Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13.09.2011 - 10:13
door Brambo67
edraket schreef:Inderdaad goed werk. Maar ik heb juist de zekering van dat pompje los gehaald omdat ik het reservoir bleef bijvullen. En bovendien vindt ik zo'n plens sop over de motorkap ook niet altijd wenselijk.
Ik was idd ook even vergeten hoe zo'n smeerbende het nu wordt. Ik heb het eigenlijk gemaakt omdat niemand mij heeft kunnen vertellen of het nu wel of geen APK-afkeur kan betekenen. Bovendien wil ik dingen die stuk gaan weer repareren. Ik vind de koplampwissertjes nog steeds het beste werken. Misschien wordt het tijd om weer een setje koplampwissertjes te kopen met een V70R daaraan vast :lol:

Geplaatst: 13.09.2011 - 10:29
door 945i
Hoe vaak sproei je raam/lampen dan?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?

Geplaatst: 13.09.2011 - 10:49
door Brambo67
945i schreef:Hoe vaak sproei je raam/lampen dan?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?
Ik gebruik m'n ruitensproeier veel vaker, zeker nu met die insectensmeerbende. Eerlijk gezegd heb ik oo grote twijfel over het nut van die dingen. Met die wissertjes zag je echt duidelijk dat de koplamp schoner werd.

Geplaatst: 13.09.2011 - 10:53
door Oceanracer
Ik zou niet langer willen afzien met die hogedrukspuitjes van niks. Kopen die R, en rap een beetje! :lol:

Geplaatst: 13.09.2011 - 10:57
door 945i
Ja, met een spons krijg je een auto ook schoner als alleen een hogedrukspuit...

Maar beter iets dan niets. Kijk maar eens wat een verschil het lichtbeeld geeft met een vuil en een schoon koplampglas, veel strakker en minder strooilicht.

De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets.. ;)

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:06
door Brambo67
945i schreef:Ja, met een spons krijg je een auto ook schoner als alleen een hogedrukspuit...

Maar beter iets dan niets. Kijk maar eens wat een verschil het lichtbeeld geeft met een vuil en een schoon koplampglas, veel strakker en minder strooilicht.

De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets.. ;)
Want?....

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:10
door diesel01
Brambo67 schreef:
945i schreef:Hoe vaak sproei je raam/lampen dan?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?
Ik gebruik m'n ruitensproeier veel vaker, zeker nu met die insectensmeerbende. Eerlijk gezegd heb ik oo grote twijfel over het nut van die dingen. Met die wissertjes zag je echt duidelijk dat de koplamp schoner werd.
Voor de ramen sproei ik een paar keer kort de koplampen worden dan niet meegenomen.
Op de snelweg bij hogere snelheid neem ik de koplampen ook mee, bumperklevers hebben dan voor gratis en niets de voorruit ook schoon.

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:14
door 945i
Brambo67 schreef:
945i schreef:
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets.. ;)
Want?....
Bedenk eens wat. :-k

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:19
door Brambo67
945i schreef:
Brambo67 schreef:
945i schreef:
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets.. ;)
Want?....
Bedenk eens wat. :-k
€€€€€€€€??

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:23
door 945i
Dat waarschijnlijk ook ja, maar dat kunststof kan een stuk beter tegen steentjes dan glas, en het is lichter ook. En aangezien er geen 'ribbels' meer inzitten, kan dat prima. ;)

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:26
door Brambo67
945i schreef:Dat waarschijnlijk ook ja, maar dat kunststof kan een stuk beter tegen steentjes dan glas, en het is lichter ook. En aangezien er geen 'ribbels' meer inzitten, kan dat prima. ;)
Kan me idd herinneren dat bij mijn Classic wel eens zo'n glas is gesneuveld. Zoals ik net al schreef; wordt echt tijd voor koplampwissertjes met een R d'r aan vast. Weet alleen niet of dit overtuigend genoeg is voor mijn betere helft.... :?

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:30
door 945i
Het risico op een kapot koplampglas vind ik een hele legitieme reden! weet je wel hoe gevaarlijk dat is?! :D

Geplaatst: 13.09.2011 - 11:42
door Oceanracer
Gevaarlijke inhaalacties behoren dan ook tot het verleden! Nooit meer het risico dat een inhaalactie langer duurt dan verwacht. En 4WD is bovendien veel veiliger, vooral nu de winter weer voor de deur staat! Echt, daar vallen die koplampwissers bij in het niet!

Eeehh, zoiets? :lol:

Geplaatst: 13.09.2011 - 12:46
door Brambo67
Ga dooor, ga door...ik voel mijn krachten groeien; wie weet...

Geplaatst: 13.09.2011 - 12:50
door Oceanracer
Poei... Mankeert er wellicht iets aan de huidige auto? Moeten de banden binnenkort worden vervangen? Of de distributieriem, dat is ook een goede reden! Remmen rondom, nog allemaal als nieuw? Loopt de km-stand al tegen een bepaalde psychische grens aan? Om maar even een paar dingen te noemen...

