Geplaatst: 27.10.2011 - 18:48
25000 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
precies, dat is meer dan bumper en koplampunit :"pLaguna-S60 schreef:25000
Is aan jou om te bepalen. Ik snap niet dat een schade rechtsvoor door een motorrijder € 25.000 is. Zal wel een vent van 150 kilo op een Harley zin geweest.... Heeft de oud-eigenaar ook gezegd wat de schade was? Afgezien van de voorbehouden die ik hiervoor heb beschreven lijkt me dat ook best wel goed om te weten. 25 rooien is meer dan een spatbord, motorkap, dashboard en twee airbags's.Stan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.
Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
of uit duitsland als particulier kopen met een unfahlfrei verklaring erbijBrambo67 schreef:Is aan jou om te bepalen. Ik snap niet dat een schade rechtsvoor door een motorrijder € 25.000 is. Zal wel een vent van 150 kilo op een Harley zin geweest.... Heeft de oud-eigenaar ook gezegd wat de schade was? Afgezien van de voorbehouden die ik hiervoor heb beschreven lijkt me dat ook best wel goed om te weten. 25 rooien is meer dan een spatbord, motorkap, dashboard en twee airbags's.Stan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.
Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
Ik zou het niet doen. Als je er echt één wilt; er staat er nog één te koop met bijna dezelfde spec's maar dan met een inscription interieur. Wie weet is die wel goed.
Laat maar schieten. Echt niet doen.Stan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.
De dealer (uit het onderhoudsboekje) wilde het nummer van de berijder terecht niet aan mij geven. Hij heeft de oude eigenaar echter zelf gebeld en mij daarna teruggebeld (complimenten Volvo-dealer Hooftman!). De oude eigenaar had aangegeven: niet kopen, want er was een schadebedrag van bijna 25000 getaxeerd na een ongeval. Er was rechtsvoor een motor op gereden; de airbags in stuur en dashboard waren er in ieder geval uitgegaan.
Dan is het einde oefening voor mij, want ik geloof niet dat een schadeherstelbedrijf 'm net zo goed op kan leveren als de Volvo-fabriek waar alles tot op de tiende mm afgesteld wordt.
Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
Dat kan niet, of de schade auto moet een importer zijn.Brambo67 schreef:Die auto wordt dus nieuw op kenteken gezet en daar krijg je nooit de gegevens van een oud eigenaar van.
dealer onderhouden in duitsland is net zo dealer onderhouden als in nederland hoor bartbart simpson schreef:idd een van de vele voordelen van een importauto
Dat is wel weer heel kort door de bocht.crackedtooth schreef:Schade auto gewoon niet kopen, ongeacht welk land.
we hebben wat van die Duitse dingen in onderhoud, voor de werkplaats zijn ze doorgaans super, vaak veel beter dan NL auto's...crackedtooth schreef:dealer onderhouden in duitsland is net zo dealer onderhouden als in nederland hoor bartbart simpson schreef:idd een van de vele voordelen van een importauto
en in duitsland komt er nog zwart op wit bij dat ie geen ongeval heeft gehad (en dan niet alleen bij de volvo dealer) , kom daar bij de gemiddelde nederlandse verkopende vreemdmerk dealer of handelaar maar eens om
Bart; waar zit dan dat verschil... Het gaat in principe toch om auto's die veel km's hebben gedraaid op de Autobahn die in dezelfde fabriek met dezelfde onderdelen in elkaar zijn gezet? Daarnaast vaak met een verklaring dat ze schadevrij zijn. Waarom staan die vaker in de werkplaats. Wát gaat dan vaker stuk, wordt eens concreet... Als de standkachels vaker stuk gaan kan ik mij dat voorstellen aangezien deze vaak niet op NL auto's zitten. Maar andere onderdelen zijn toch hetzelfde?bart simpson schreef:we hebben wat van die Duitse dingen in onderhoud, voor de werkplaats zijn ze doorgaans super, vaak veel beter dan NL auto's...