volvo 960 1995

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Broabander schreef:Bij mij was het volgens mij sleutel 19 om los te draaien,


Ja dat zei Piet22 al.
Groeten van Frans.
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Excusez-mois, maar ik begon waarschijnlijk tegelijkertijd met typen toen hij zijn bericht plaatste ;-)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

v700r schreef:
Broabander schreef:Bij mij was het volgens mij sleutel 19 om los te draaien,


Ja dat zei Piet22 al.
Lekker belangrijk!
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Auto loopt weer als nieuw.
Sensor is vervangen, en foutcodes gereset.

Bedankt voor de hulp!
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21386
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat zijn berichten die een mens goed doen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
bodejodel
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 21.03.2007 - 11:09

...en niet verkopen he!
Jeroen
1992 965 Prestige. 270.000 km and counting!
Afbeelding
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Nu precies 2 jaar later, andere Volvo 960, zelfde soort symptomen, tenminste, het slechte starten dan.
Hij start vooral koud wat slechter, duurt wat langer eer hij aanslaat.
Warm, maar dan ook echt pas net uitgezet, gaat ie wel snel aan, kwartier staan laten resulteert al in een langer starten.
Verder wil ie wel eens afslaan, en heb ik het idee dat hij er het gas een beetje ophoud bij lange rechte stukken, cruise-control gevoel, zonder dat ie op de cruise control staat.
Af en toe wil ie ook stationair niet meer hoog genoeg draaien, en valt ie bij remmen voor een stoplicht wel eens uit.
Kleine dingen die ik toen ook gehad heb.

Nu is mijn vraag enkel, is er iets anders aan die sensor, voor een automaat op lpg?
Vast niet, maar ik vraag het liever ff.
Ik zal morgen eens uitlezen om te zien wat het kastje dit keer zegt, maar de symptomen zijn lang niet zo erg als ze bij de vorige 960 waren.
Fijn dat in dit topic nog de afbeeldingen staan, en bestelnummer.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Begin eerst maar met uitlezen idd. Als een vroege uit 1995 hebt kan je hem nog zelf uitlezen een latere uit 1995 niet meer en heeft een ODB stekker die eigenlijk enkel de dealer kan uit lezen.

Het kan ook nog de lmm zijn.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Hij is van oktober 94, een van de eerste 960(II)'s.
Iets dat ik met de lmm kan doen om die uit te sluiten? Of ga ik dat vanzelf tegenkomen met uitlezen?
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

2-3-3 Not applicable NA NA Idle control outside range Idle speed control

Deze code krijg ik uitgelezen, is de enige die er in zit.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Zat een aardige scheur in de zwarte slang, onder een klem, dit wilde ik dichtsmelten maar het rubber laat zich niet lijmen hiermee. Mooie goeie isolatie-tape eromheen en de klem weer erop deed de truc, dus nu eens benieuwd hoe hij loopt.
Starten is er niet beter op geworden.
Mocht ik verder aan de haal gaan met de temp-sensor kom ik er nog wel eens op terug in dit topic, maar anders zal ik een nieuw topic beginnen zodra het over andere dingen gaat.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Misschien lekken je LPG injectoren wat na waardoor de motor verzuipt en je even door moet starten.

Kan je uitproberen door een keer een ritje op benzine te maken en kijken of het probleem dan weg is.

Piet
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Als je g3 hebt dan duurt het starten altijd wat langer omdat je altijd op benzine start en dus je leidingen opnieuw gevuld worden.

Moet je eens proberen om het laatste stukje op benzine te rijden en kijken of hij dan na een tijdje wel goed start.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Met rijden op enkel benzine start hij goed.. warm, koud, lauw, allemaal prima.
Ik heb geen G3 op het kenteken staan, maar hij start inderdaad altijd op benzine, tenminste, het lampje knippert groen zodra hij net gestart is, en brand dan na laten we zeggen een minuut of 2 continue groen.
Kan best zijn dat het systeem aan de G3 eisen voldoet, maar ik heb het niet op kenteken staan, en betaal ook gewoon de volle pond belasting.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Dan heb je idd een G3 systeem er in zetten. Rij eens langs een LPG boer. Die kan je wel vertellen of dit systeem ook op kenteken op G3 te zetten is. Scheeld je een hoop belasting.