Geplaatst: 13.09.2011 - 12:58
door Brambo67
:lol: :lol: :lol:
Oceanracer schreef:Poei... Mankeert er wellicht iets aan de huidige auto? Moeten de banden binnenkort worden vervangen? Of de distributieriem, dat is ook een goede reden! Remmen rondom, nog allemaal als nieuw? Loopt de km-stand al tegen een bepaalde psychische grens aan? Om maar even een paar dingen te noemen...

Geplaatst: 13.09.2011 - 13:05
door Oceanracer
Jaja, ik heb in het verleden aardig wat ervaring opgedaan in het smoezen (vooral voor mijzelf) verzinnen om toch maar weer eens voor een andere auto te moeten kijken. Wat een geldverspilling!

M'n huidige Volvo heb ik nu sinds 2005 en daar schaam ik me helemaal niet voor. Wat er aan mankeert, laat ik verhelpen of doe ik zelf (een klein beetje) m.b.v. het forum. De vorige lesauto is vorig jaar na 7 jaar trouwe dienst vervangen. En mijn vriendin heeft haar eerste autootje (Lupo) ook al weer 2.5 jaar.

Je moet bij mij écht met een goede reden komen om een auto te vervangen, want alle smoezen heb ik zelf al minstens twee keer gebruikt. :D

Geplaatst: 13.09.2011 - 15:17
door edraket
Oceanracer schreef:Jaja, ik heb in het verleden aardig wat ervaring opgedaan in het smoezen (vooral voor mijzelf) verzinnen om toch maar weer eens voor een andere auto te moeten kijken. Wat een geldverspilling!

M'n huidige Volvo heb ik nu sinds 2005 en daar schaam ik me helemaal niet voor. Wat er aan mankeert, laat ik verhelpen of doe ik zelf (een klein beetje) m.b.v. het forum. De vorige lesauto is vorig jaar na 7 jaar trouwe dienst vervangen. En mijn vriendin heeft haar eerste autootje (Lupo) ook al weer 2.5 jaar.

Je moet bij mij écht met een goede reden komen om een auto te vervangen, want alle smoezen heb ik zelf al minstens twee keer gebruikt. :D
De wijsheid komt met de jaren. Je weet dat het veel geld kost en toch doe je hem er tegen beter weten weer na drie jaar uit. Deze mag van mij wat langer blijven. Maar dan moet hij het wel goed blijven doen, en geen irritante eigenschappen gaan ontwikkelen (rammelen, trillen enz), en niet achteruit gaan kwa carosserie, en wat kosten betreft binnen de perken blijven en niet te vaak stuk gaan en bij mij nog wel het goede gevoel geven en.... Ben nu al benieuwd hoelang hij blijft :wink:

Ben overigens stikjaloers op mensen die een auto helemaal op kunnen rijden!

Geplaatst: 13.09.2011 - 20:08
door Oceanracer
Ik denk dat het een kwestie is van oefenen... :-)

Geplaatst: 19.09.2011 - 19:48
door elianmars
Ik kwam er vandaag achter dat bij mijn wagen de koplampsproeiers het niet deden.
Er kwam, net zoals bij Brambo, wel water naar beneden op de hoeken van de bumper, maar dat bleek het water van de ruitensproeiers te zijn. Dat wordt helemaal naar voren geleid, blijkbaar.

Ik heb de bumper er af gehaald (voor de zesde keer in anderhalve week tijd.....) en het motortje uit het reservoir gehaald.
Getest op een accu, maar het motortje deed niks.

Omdat ik geen nieuw motortje voorhanden had, heb ik gekeken of het misschien te repareren is. Omdat het plastic huis gegoten is, kan het niet geopend worden.
Althans, op een normale manier. Ik heb de ijzerzaag gepakt en de boel open gezaagd O:)

En toen kreeg ik dit te zien:

Afbeelding

Tja, niet zo vreemd dat het motortje niet draait....

Ik heb het motortje zowaar weer gangbaar gekregen. Geen idee voor hoelang het werkt. Als het er weer mee stopt, haal ik wel een nieuwe.

Het is in ieder geval duidelijk dat het binnenwerk niet tegen vocht kan. Erg vreemd dat er juist een "standaard" gaatje in de behuizing zit, aangezien daardoor vocht naar binnen gaat :-k

Toen ik de boel ging testen, werkte het gelijk. Toen ik nog een keer probeerde, gebeurde er weer niks. Ik dacht dat het motortje alsnog de geest had gegeven, dus een losse accu erbij gepakt en die aangesloten op het motortje. Dat werkte dus gewoon.
Ik wist wel dat de koplampsproeiers niet elke keer gelijk werken met de ruitensproeiers, maar ik dacht dat dat om de 5 keer sproeien was. Blijkbaar moet je nog vaker de ruiten sproeien voordat de koplampsproeiers werken.

Het viel me wel op dat het reservoir zeer snel leeg raakt als de koplampsproeiers in werking worden gesteld :shock: