Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30.09.2011 - 20:57
door Schorpioen
Was het niet goedkoper geweest om de as door GKN te laten repareren?
Wij brengen de truck aandrijfassen daar ook voor reparatie naar toe.
Geplaatst: 30.09.2011 - 22:38
door Fluppes
edraket schreef:Is de as op dat punt dan aan elkaar gelast?
Hier is de as inderdaad aan elkaar gelast. De spiebaan is massief, dan een holle pijp en dan weer massief richting steunlager en homokineet.
@schorpioen: De as was al vervangen voordat ik erachter was dat deze van GKN afkomt.
Ik kan wel met de as terecht bij een onderzoeksburo in Geleen. Zij kunnen dan wel een indicatie geven van de schadeoorzaak en ook van de kosten voor een compleet onderzoek.
Ik geef nog niet op.
Geplaatst: 01.10.2011 - 10:55
door Jannock
Probeer eens bij een Technische Universiteit of zij het willen onderzoeken (voor een redelijk bedrag). Daar werken gerenommeerde onderzoekers en zij vinden het wellicht leuk om de oorzaak te vinden (Bijv. Faculteit Werktuigbouw).
Geplaatst: 24.01.2012 - 18:14
door Fluppes
beetje late update.
Ongeveer een maand geleden ben ik gebeld door GKN, de fabrikant van de aandrijfas.
De situatie was zo uitzonderlijk, dat ze toch besloten hebben coulance toe te passen. Zij hadden een nieuwe as geregeld en deze zou dan door de Volvo-dealer gemonteerd worden.
Echter op mijn antwoord dat de auto twee maanden hiervoor al gerepareerd was, hadden ze geen antwoord. Ze gaven ook geen financiƫle vergoeding.
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb wel gelijk gekregen, maar helaas zonder het gewenste resultaat.
Geplaatst: 24.01.2012 - 18:20
door Oceanracer
Tja, daar koop je dan natuurlijk niks voor...
Geplaatst: 24.01.2012 - 18:38
door Phacoid
Kun je de as niet overlaten aan de dealer en een (stuk) van de kostprijs terugvorderen? En anders misschien op marktplaats zetten?