carburateur >edit< nu met foto; setje op MP juist?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

Ik wil weten welke carburateur ik op mijn B20 heb zitten.
kan ik dat dmv mijn serienummer ergens terugvinden?
zal toch wel?

is er een andere manier om deze te CSI'n?

vast dank,

Patrick
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21749
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Plaats eens een foto? Genoeg kenners hier die dan herkennen wat er op zit geschroefd als carburateur.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

patrick2wd schreef:Ik wil weten welke carburateur ik op mijn B20 heb zitten.
kan ik dat dmv mijn serienummer ergens terugvinden?
zal toch wel?

is er een andere manier om deze te CSI'n?

vast dank,

Patrick
Staat als het goed is op de carb zelf. En idd plaats een foto dan weten we genoeg.
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

ga ik vd week keer doen..
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Patrick, je moet bedenken dat weinig auto's van die leeftijd nog origineel zijn.
Je kunt de productiegegevens opvragen bij Volvocars in Zweden via email:
ubergwal apenstaartje volvocars.com, met vermelding van je chassisnummer, graag in het engels (of zweeds!) Dan weet je in ieder geval hoe hij oorspronkelijk geweest is! (Tenminste, als het een in Zweden gemaakte auto is, anders heeft Ulla niet veel gegevens)
De carburateur is een SU of een Stromberg, zeer waarschijnlijk de laatste.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

bij deze dan een foto,
graag uw commentaar..

en eens kijken wat ik daaraan kan doen.
vast dank,
Afbeelding
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Zo te zien is het een SU carburateur.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Zeker, en zonder twijfel. Bij mijn weten niet meer geleverd op de latere B20, hooguit als dubbele carburateur-uitvoering. Weet je zeker dat er een B20 in staat?
Wat wil je verder weten?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Grijze144
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59

De B20A met SU HS6 werd dacht ik geleverd op de Scandinavische markt. Maar buiten dat is inmiddels elke combinatie mogelijk.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

100% zeker een SU.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

weten we dat ook weer,
mijn 142 is een "europa" model, typenaam staat op de achterkant.
lijkt mij (??) dat dit een EU auto is, heeft ook origineel NL kenteken.
auto is van 1970, wellicht daarom?
ga ik eens verder kijken waarom er geen benzine doorheen gaat..
daar wel weer graag tips voor, iets met de naald die versleten is? mogelijk?

wederom, uw tips en advies zijn welkom!
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Europa was naar mijn weten een instapmodel, dus een beetje uitgekleed, en als hij van 1970 is, heb je m.i. de verkeerde grille, maar lekker laten zitten, want ik vind het de mooiste!
Geen benzine kan van alles zijn, doet de pomp het wel? Verdere verdachten: de vlotternaald die de benzinetoevoer moet afsluiten in de vlotterkamer, vastzittende gasschuif (niet waarschijnlijk, want dan zou hij op LPG ook niet lopen!)
Als de naald versleten is krijgt hij veel teveel benzine: dus niet lopen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

whitehorsekart schreef:Verdere verdachten: de vlotternaald die de benzinetoevoer moet afsluiten in de vlotterkamer,
dit lijkt mij het meest voor de hand..
afbeelding klopt (nog) niet met deze foto (avatar) omdat ik mijn afbeelding nog niet heb verkleint naar 180 pix... :wink:
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4588
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

whitehorsekart schreef:Europa was naar mijn weten een instapmodel, dus een beetje uitgekleed, en als hij van 1970 is, heb je m.i. de verkeerde grille, maar lekker laten zitten, want ik vind het de mooiste!
Geen benzine kan van alles zijn, doet de pomp het wel? Verdere verdachten: de vlotternaald die de benzinetoevoer moet afsluiten in de vlotterkamer, vastzittende gasschuif (niet waarschijnlijk, want dan zou hij op LPG ook niet lopen!)
Als de naald versleten is krijgt hij veel teveel benzine: dus niet lopen.
Als de auto voor 90% op LPG loopt is de vlotternaald wel aannemelijk
omdat deze dan de hele tijd in een droog bakje rammelt
Of alle kanaaltjes zitten verstop met opgedroogde benzine (die er voor moeten zorgen dat er benzine in de vlotter kamer komt)
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je de vlotternaald er uit neemt,kijk dan naar de zitting waar de naald in gaat,als deze ovaal is,is hij dus versleten..
Grijze144
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59

Sommige LPG installaties hebben een benzineafsluiter die behalve elektrisch ook nog met de hand te bedienen is. Er zit dan een klein hendeltje aan. Of de afsluiter zit vast.

Haal de benzineslang van de ingaande kant vd afsluiter en zet die direct op de carb, dan zal je hoogstwaarschijnlijk benzine in de vlotterkamer krijgen.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

de benzine afsluiter zit bij jouw op de steun boven de dynamo gemonteerd, het is idd aan te raden om te controleren of er benzine door de afsluiter stroomt.

denk er om dat het een tijdje kan duren voordat de motor op benzine kan lopen.
de vlotterkamer moet eerst vol, start de motor op gas? dan kun je een tijdje in de middenstand van de gas/benzine schakelaar draaien, op het moment dat de motor raar gaat lopen of uit wil dan is het tijd om de schakelaar op benzine te zetten. (op de middenstand loopt het blok om gas EN benzine, vandaar het rare lopen)



Hieronder staat het juiste!, Ik heb altijd (en nog) in injectie auto's gereden met gas, te weinig ervaring met carb auto's.

Succes!
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Je kunt toch gewoon meteen doorschakelen van LPG naar benzine hoor. En de middenstand was en is altijd geen van beide brandstoffen... Als hij op benzine heeft gelopen moet je eerst doorrijden in de middenstand en zogauw hij inhoudt doorschakelen naar LPG. Dit is omdat eerst de vlotterkamer leeg moet, anders rijdt hij inderdaad op twee brandstoffen en dan loopt-ie heel slecht, als hij al blijft lopen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Whitehorsekart je hebt gelijk, van lpg naar benzine duurt wel eventjes gok ik, die kamer moet eerst vol (er van uitgaande dat hij leeg is).
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ja, maar als je een beetje toeren houdt, gaat dat tijdens het rijden prima hoor. Zelfs stilstaand kun je hem zonder opnieuw starten overzetten naar benzine hoor. Zogauw hij begint in te houden, zet je hem over.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”