Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27.10.2011 - 18:48
door Laguna-S60
25000 :o

Geplaatst: 27.10.2011 - 18:57
door crackedtooth
Laguna-S60 schreef:25000 :o
precies, dat is meer dan bumper en koplampunit :"p

Geplaatst: 27.10.2011 - 19:33
door Oceanracer
Dat is gewoon een hersteld wrak op wielen. En ook een compleet andere voorstelling van zaken dan het eerder genoemde schadebedrag! Kennelijk is de verkoper niet al te eerlijk. En dan druk ik mij voorzichtig uit...

Geplaatst: 27.10.2011 - 19:54
door V70/2.4D/2003
*kuch*
Zoiets gaat meestal rijden als taxi in Nigeria.
*kuch*

Geplaatst: 27.10.2011 - 20:05
door Brambo67
Stan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.

Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
Is aan jou om te bepalen. Ik snap niet dat een schade rechtsvoor door een motorrijder € 25.000 is. Zal wel een vent van 150 kilo op een Harley zin geweest.... Heeft de oud-eigenaar ook gezegd wat de schade was? Afgezien van de voorbehouden die ik hiervoor heb beschreven lijkt me dat ook best wel goed om te weten. 25 rooien is meer dan een spatbord, motorkap, dashboard en twee airbags's.

Ik zou het niet doen. Als je er echt één wilt; er staat er nog één te koop met bijna dezelfde spec's maar dan met een inscription interieur. Wie weet is die wel goed.

Geplaatst: 27.10.2011 - 20:12
door crackedtooth
Brambo67 schreef:
Stan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.

Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
Is aan jou om te bepalen. Ik snap niet dat een schade rechtsvoor door een motorrijder € 25.000 is. Zal wel een vent van 150 kilo op een Harley zin geweest.... Heeft de oud-eigenaar ook gezegd wat de schade was? Afgezien van de voorbehouden die ik hiervoor heb beschreven lijkt me dat ook best wel goed om te weten. 25 rooien is meer dan een spatbord, motorkap, dashboard en twee airbags's.

Ik zou het niet doen. Als je er echt één wilt; er staat er nog één te koop met bijna dezelfde spec's maar dan met een inscription interieur. Wie weet is die wel goed.
of uit duitsland als particulier kopen met een unfahlfrei verklaring erbij

Geplaatst: 27.10.2011 - 20:18
door Brambo67
Toen ik mij Sovereign Hide interieur kocht bij een lokale Volvo specialist vertelde deze dat het hem eigenlijk te doen was om de achter kan van die auto.... We hadden in een ander deel van zijn showroom al een hele mooie Summum zien staan met een wat typische daklijn; was dus gewoon geknikt. Die auto ging door midden en de achterkant van de andere er weer aan vast. Daarna zou hij 'm voor een mooi prijsje verkopen. Die auto wordt dus nieuw op kenteken gezet en daar krijg je nooit de gegevens van een oud eigenaar van. Lijkt me toch niet echt prettig al besef ik dat die auto misschien wel prima gaat rijden.

Geplaatst: 27.10.2011 - 21:53
door Gast
Stan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.

De dealer (uit het onderhoudsboekje) wilde het nummer van de berijder terecht niet aan mij geven. Hij heeft de oude eigenaar echter zelf gebeld en mij daarna teruggebeld (complimenten Volvo-dealer Hooftman!). De oude eigenaar had aangegeven: niet kopen, want er was een schadebedrag van bijna 25000 getaxeerd na een ongeval. Er was rechtsvoor een motor op gereden; de airbags in stuur en dashboard waren er in ieder geval uitgegaan.

Dan is het einde oefening voor mij, want ik geloof niet dat een schadeherstelbedrijf 'm net zo goed op kan leveren als de Volvo-fabriek waar alles tot op de tiende mm afgesteld wordt.

Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
Laat maar schieten. Echt niet doen.
Behalve dat denk ik dat het importer is, met dit schade verleden is hij zeker te duur.
Weet je het kenteken?

