Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16.03.2006 - 08:14
door nf98
Ik heb er ook last van, zo te zien is het een V40 kwaaltje!

Geplaatst: 16.03.2006 - 09:12
door V480-S60
Nou: ik moet op m'n schreden terugkomen van m'n vorige antwoord. :oops: :oops:

Na alles wat hier verteld is moest en zou ik het toch zeker weten. In een donkere garage heb ik het even opnieuw uitgeprobeerd. Maar ook bij mij blijken de overige lampjes minder fel te gaan branden. Het is dus geen reflectie.

Wat het wel is, ik weet het niet. Zolang het niets vitaals is doe ik er niets aan en laat ik er ook niets aan doen.

Geplaatst: 16.03.2006 - 09:22
door arnoud
Ik moet vandaag of morgen toch even langs de dealer, zal proberen te onthouden om dan eens na te vragen hoe het er mee zit.

Maar ik gok dat het niet zo heel vitaal is... De knipperlicht lampjes zullen vast meer vermogen trekken waardoor de rest iets minder te verbruiken krijgen..

Geplaatst: 16.03.2006 - 09:29
door V480-S60
De mijne staat momenteel voor de 270.000 km beurt bij de dealer. Ik laat het gewoon zo en heb er niets over gezegd.

Geplaatst: 16.03.2006 - 09:42
door arnoud
Oh, ik ga er ook niets over zeggen als ze met de auto bezig zijn, dat kost knaken... Nee, ik vraag het veilig als de auto buiten staat en ik een besteld onderdeel kom afhalen :)

Geplaatst: 16.03.2006 - 09:52
door v40pokemon
Ook mijn auto is hier geen uitzondering op. Echter wat ik wel heb gezien is dat het alleen voorkomt bij stationair draaiende motor. Gisterenavond op de snelweg is er niets van te bespeuren. Overigens merk ik ook dat mijn dimlicht tijdens stationair draaien wat minder fel is dan wanneer je een klein beetje gas geeft (waarschijnlijk versleten spanningsregelaar)

Geplaatst: 16.03.2006 - 09:54
door menjo
Weet iemand het duitse woord voor spanningsregelaar? Spannungsregler?

Geplaatst: 16.03.2006 - 10:09
door v40pokemon
menjo schreef:Weet iemand het duitse woord voor spanningsregelaar? Spannungsregler?
Ja, klopt kheb even geinformeerd bij een duitse collega...:D

Geplaatst: 16.03.2006 - 10:52
door V480-S60
Normaal gesproken kan het de spanningsregelaar niet zijn. Ik heb net 1,5 jaar geleden een compleet nieuwe dynamo op de auto gekregen. En dus ook een nieuwe spanningsregelaar.

Geplaatst: 20.03.2006 - 21:53
door NinYes
Ik heb al een tijdje last van een dippende voedingsspanning in mijn dashboard. Telkens met richting aangeven, knippert de helderheid van de verlichting. Ook knipperen de koplampen af en toe mee, gaat de radio onderbreken en vanmorgen sloeg de cruisecontrol er vanaf en hield de motor er mee op. Tevens gingen de lampjes van airbag, motormanagement, handrem enz allen branden.
Plots floepte alles weer uit en sloeg de motor weer aan!
Ik ga morgen het ding slopen en kijken wat er aan scheelt. Als mijn geval naar de dealer breng, draait die me weer een poot uit. Komt er dan toch op neer dat er een nieuwe boordcomputer in moet. En dan is het euvel nog niet verholpen. Meer dan olie verversen moet je die niet laten doen.
Maar als ik het euvel heb gevonden en verholpen, zal ik (als ik er aan denk) een berichtje achterlaten.

Geplaatst: 21.03.2006 - 12:16
door MaVe
NinYes schreef:Ik heb al een tijdje last van een dippende voedingsspanning in mijn dashboard. Telkens met richting aangeven, knippert de helderheid van de verlichting. Ook knipperen de koplampen af en toe mee, gaat de radio onderbreken en vanmorgen sloeg de cruisecontrol er vanaf en hield de motor er mee op. Tevens gingen de lampjes van airbag, motormanagement, handrem enz allen branden.
Heb een tijd geleden nog dezelfde problematiek gehad. Ik vreesde ook al voor het ergste, maar blijkbaar lag het aan de startschakelaar (het elektrisch gedeelte dat achter het contactslot zit in de stuurbehuizing). Deze zorgde voor een slecht contact met de gekende problemen. De dealer heeft dit probleem gevonden en vervangen. (enkel dit, geen overbodige zaken). Het heeft hen helaas wel wat tijd gekost om het te vinden, met de nodige werkuren tot gevolg :-?

Geplaatst: 21.03.2006 - 17:15
door NinYes
Ik heb net de proefrit er op zitten en waarschijnlijk is het opgelost.
Bij een gebrek aan een schema heb ik alle connectors van het dashboard, onder het dashbord, in de stuurkolom, spanningsregelaar onder de motorkap en de aarding van chassis (bij de accu) schoon gemaakt. Ook alle connectoren met zuurvrije vaseline ingespoten.
Het elektrisch schema wilde ik bij de dealer opvragen waar ik mijn brikkie heb gekocht, (Volvo Rutten Venlo) maar kreeg een globaal schema, maar niet van harte. Ze willen mij blijkbaar alleen terug zien als ik een nieuwe auto kom kopen. Dus mij zien ze niet zo gauw meer =;

Geplaatst: 21.03.2006 - 17:20
door Ramon&Ramon
Als je mij even een pm had gestuurd ,ik heb wel een schema,maar ook de oplossing voor je gehad!:)

Geplaatst: 21.03.2006 - 17:31
door Barracuda_82
Ik heb het ook op mijn phase II S40. Ook als je de elektrische ramen omhoog blijft drukken als ze al omhoog zijn, dan knippere zelfs de koplampen mee (maar dat lijkt me logisch, omdat de raammotors best veel stroom zullen trekken).

Geplaatst: 21.03.2006 - 17:37
door MaVe
Barrauda_82 schreef:Ik heb het ook op mijn phase II S40. Ook als je de elektrische ramen omhoog blijft drukken als ze al omhoog zijn, dan knippere zelfs de koplampen mee (maar dat lijkt me logisch, omdat de raammotors best veel stroom zullen trekken).
Zolang het airbaglampje bij deze actie niet gaat branden is er geen (nog) probleem ;)

Geplaatst: 21.03.2006 - 18:03
door menjo
Ramon&Ramon schreef:Als je mij even een pm had gestuurd ,ik heb wel een schema,maar ook de oplossing voor je gehad!:)
Wat is die oplossing dan?

Geplaatst: 21.03.2006 - 19:32
door NinYes
Ramon&Ramon schreef:Als je mij even een pm had gestuurd ,ik heb wel een schema,maar ook de oplossing voor je gehad!:)
Ik denk dat het werkplaatsboek over 5 dagen wel bij mij binnen zal zijn.
Maar wat is dan jouw oplossing? Die van mij werkt tot nu toe. Als je het hier post, heeft iedereen er wat aan. :P

Geplaatst: 21.03.2006 - 19:38
door NinYes
Barrauda_82 schreef:Ik heb het ook op mijn phase II S40. Ook als je de elektrische ramen omhoog blijft drukken als ze al omhoog zijn, dan knippere zelfs de koplampen mee (maar dat lijkt me logisch, omdat de raammotors best veel stroom zullen trekken).
Dat is toch niet normaal, daar zou ik dan niet te lang mee door blijven rijden, het wordt waarschijnlijk alleen nog maar erger, totdat je motormanagement er ook mee ophoudt, zoals ik zelf had. Een 2e oplossing komt er aan van Ramon of Ramon, waarschijnlijk.

Geplaatst: 21.03.2006 - 20:05
door Ramon&Ramon
met het bedienen van de raam motoren zie je inderdaad de koplampen flikkeren,dat is normaal.
Het dashbaord probleem zit meestal in de stekker verbindingen op de printplaat van het klokkenpaneel.
Reinigen is de enige oplossing,maar dat was al eerder aangegeven.
Een electrisch,s raam gebruikt ongeveer 50 Watt bij het bedienen ervan.
achterruitverwarming gebruikt tussen de 175 en 250 Watt,
dus als je de koplampen en andere verbruikers aan hebt staan moet de laadspanning zo rond de 13,2 en 13,8 volt zijn.

Geplaatst: 21.03.2006 - 21:48
door joost
Ik zie het ook, met name de kilometerteller en boardcomputer (schermpjes) lijken mee te knipperen.

Joost.