Zijn er ook V70 AWD (MY07) rijders ZONDER tussenbakproblemen
-
- Starter
Ik rij nu een V70 (09-2004 handgeschakeld) en kan een complete V70 AWD kopen (01-2007 geartronic). Ik ben echter geschrokken van de reacties op de kwaliteit. Alle AWD uit de periode ervoor (en ook 2007?) schijnen tussenbakproblemen te hebben. Een reparatie is al snel 3500 euro... Kan iemand me helpen wat te doen? (Graag op korte termijn i.v.m. de te koop staande auto). Bij voorbaat dank.
- Oceanracer
- Geartronic member
Stan, gebruik even de zoekfunctie op Haldex en/of Visco. Na het inlezen zul je begrijpen dat de kans op problemen bij de door jou beoogde wagen niet bijzonder groot is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ken er erg veel zonder problemen
Volvo for life
-
- 5th Gear member
vanaf 2004 wil je ze hebben , de awd
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- Starter
Wat is er toen veranderd?crackedtooth schreef:vanaf 2004 wil je ze hebben , de awd
-
- Starter
Ik heb dit gedaan, maar blijf 'gespannen'...Oceanracer schreef:Stan, gebruik even de zoekfunctie op Haldex en/of Visco. Na het inlezen zul je begrijpen dat de kans op problemen bij de door jou beoogde wagen niet bijzonder groot is.
-
- 5th Gear member
dat moet je de experts even vragenStan Volvo schreef:Wat is er toen veranderd?crackedtooth schreef:vanaf 2004 wil je ze hebben , de awd
zelf alleen bronnenonderzoek en zowel liefhebbers alsook aantal dealers zelfde antwoord : voor 2004 vaker gedonder dan zou moeten
wat niet wil zeggen dat je zelf ook pech moet hebben dan
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Oceanracer
- Geartronic member
De oude (Visco) koppeling kan absoluut niet tegen verschillen in omwentelingen tussen de voor- en achterwielen en gaat daar ook van kapot. Aangezien je niet weet of de vorige eigenaar/eigenaren zeer secuur is/zijn geweest in het wisselen van de banden, kun je als nieuwe eigenaar daar de dupe van worden. De nieuwe (Haldex) koppeling vangt dit verschil veel beter op en gaat daardoor langer mee.
Pech kun je met iedere auto hebben. Ook met een Volvo.
Pech kun je met iedere auto hebben. Ook met een Volvo.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- V70 classic
- 3rd Gear member
Hm ik had al in het andere gereageerd.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- V70 classic
- 3rd Gear member
plakker de plak dan
Na/in 2004 is het systeem verbeterd.
Betekend niet dat het vrij is van problemen.
Maar doordat het brein wat meer slip toestaat wordt het systeem niet meer belast door b.v. banden slijtage.
Ook zijn er wat moffen ed verbeterd.
Evenals de toepassing van een Haldex koppeling is een verbetering.
Het blijft een AWD systeem wat kwetsbaar is.
Mede door de dwars geplaatste motor.
Overgens zijn veel problemen terug te koppelen naar externe oorzaken.
Een kleine lekkage kan zomaar veel geld kosten als je systeem droog loopt.
Dit laatste vertelt men dan weer niet maar het systeem is wel ruk.
Maar nogmaals het blijft een ral systeem,wat voor zolang het goed is perfect werkt,dat weer wel.
Maar bij normaal gebruik blijft het redelijk heel.
Mijn zwager houd het heel, en die zit regelmatig off road of met een zware kar.
Maar het is een rustige gebruiker.
Dus kortom.
Heb je een goed systeem, kun je het gewoon heel houden bij normaal gebruik.
Met een goed systeem bedoel ik hier een systeem wat niet is misbruikt.
Ik zelf ga overgens wel over op banden met minder grip om het systeem te sparen.
grts Ronald
Na/in 2004 is het systeem verbeterd.
Betekend niet dat het vrij is van problemen.
Maar doordat het brein wat meer slip toestaat wordt het systeem niet meer belast door b.v. banden slijtage.
Ook zijn er wat moffen ed verbeterd.
Evenals de toepassing van een Haldex koppeling is een verbetering.
Het blijft een AWD systeem wat kwetsbaar is.
Mede door de dwars geplaatste motor.
Overgens zijn veel problemen terug te koppelen naar externe oorzaken.
Een kleine lekkage kan zomaar veel geld kosten als je systeem droog loopt.
Dit laatste vertelt men dan weer niet maar het systeem is wel ruk.
Maar nogmaals het blijft een ral systeem,wat voor zolang het goed is perfect werkt,dat weer wel.
Maar bij normaal gebruik blijft het redelijk heel.
Mijn zwager houd het heel, en die zit regelmatig off road of met een zware kar.
Maar het is een rustige gebruiker.
Dus kortom.
Heb je een goed systeem, kun je het gewoon heel houden bij normaal gebruik.
Met een goed systeem bedoel ik hier een systeem wat niet is misbruikt.
Ik zelf ga overgens wel over op banden met minder grip om het systeem te sparen.
grts Ronald
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Donic
- 2nd Gear member
IK heb een 2001 model. Heb 'm nu 4 jaar, 70.000km. Totaal 168.000km. Nooit een probleem. Heerlijk in de winter, herfst en met een caravan etc.Stan Volvo schreef:Ik rij nu een V70 (09-2004 handgeschakeld) en kan een complete V70 AWD kopen (01-2007 geartronic). Ik ben echter geschrokken van de reacties op de kwaliteit. Alle AWD uit de periode ervoor (en ook 2007?) schijnen tussenbakproblemen te hebben. Een reparatie is al snel 3500 euro... Kan iemand me helpen wat te doen? (Graag op korte termijn i.v.m. de te koop staande auto). Bij voorbaat dank.
Garage controleert goed op profiel voor- en achterbanden. Gewoon regulier dealer onderhoud. Volgend wordt zeker weer een AWD
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Brambo67
- 3rd Gear member
Ik zit ook vaak te denken aan een D5 AWD. Zeker een 'vol' exemplaar is natuurlijk hartstikke mooi. Als het rijdt dan rijdt het geweldig. Ik heb een V70 R AWD 'Classic' gehad met een Visco-differentieel. Die was ook na 150 dkm nog perfect. De haakse overbrenging daarentegen was stuk. Dat kost je dan zo'n € 1.500,00. Met een beetje pecht moet je dan ook de cardanas vervangen. Dat betekent zo'n € 750 - € 1.000 er overheen.
Ook gevoelig zijn de aandrijfassen achter. Het is bekend (staat ook eerder op dit forum) dat Volvo geen garantie meer gaf op die aandrijfassen als de auto verlaagd werd omdat de homokineten dat eigenlijk niet aankunnen. Verder is het een 'gewone' D5 met de typische D5 dingen die hier voldoende beschreven zijn.
Ik zou de check doen op waarvoor de auto gebruikt is. De kans is groot idd dat de auto zware ladingen heeft getrokken en daar kunnen ze, ook al zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, niet goed tegen. Kijk maar eens onder de auto dan zie je hoe zo'n klein overbrengsysteem (de haakse overbrenging) al die Newtonmeters naar de achteras moet brengen... Als je op het internationale V70R forum leest dan gaan alle HO's, sowieso. Als je dat incalculeert in de kosten van de auto dan zet je er dan gewoon weer een nieuwe onder.
Ik heb besloten mijn zoektochten te staken. D'r staan op dit moment idd een paar mooie op de autosites maar ik durf het niet aan. Bovendien wil ik mijn V70 iets verlagen en dat an dus niet met de AWD. En laat die net nog eens wat hoger staan dan de FWD. In ieder geval veel succes en wijsheid.
Ook gevoelig zijn de aandrijfassen achter. Het is bekend (staat ook eerder op dit forum) dat Volvo geen garantie meer gaf op die aandrijfassen als de auto verlaagd werd omdat de homokineten dat eigenlijk niet aankunnen. Verder is het een 'gewone' D5 met de typische D5 dingen die hier voldoende beschreven zijn.
Ik zou de check doen op waarvoor de auto gebruikt is. De kans is groot idd dat de auto zware ladingen heeft getrokken en daar kunnen ze, ook al zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, niet goed tegen. Kijk maar eens onder de auto dan zie je hoe zo'n klein overbrengsysteem (de haakse overbrenging) al die Newtonmeters naar de achteras moet brengen... Als je op het internationale V70R forum leest dan gaan alle HO's, sowieso. Als je dat incalculeert in de kosten van de auto dan zet je er dan gewoon weer een nieuwe onder.
