Pagina 2 van 12
Geplaatst: 18.09.2011 - 11:17
door xc-men
Sorry Lemmer laten we het verder over de motor hebben,
Geplaatst: 18.09.2011 - 11:22
door lemmer
de LE uitvoeringen zijn alleen verkrijgbaar met lichte motoren, dus die vergelijking gaat helemaal niet op.
Dus de inruilwaarde van een 1.1 zou in verhouding gelijk zijn aan die van een GTI. Dat je voor opties niets terug krijgt was altijd al zo, maar een zwaardere motor en AWD brengt meer op.
Volvo heeft op dit moment een rare strategie om hun aantallen te houden, zorg dan dat je ook in een LE pakket een zware motor aanbied (en ja ik ken het verhaal van de BPM en emissie).
De xc70 was toch ooit het cross country model van volvo, ze waren er trendsetter mee, zonder awd is het als eenpaard met twee benen. Bij audo heb je toch ook geen allroad zonder quattro, geen bmw X5 met achterwielaandrijving en zelfs geen KIA sorento met ...
Jammer van het model en de doelgroep die het had.
Geplaatst: 18.09.2011 - 11:33
door xc-men
In Spanje kan je wel de D3 met AWD en GT bestellen dit is in NLD ook niet meer mogelijk???. Lemmer ze maken het je erg moelijk, ik zou zelf voor de D3 163pk motor gaan en een goede Tuning erop, ik bespaar bijna 6.000E in Spanje.
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:33
door diesel01
Volvo kan denk ik niet om de klanten heen die AWD+ potente motor willen, doen ze dat wel dan zou het mij niet verbazen dat deze mensen bij een merk als Audi gaan kijken, erg mooi A6+Quattro.
Maarr hoe rijdt die 215pk diesel nu??
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:55
door chris_zweden
Waarom zou je willen inruilen? Dan hebben de wijze heren over 2 jaar weer exact hetzelfde probleem. Verkoop de auto aan een particulier, krijg je er ook meer voor en koop een jonge 2e hands terug.
Geplaatst: 18.09.2011 - 18:37
door lemmer
chris_zweden schreef:Waarom zou je willen inruilen? Dan hebben de wijze heren over 2 jaar weer exact hetzelfde probleem. Verkoop de auto aan een particulier, krijg je er ook meer voor en koop een jonge 2e hands terug.
Is een btw auto dus zal niet gaan, heb ook geen zin in de sores.
Ik zou hem inruilen als de nieuwe motor/ bak een verbetering is, vandaar dit topic.
Geplaatst: 18.09.2011 - 22:12
door nklaver
Ik was zeer verrast met de inruilprijs van mijn vorige V70 2.0D LE. Zo verrast zelfs dat ik hem na 18maanden alweer had in geruild voor mijn huidige T4 LE. Zal over 1,5jaar wel niet weer inruilen want er zitten nu meer accessoires op en dan valt de afschrijving wel tegen.
Arogante dealers ken ik ook. Eerste ervaringen in Zeist en Houten waren slecht. Later wel bij beide dealers ook nog wel een positieve ervaring maar ik blijf lekker in Gorinchem, daar is het vanaf het begin een goede ervaring.
Geplaatst: 18.09.2011 - 22:21
door Volvoman
Zelfde verhaal als nklaver hier: 2.0D al na 2 jaar weg en nu in een fantastische D3. Ik ben zooooo blij!
Geplaatst: 18.09.2011 - 23:04
door den toerist
Hert verschil is wel goed merkbaar van een 2.0D naar een D3. Het schakelen gaat ook veel vlotter.
Geplaatst: 19.09.2011 - 03:43
door NielsPHEV
Lemmer, denk dat er nauwelijks D5 215 pk V70's zijn dus ook niet zoveel ervaringen. Wellicht een enkele XC60 en S80 met de nwe motor.
Geplaatst: 19.09.2011 - 13:50
door den toerist
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar bij ons hier in België is de inschrijvingstaks op deze nieuwe motor(upgrade) gewoon weg verdubbeld!
D3= €1239,00 de vorige D5 (185 tot 205pk) was €2478,00 en nu die nieuwe D5 (215pk) valt in nog een hogere schijf: €4957,00 dit is allemaal voor vadertje staat.
De jaarlijkse verkeersbelasting is ook hoger hiervoor.
een D3 = €385,84 een D5= €562,72
Dus in België zal men nauwelijks een nieuwe D5 (215pk) tegen komen vermoed ik.
Geplaatst: 19.09.2011 - 14:03
door bart simpson
Niet zo zeuren, de jaarlijkse belasting is in NL voor een D5 nog steeds € 1.800,--
De BPM is in NL op een D5 Summum AWD zomaar € 20.000,--
Geplaatst: 19.09.2011 - 14:34
door Thom
Mn pa heeft sinds ongeveer 3 maanden een XC70 D5 215pk, volgens mij één van de weinige 'niet Limited Editions' van het nieuwe 2012 type.. Hij wilde per se AWD en een aantal andere opties die niet leverbaar waren/zijn op een LE.
Ik heb er vorige week een rit van 600km mee gemaakt, komt u maar door met uw vragen

. Ik vergelijk met een XC70 D5 185pk MY2008, dat was de voorganger. Over die inruilwaarde: XC70's waren altijd heel waardevast, maar Volvo NL heeft een keuze gemaakt om nieuwe orders te schrijven (middels de LE) ipv die kostbare gebruiktmarkt 'in stand te houden'. Dat is voor de één gunstig en voor een andere groep weer niet.. Begrijp het wel, al had ik ervoor gekozen er, net als in bv. Duitsland, hier dan ook een D3 AWD aan te bieden om zo het XC label meer tot zn recht te laten komen.
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:34
door NielsPHEV
Thom, De LE XC is geen AWD ik verwacht dat als gevolg daarvan een "echte" XC toch wel zijn waarde zou houden. Persoonlijke begrijp ik het concept van een FWD XC 70 niet zo goed, wel de nadelen (hogere koets, wat mindere wegliching en hoger vebruik, niet de voordelen de AWD)
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:39
door bart simpson
99% van de kopers interesseert AWD geen moer...
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:41
door t5power
NielsV70 schreef:Thom, De LE XC is geen AWD ik verwacht dat als gevolg daarvan een "echte" XC toch wel zijn waarde zou houden. Persoonlijke begrijp ik het concept van een FWD XC 70 niet zo goed, wel de nadelen (hogere koets, wat mindere wegliching en hoger vebruik, niet de voordelen de AWD)
FWD heeft toch lagere verbruik??
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:42
door bart simpson
precies! en een lagere CO2 uitstoot c.q. CO2 belasting
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:42
door 945i
Hoger in vergelijk met een V70...
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:45
door bart simpson
945i schreef:Hoger in vergelijk met een V70...
toch gaan ze als broodjes ondanks de hogere aanschafwaarde
Geplaatst: 19.09.2011 - 20:47
door 945i
oja, dat geloof ik meteen! Is natuurlijk een aantrekkelijke aanbieding.
Mijn type auto zal het nooit worden, maarja..