
Dat topic ging over Bosch blokken op niet Bosch remschijven, en dat kan piepen veroorzaken. Dat werd ook al aangehaald in het topic. Het beste is om blokken en schijven op elkaar aftestemmen. Bovendien kan dat piepen ook nog een andere oorzaak hebben. Bijv. te hard remmen met nieuwe blokken eronder zodat ze verglaasd zijn. Dan kunnen ATE blokken ook gaan piepen. Ik heb iig nog nooit problemen met Bosch gehad, die bevielen altijd prima. Een piep topic wil nog niet zeggen dat Bosch niet deugt!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik stel ook niet dat ze niet deugen, echter alleen dat de kans op piepen groter kan zijn dan bij origineel. Eerste 1000 km rustig remmen is inderdaad noodzakelijk als je lang plezier van je nieuwe blokken/remmen wilt hebben. Ook bij de originele set.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bosch prima? Ik zou dat na het lezen van dit topic niet meer durven stellen.
Ik stel ook niet dat ze niet deugen, echter alleen dat de kans op piepen groter kan zijn dan bij origineel.

Ik maakte anders uit je 1e reactie wel op dat Bosch niet deugd volgens jou. Jij zet een vraagteken bij Bosch ik niet.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Whahaha, het is maar hoe je het leest. Ik stel, na het lezen van het topic, niet dat Bosch prima is. Jij stelt zonder voorbehoud dat Bosch prima is. Daar zit het verschil.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Bosch is ook prima. :razz:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Als je alles waar Bosch een zegje over heeft uit de Volvo haalt dan doet de auto niet veel meer.
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan, scheelt volgens mij in prijs en is dus gewoon de blok / schijf zonder Volvo doosje. En aangezien je niet met het doosje remt...
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dan zal wel kloppen! :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

vraag eerst de prijzen eens op, misschien zijn de verschillen kleiner dan wordt aangenomen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,
Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Er zijn inderdaad wat minder goede kwaliteit schijven,maar Bosch schijven zijn in het algemeen goed.
Het piepen of trillen na het vervangen van de schijven en blokken ligt meestal
aan een montagefout,niet goed schoonmaken,gangbaar maken enz.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
wim
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 31.12.2004 - 00:34

Volvo 850 T-5R

Brembo sportmax met ferodo 2500 blokken na een aantal maanden. krom.

Orgineel volvo schijven na 2 maand krom.

Dure troep gekoch CFT remschijven met remblokken na een paar maand krom en remmen vanaf 100 kmh een drama en wat maken die dingen een herry.
Een jaar mee rond gereden en toen een scheur in de schijf.

Nu het beste tot nu toe, bosch remschijven 302 mm met orginele volvo remblokken en dit remt heerlijk.

Onder mijn volvo 740 turbo reeds een jaar geleden bosch remschijven met ate blokken en remt nog steeds trillingsvrij.

Weet niet waar bosch gemaakt word maar momenteel mijn eerste keuze.

gr wim
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”