Ik heb besloten mijn zoektochten te staken. D'r staan op dit moment idd een paar mooie op de autosites maar ik durf het niet aan. Bovendien wil ik mijn V70 iets verlagen en dat an dus niet met de AWD. En laat die net nog eens wat hoger staan dan de FWD. In ieder geval veel succes en wijsheid.
- Jers3n
- 5th Gear member
Bij ons tot op heden ook geen problemen met het AWD (verder ook niet trouwens, geniet er elke keer weer van!), weliswaar handgeschakeld, en KM-stand van 197000.
Betreft het deze? (de enige V70 AWD van 01-2007 die ik zo snel kon vinden)
Zo ja, die is zeker lekker compleet!
Ik zou zeggen laat het in ieder geval goed nakijken met de (eventuele) aankoopkeuring.
Betreft het deze? (de enige V70 AWD van 01-2007 die ik zo snel kon vinden)
Zo ja, die is zeker lekker compleet!
Ik zou zeggen laat het in ieder geval goed nakijken met de (eventuele) aankoopkeuring.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- diesel01
- Geartronic member
Is dit verhaal niet zoals zoveel??
Op het moment dat iets werkt en het gaat kapot maar de eigenaar heeft niet de pecunia's om het weer te herstellen, dan had de eigenaar bij voorbaat de aankoop niet moeten doen.
Of ga ik te kort door de bocht?
Op het moment dat iets werkt en het gaat kapot maar de eigenaar heeft niet de pecunia's om het weer te herstellen, dan had de eigenaar bij voorbaat de aankoop niet moeten doen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70 classic
- 3rd Gear member
Neediesel01 schreef:Is dit verhaal niet zoals zoveel??
Maar anderzijds kun je je wel afvragen waarom het zo kwetsbaar is.
De vraag is heb je het echt nodig die AWD.
Want je loopt een extra risico, en het kost brandstof.
Maar goed de vraag van TS is wel beantwoord denk ik.
grts
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Philken
- 5th Gear member
wagens met geartronic hebben min der problemen met de Haldex omdat de slip grotendeels in de automaat plaats vindt(daarom is de bus van de Haldex ook een beter exemplaar dan van de handbak)
er gaat wel eens zo'n busje kapot maar dan kan dit meestal gemaakt worden voor <1000€ (mijne is met alle vloeistoffen erbij gemaakt voor een kleine 700€+btw)
er gaat wel eens zo'n busje kapot maar dan kan dit meestal gemaakt worden voor <1000€ (mijne is met alle vloeistoffen erbij gemaakt voor een kleine 700€+btw)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- Starter
Vandaag wat speurwerk gedaan.
De dealer (uit het onderhoudsboekje) wilde het nummer van de berijder terecht niet aan mij geven. Hij heeft de oude eigenaar echter zelf gebeld en mij daarna teruggebeld (complimenten Volvo-dealer Hooftman!). De oude eigenaar had aangegeven: niet kopen, want er was een schadebedrag van bijna 25000 getaxeerd na een ongeval. Er was rechtsvoor een motor op gereden; de airbags in stuur en dashboard waren er in ieder geval uitgegaan.
Dan is het einde oefening voor mij, want ik geloof niet dat een schadeherstelbedrijf 'm net zo goed op kan leveren als de Volvo-fabriek waar alles tot op de tiende mm afgesteld wordt.
Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
De dealer (uit het onderhoudsboekje) wilde het nummer van de berijder terecht niet aan mij geven. Hij heeft de oude eigenaar echter zelf gebeld en mij daarna teruggebeld (complimenten Volvo-dealer Hooftman!). De oude eigenaar had aangegeven: niet kopen, want er was een schadebedrag van bijna 25000 getaxeerd na een ongeval. Er was rechtsvoor een motor op gereden; de airbags in stuur en dashboard waren er in ieder geval uitgegaan.
Dan is het einde oefening voor mij, want ik geloof niet dat een schadeherstelbedrijf 'm net zo goed op kan leveren als de Volvo-fabriek waar alles tot op de tiende mm afgesteld wordt.
Of heb ik dat mis en laat ik onterecht de mogelijkheid op een mooie (en goede) AWD schieten?
-
- 5th Gear member
NIET doenStan Volvo schreef:Vandaag wat speurwerk gedaan.