Maar dat hij na een stuk op LPG wat moeizamer start is redelijk normaal. Moet niet absurt zijn natuurlijk maar hij doet er iets langer over dan je zou verwachten.

Citaat uit het boekje van Volvo/vialle:

Het LPi-autogassysteem is voorzien van een benzinestartsysteem dat ervoor zorgt dat de motor van uw auto direct na de start enige tijd op benzine draait. Het aanslaan van de motor kan hierdoor iets vertraagd worden....
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Dat is goeie info!
Had al eens opgezocht over het omzetten naar G3, enkel papierwerk zou leuk zijn, maar als er gesleuteld moet worden kan dat aardige kosten met zich meebrengen, iets waardoor ik pas na 3 jaar voordeel er van zou hebben.
Ik zal morgen eens ff googlen, en zeker eens langsgaan.
Zat er al eerder aan te denken, maar nu jij me zegt dat het waarschijnlijk een G3 is wil ik er wel vaart achter zetten.
Thanks, en ik hou jullie op de hoogte.
Het starten stoort me ook niet, zolang het zo hoort is niks aan het handje :)
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Nou, volgens een LPG-station in de buurt, is het erg onwaarschijnlijk dat het een G3 is, gezien hij van 1994 is.
Word dan waarschijnlijk het vervangen van de computer, voor zo'n 500 euro.
Moet wel even zeggen, dat hij de moeite niet heeft genomen er ff naar te kijken.

Waar ik nu aan aant denken was, die computer, als ik die nou uit een sloper 960 haal, die wat nieuwer is? Mits ik die vind natuurlijk.
Nagaan of het G3 is kan ik natuurlijk niet, dat is wel een nadeel.
Moeilijk, moeilijk..

Dat automatisch starten op benzine en dan overschakelen na een tijdje, is dat een G3 kenmerk, of kan het alsnog een G2 zijn?
Misschien dat ik dan bij een andere inbouwer langsga.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Dat is een Vialle kenmerk. Dat heeft idd niet echt met G3 te maken. Maar een 1994 of 1995 installatie zit volgens mij geen verschil in. Ook in de motor zelf niet.
Ik heb wel vaker een auto uit 1994 of G3 gezien dus het moet kunnen.
Zal even een goede vialle dealer informeren
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Toysoldier
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
Locatie: Heerlen, Zuid Limburg

Na nog een lpg-stationnetje in de buurt geraadpleegd te hebben, op kantoor, want uit z'n stoel komen wou ie niet, had ik bijna opgegeven.
Allemaal vertellen ze een verhaal over dat dat niet mogelijk is, waarom zou ie nog niet omgekeurd zijn dan, computer moet verwisseld, bedrading aangepast, dure aangelegenheid, en nog meer bla bla.

Vandaag dan toch nog een poging gewaagd in Sittard.
2 dagen geleden telefonisch contact gehad, en deze nodigde me uit om even onder de kap te kijken.
Vandaag erheen, kijkt naar m'n dash, Ah, vialle..
Kijkt onder de kap; Nee das niet mogelijk om die computer te vervangen.
Dus mijn conclusie was al snel dat het niet zou gaan lukken.
Naar binnen gelopen, vroeg mijn papieren, en 75 euro.
Blijkt dus netjes een G3 te zijn, en word nu afgehandeld.
Hebben we weer 37 euro per maand extra in de beurs, kunnen we mooi zo'n 500 km mee rondcruisen :)
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Kijk aan! En al die tijd te veel betaald.... Niet meer aan denken en lekker gaan genieten :D
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”