Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.09.2011 - 21:26
door patrick2wd
OK, ik weet wat meer..

maar ik denk echt dat het de vlotternaald zal zijn..
motor (wil alleen maar) loopt (+/pen) op vloeibaar benzine gas..

dus zal ik daar eerst een keer naar moeten kijken..

ik heb 'm (nog) nooit op benzine gereden, alleen op gas en aangezien de tank niet héél erg groot is.. wil ik toch een beetje een ruimere actieradius en de veiligheid dat ik verder dan 200 km kom..

vast dank,

is die naald makkelijk te demonteren?
ik moet maar een keer zo'n wphb aanschaffen...

mooie avond!

Geplaatst: 28.09.2011 - 19:55
door patrick2wd
patrick2wd schreef: is die naald makkelijk te demonteren?
mooie avond!
"vraagteken"

Geplaatst: 28.09.2011 - 19:56
door bart simpson
als je aan dat zwarte dopje draait heb je hem er toch zo uit?

Geplaatst: 28.09.2011 - 20:21
door whitehorsekart
Als de vlotternaald versleten is of vastzit, overstroomt je vlotterbakje aan de carburateur. Als de gasnaald versleten is, kan de motor zoveel benzine krijgen dat hij "verzuipt". Beide "naalden" kun je niet bereiken door het zwarte dopje los te schroeven: dat is alleen het dempingscilindertje.

De gasnaald is degene die verslijt door op LPG te rijden, en om die te bereiken moet je de bovenkant van de carburateur demonteren. Dan kun je bij de gasschuif, en daar zit de naald aan vast.
Dan komt het volgende probleem: welke naald moet je bestellen? Er is in de loopp van de tijd een andere motor en/of carburateur in gekomen en of die bij elkaar horen?

mijn advies: zoek iemand die er verstand van heeft, dit blijft de categorie raden maar.. Ik wil best eens kijken, maar zit een beetje ver bij je vandaan. Je kunt ook lid worden van de Volvo Klassieker Vereniging en vervolgens eens naar een van de sleuteldagen gaan, daar zijn altijd mensen bereid om je te helpen! Verder kun je als lid ook bij de werkplaatshandboeken op de site.......

Geplaatst: 28.09.2011 - 20:35
door patrick2wd
waarvan akte

Geplaatst: 18.11.2011 - 21:59
door Bartboos
Grijze144 schreef:De B20A met SU HS6 werd dacht ik geleverd op de Scandinavische markt. Maar buiten dat is inmiddels elke combinatie mogelijk.
Het is inderdaad een SU carburateur van het type HS6, ook geleverd in Nederland in 142's met B20A motor in 1970 (heb zelf een 1970-er 142 origineel geleverd in Nederland met een SU HS6 carburateur). De meeste 140's zijn echter met een Stromberg carburateur geleverd... Nadeel dat er weinig 140's zijn geleverd met enkele SU carburateur: luchtfilter is lastig aan te komen (één geheel met luchtfilterhuis). In zweden was dit de zgn. 'taxi'-uitvoering (kennelijk werd de B20A op Zweedse taxi's voorzien van een SU carburateur om voor mij onbekende redenen).

Revisiesetjes voor een HS6 is wel makkelijk aan te komen daar deze carburateur ook veel geleverd is in Engelse auto's (SU komt uit Birmingham, UK).

Geplaatst: 19.11.2011 - 11:09
door patrick2wd
kijk als ik deze versie zou hebben (hoe weet ik dat zeker?) kijk ik wel in de UK, heb daar ook nog wel connecties...

en aangezien ik beter engels dan nederlands spreek.. nou ja.. bijna dan..
link?

Geplaatst: 19.11.2011 - 14:53
door Ramon&Ramon
Ik ga even zoeken voor je in m,n schuurtje,daar heb ik er misschien nog wel een paar liggen,zoja,dan hoor je het van me.
Mocht ik ze vinden mag je ze ophalen ,gratis!

Geplaatst: 19.11.2011 - 15:46
door patrick2wd
kijk!
da's interessant!

Geplaatst: 19.11.2011 - 15:48
door whitehorsekart
En dan moet je bijna zeker nog de juiste sproeier en sproeiernaald kopen.....waarom geen Stromberg kopen die van een B20 afkomt (en die niet op LPG heeft gelopen)?

Geplaatst: 19.11.2011 - 16:14
door patrick2wd
uuuuuuu...

hoe moet ik die dan aanpassen aan gas...

dit lijkt mij makkelijker?

Geplaatst: 19.11.2011 - 17:34
door whitehorsekart
Gewoon het gasstukmengstuk tussen carburateur en spruitstuk toch? De aansluiting is volgens mij hetzelfde.

Geplaatst: 20.11.2011 - 10:53
door patrick2wd
geen idee... is mijn eerste auto op LPG...

vandaar,,,

Geplaatst: 20.11.2011 - 14:46
door Boele
Jup, aansluiting is hetzelfde.

Geplaatst: 21.11.2011 - 18:35
door patrick2wd
nog interessanter...?

Geplaatst: 30.12.2011 - 10:47
door patrick2wd
Heren, ik heb ok MP devolgende revisieset gevonden:
K 935 SE
SU HS 6
http://link.marktplaats.nl/500130445

is dit de juiste set voor deze carb?
Ramon&Ramon.. heb jij nog iets in je schuur gevonden?
kan ik mijn carb even laten zitten en een andere reviseren..

vast dank