Geplaatst: 27.10.2011 - 21:55
door Gast
Brambo67 schreef:Die auto wordt dus nieuw op kenteken gezet en daar krijg je nooit de gegevens van een oud eigenaar van.
Dat kan niet, of de schade auto moet een importer zijn.

Geplaatst: 27.10.2011 - 21:57
door bart simpson
idd een van de vele voordelen van een importauto

Geplaatst: 27.10.2011 - 22:53
door crackedtooth
Schade auto gewoon niet kopen, ongeacht welk land.

Geplaatst: 27.10.2011 - 22:55
door crackedtooth
bart simpson schreef:idd een van de vele voordelen van een importauto
dealer onderhouden in duitsland is net zo dealer onderhouden als in nederland hoor bart

en in duitsland komt er nog zwart op wit bij dat ie geen ongeval heeft gehad (en dan niet alleen bij de volvo dealer) , kom daar bij de gemiddelde nederlandse verkopende vreemdmerk dealer of handelaar maar eens om

Geplaatst: 27.10.2011 - 23:57
door Gast
crackedtooth schreef:Schade auto gewoon niet kopen, ongeacht welk land.
Dat is wel weer heel kort door de bocht.
Als de prijs goed is en schade minimaal is dit best slimme actie.
Maar zoals hierboven genoemd, € 25.000,- aan schade is nmm iets te veel van goede.

Geplaatst: 28.10.2011 - 07:49
door bart simpson
crackedtooth schreef:
bart simpson schreef:idd een van de vele voordelen van een importauto
dealer onderhouden in duitsland is net zo dealer onderhouden als in nederland hoor bart

en in duitsland komt er nog zwart op wit bij dat ie geen ongeval heeft gehad (en dan niet alleen bij de volvo dealer) , kom daar bij de gemiddelde nederlandse verkopende vreemdmerk dealer of handelaar maar eens om
we hebben wat van die Duitse dingen in onderhoud, voor de werkplaats zijn ze doorgaans super, vaak veel beter dan NL auto's...

Geplaatst: 28.10.2011 - 07:58
door Brambo67
bart simpson schreef:we hebben wat van die Duitse dingen in onderhoud, voor de werkplaats zijn ze doorgaans super, vaak veel beter dan NL auto's...
Bart; waar zit dan dat verschil... Het gaat in principe toch om auto's die veel km's hebben gedraaid op de Autobahn die in dezelfde fabriek met dezelfde onderdelen in elkaar zijn gezet? Daarnaast vaak met een verklaring dat ze schadevrij zijn. Waarom staan die vaker in de werkplaats. Wát gaat dan vaker stuk, wordt eens concreet... Als de standkachels vaker stuk gaan kan ik mij dat voorstellen aangezien deze vaak niet op NL auto's zitten. Maar andere onderdelen zijn toch hetzelfde?

Geplaatst: 28.10.2011 - 08:03
door bart simpson
Recalls missen nog al eens, automaten van relatief jonge auto's (nooit fabrieksgaranties) maar soms wel coulance vanuit Volvo NL.
Bij 2.5T en 2.4T black sludge.
Veel kilometers op een autobaan zijn trouwens geen pré.

Geplaatst: 28.10.2011 - 08:42
door VolvoRob
Fahr fahr fahr auf der Autobahn - Kraftwerk


Geplaatst: 28.10.2011 - 08:46
door crackedtooth
Automaten hebben bij niet file rijden op autobahn gewoon meer te lijden, dus lijkt me niet zozeer duits onderhoud maar eerder de welbekende zwakheid van volvo's automaat

Ligtdat dan aan onderhoud? lijkt me niet
Komt een zwakke kan van de volvo's dan gewoon beter aan het licht? denk het wel

Geplaatst: 28.10.2011 - 14:20
door Philken
oei, importauto's meestal slechter dan inlandse....

dan zit ik in de dikke shit :evil: : mijn R is een van Oorsprong Nederlandse bak... :twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: 28.10.2011 - 14:32
door bart simpson
ik zou andersom mn vingers niet willen branden